belastingen

Vragen en informatie i.v.m. financien belastingen en verzekeringen in Israel

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

belastingen

Postby csterrenburg » Sun Jan 08, 2006 9:38 pm

Hallo,

Ik had een vraag m.b.t. de belasting die ik betaal op m'n werk en het zou super zijn als iemand me hier mee kon helpen (daar ze het me niet kunnen uitleggen op m'n werk :))

Ik ben 24, woon al 10 maanden in Israel, ben niet joods en ik heb een werkvergunning. Ik werk al 4 maanden bij een israelisch bedrijf, waar ik een vast contract heb. Ik ben in nederland verzekerd voor m'n ziektekosten.

Heeft iemand enig idee hoeveel belasting ik behoor te betalen? Ik betaal iets van 15% belasting, klopt dat?

En weet iemand hoe het hier zit met het terugvragen van belastingen?

Cindy
csterrenburg
Veteran
Veteran

Postby beer1966 » Mon Jan 09, 2006 10:48 am

Cindy,

Ik weet niet precies hoeveel belasting je dient te betalen, maar ik weet wel dat het de moeite waard is om je jaaropgave in te leveren bij de belastingdienst hier in IL. Ik heb in 2003 een halfjaar gewerkt met werkvergunning en het volledige bedrag (!) aan betaalde belastingen teruggegekregen. Ook het jaar daarna (2004) heb ik een leuk bedrag teruggekregen. Beide keren heb ik alleen mijn jaaropgave ingeleverd, niks bijzonders met aftrekposten o.i.d. Dus .. niet geschoten is altijd mis! Succes.

Michelle
beer1966
Active Member

Postby michiel » Mon Jan 09, 2006 8:56 pm

Ik had een vraag m.b.t. de belasting die ik betaal op m'n werk en het zou super zijn als iemand me hier mee kon helpen (daar ze het me niet kunnen uitleggen op m'n werk