WONEN IN MODIIN EN WERKEN IN JERUSALEM, MOGELIJK OF NIET..

Vragen i.v.m. woonruimte en onroerend goed in Israel, op zoek naar een appartement, hypotheek etc.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

WONEN IN MODIIN EN WERKEN IN JERUSALEM, MOGELIJK OF NIET..

Postby dannytersluijsen » Sun Apr 08, 2012 9:55 am

Hallo iedereen,

Ik heb even een vraagje. Wij willen misschien in de toekomst in Modiin gaan wonen, maar hebben beide zelf leuk werk in Jerusalem. De vraag is hoe lang duurt het met de bus, trein, auto van Modiin naar Jerusalem. Mijn vrouw heeft een auto en begint al om 6 uur, ik begin vaak om 7 uur. Dus ik zal met de bus moeten reizen, hoe zit het dus met de verbindingen tussen Modiin en Jerusalem.

2, Weet iemand of er werk te vinden is in de gezondheidszorg in Modiin, dus iets met gehandicapten.

3, Hoe duur is een kindercreche per maand, voor twee babies. Als we alle twee werken moeten de babies dus naar de creche. Maar hoe laat gaan die open en hoe veel kost het per maand.

Ik hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden!!

Toda raba
dannytersluijsen
Active Member

Re: WONEN IN MODIIN EN WERKEN IN JERUSALEM, MOGELIJK OF NIET..

Postby E.T. » Sun Apr 08, 2012 6:22 pm

Van Modiin naar Jerushalaim als je om 6 uur 's ochtends in de hoofdstad wil zijn, is ca. een half uurtje met de auto. Als je een uurtje later gaat kan je er rustig minstens nog een half uur bij op tellen.

Bus verbinding tussen beide steden is voor zover ik weet prima. Veel mensen die er wonen doen ook aan carpooling.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby dannytersluijsen » Sun Apr 08, 2012 8:25 pm

oke, maar hoe lang duurt het met de bus dan vanuit modiin naar jerusalem, groetjes danny
dannytersluijsen
Active Member

Postby Bano » Tue Apr 10, 2012 7:28 am

Het ligt eraan waar je wilt wonen in Modiin. En of je de 443 of de 1 moet hebben. In de buurt van het gemeentehuis en de Canyon zijn veel bussen en Moniet Sheroets. Die Moniets gaan best snel. Een vrogere leraar van de Nederlandse school in Modiin zei dat het prima te doen was. Ikzelf woon in Buchman en hier is geen directe bus naar J'lem. Bij mij gaat er maar een keer per half uur een bus naar de canyon. Wat veel mensen hier doen is liften. Mijn man nam vaak een collega mee naar J'lem en ik naar Rechovot.
Veel die in tel aviv werken gaan met de trein.

Prive creches zijn vaak van 06:45 tot 16:45/17:00 met of zonder vrijdag. Kosten 2300-2400. Je ziet vaak dat mensen een eigen mispagton beginnen met 3-5 kinderen. Een metapellet vinden in modiin is moelijk. Dat is altans wat ik vaak hoor.

Succes en wellicht to in Modiin,

Groet Jose
Bano
Veteran
Veteran

Postby dannytersluijsen » Tue Apr 10, 2012 10:19 am

wow, 2400 voor 1 kind of voor twee...
dannytersluijsen
Active Member

Postby Bano » Fri Apr 13, 2012 7:25 pm

was het maar voor twee. Nee helaas voor 1. Een vriendin van mij heeft haar zoontje alleen in de ochtenden in een mispagton (zonder vrijdag) en betaald 1800. Ikzelf betaal 2100 voor prive creche zo t/m vrij (maar dit is voor mijn derde kind en ken hun al 5 jaar.)

Jose
Bano
Veteran
Veteran

Return to Woonruimte / OG