Zonder extra kosten in IL pinnen?

Vragen en informatie i.v.m. financien belastingen en verzekeringen in Israel

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Postby Tamar » Sat Jul 07, 2007 1:50 pm

Ik heb ook een "Royaal-pakket" bij de Postbank. Voor ongeveer 25 euro per jaar een gold card, pinpas, gratis pinnen in het buitenland en internetbankieren. Ben er erg tevreden mee.
Tamar
Veteran
Veteran

Postby Aaltje » Sat Jul 07, 2007 10:41 pm

Ik moest bij terugkomst in Nederland pas betalen. Ik heb een Rabo Europas en toen ik weer hier thuis was, werd er ineens 8 euro afgeschreven wegens pinnen in het buitenland. :?
Aaltje
Veteran
Veteran

Re: Zonder extra kosten in IL pinnen?

Postby sonja starink » Sat Jul 14, 2007 7:30 pm

ik ga dinsdag naar israel en heb mijn creditcard nog niet binnen
volgens mijn familie kan je niet met een abncard pinnen in israel
hoe zit het nou?
ik heb een bankpas (wereldpas) van abnamro
sonja starink
Newby

Postby Adriaan » Sat Jul 14, 2007 10:23 pm

Ik heb altijd met een ABN Amro wereldpas geld opgenomen in Israel, nooit een probleem mee gehad. September vorig jaar zijn we naar Italie verhuisd, dus ik weet niet of er in het afgelopen jaar iets veranderd is, maar dat lijkt me niet.
Adriaan
Veteran
Veteran

Postby fatamorgana » Mon Jul 16, 2007 7:33 pm

Ik heb de Abn Amro-Wereldpas en de Rabo-Europas en ik kan met bijde passen pinnen. Als je een nieuwe kaart besteld moet die eerst wel in Nederland bij diezelfde bank geactiveerd worden.
Naar mijn mening is het bij de Rabobank goedkoper om te pinnen, maar daarmee kun je niet Internetbankieren met een Israelische account, dus heb ik ook de ABN voor het Internet bankieren. Altijd makkelijk om een extra account te hebben.

gr Peter
A good politician is quite as unthinkable as an honest burglar.
fatamorgana
Veteran
Veteran

Postby Adriaan » Mon Jul 16, 2007 9:21 pm

Een nieuwe ABN AMro wereld pas hoeft niet meer op het bank kantoor 'geactiveerd' te worden (tenzij je ook een nieuwe pincode hebt aangevraagd).
De mijne lag op m'n Nederlandse postadres klaar en in de brief die er bij zat stond dat de pas geactiveerd kan worden door er mee te pinnen, chippen of internet bankieren. Er stond bij dat je hem ook in het buitenland kon activeren door te pinnen, hetgeen ik dus gedaan heb.

Je hoeft dus niet meer eerst naar je eigen bank kantoor, en je zou de pas dus naar Israel kunnen laten opsturen (zonder pincode is ie toch waardeloos)

gr.
Bart
Adriaan
Veteran
Veteran

Postby fatamorgana » Mon Jul 16, 2007 10:19 pm

:?
Dan lopen daar de verhalen nog uiteen of het is sinds kort veranderd, want de mijne moest in Nederland bij de ABN Amro bank geactiveerd worden....

gr Peter
A good politician is quite as unthinkable as an honest burglar.
fatamorgana
Veteran
Veteran

Postby Adriaan » Tue Jul 17, 2007 2:49 am

Dan is het iets nieuws, mijn kaart is van deze maand (juli), we zijn net weer terug in Barcelona na een (natte) vakantie in Nederland. Ik heb m'n pas een paar dagen terug hier in Barcelona geactiveerd door er geld mee te pinnen.

Gr.
Bart
Adriaan
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Tue Jul 17, 2007 5:18 am

fatamorgana wrote::?
Dan lopen daar de verhalen nog uiteen of het is sinds kort veranderd, want de mijne moest in Nederland bij de ABN Amro bank geactiveerd worden....

gr Peter

Ik gebruik al reeds 8 jaar de pas van de ABN hier....onlangst een nieuwe gekregen en via de servicelijn van de ABN gewoon kunnen activeren met de hulp van een vriendelijke dame :wink:
Uiteraard worden pas en pin appart verzonden...maar met de handleiding is activeren slechts one phonecall away.

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Previous

Return to Financien, Belastingen en Verzekeringen