AOW

Vragen en informatie i.v.m. financien belastingen en verzekeringen in Israel

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

AOW

Postby froukjevermaat » Fri May 29, 2009 9:32 pm

Hoi, ik heb een vraag, in augustus gaan we met het hele gezin verhuizen naar Israel.
Nu ben ik Nederlandse en heb in NL een aantal jaren AOW opgebouwd. Nu ik ga emigreren kan ik me verzekeren zodat ik later AOW kan ontvangen in Israel. Maar ik kan me maar voor 10 jaar verzekeren, als ik dan doorwil verzekeren moet ik verplicht een jaar in Nl wonen en dan kan ik weer terug naar Israel en kan ik weer 10 jaar bijverzekeren. Heel onhandig en onlogisch.
Hoe hebben andere mensen dit gedaan of kiezen jullie ervoor om bituach leumi te ontvangen ( en is dat niet veel minder dan de AOW?)?
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.
Alvast bedankt!
froukjevermaat
Veteran
Veteran

Re: AOW

Postby Hans & Malie » Sat May 30, 2009 9:20 am

froukjevermaat wrote:Hoi, ik heb een vraag, in augustus gaan we met het hele gezin verhuizen naar Israel.
Nu ben ik Nederlandse en heb in NL een aantal jaren AOW opgebouwd. Nu ik ga emigreren kan ik me verzekeren zodat ik later AOW kan ontvangen in Israel. Maar ik kan me maar voor 10 jaar verzekeren, als ik dan doorwil verzekeren moet ik verplicht een jaar in Nl wonen en dan kan ik weer terug naar Israel en kan ik weer 10 jaar bijverzekeren. Heel onhandig en onlogisch.
Hoe hebben andere mensen dit gedaan of kiezen jullie ervoor om bituach leumi te ontvangen ( en is dat niet veel minder dan de AOW?)?
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.
Alvast bedankt!

De reactie die ik had gepost was in-correct en is door mij verward met Pensioenen.
Derhalve heb ik mijn posting , om vergissingen te voorkomen , dan ook verwijderd.
Met excuus... :oops: :wink:
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Re: AOW

Postby froukjevermaat » Sat May 30, 2009 9:52 am

Hoi Hans,
dankje wel voor je vlugge reactie.
Je bouwt AOW op vanaf je 15 e ( mits je in NL woont) je hoeft daarvoor geen eens te werken, als je alle jaren gewoon in NL hebt gewoond en daarna hebt bijverzekerd dan krijg je op 65 e rond de 750 euro, dit word dan aangevuld door je pensioen.
Dus het leek me wel de moeite waard om me bij te verzekeren al weet je natuurlijk nooit hoe het is over x aantal jaren....
Maar goed, misschien zijn er mensen die ook net zijn geemigreerd en daarin een keuze hebben gemaakt, ben benieuwd naar jullie reactie.
froukjevermaat
Veteran
Veteran

Return to Financien, Belastingen en Verzekeringen