op de camping??

Vragen over reizen en bezoeken van locaties in Israel

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

op de camping??

Postby chaim » Fri Mar 31, 2006 11:40 am

even een korte vraag bij jullie neerlegen,
het reizen met een klein budget en een groot gezin van 6 pers.lukt nog steeds niet en huizenruil komt ook niet echt van de grond tot nu toe.

is er iemand die weet of er net zoals in nederland campings zijn ???
waar je voor een lange periode kan blijven staan

Want ik zag wel iets in een soort park maar ik bergreep dat je daar maar
kort mocht verblijven van 2 uur tot 2 dagen en dat is te kort,
Het liefst zoeken we iets aan de kust ivm de kids naar een ander alternatief is natuurlijk ook welkom.

Om het zoeken voor jullie aantrekkelijk te maken,
een beloning van een 2 KILO zoute drop of iets anders naar wens
:lol: :lol: :lol: (hoe paai je iemand) :lol: :lol: :lol:

groetjes Chaim
chaim
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Fri Mar 31, 2006 4:15 pm

Verschillende manieren.
Je hebt de 'zimmer' manier, waarmee je een zimmer huurt per nacht of 2 nachten. Het kost je voor de hele familie tussen de 300-600 nis. per nacht (hangt van periode en locatie af), en je hebt er over het algemeen alles wat je nodig hebt.
Van daar uit, tour je in de buurt (als je het van te voren plent heb je in dit land zo een dag programma vol).

Een nog goedkopere optie is gewoon een tent nemen (lijkt me 2 in geval van 6 personen), en van strand naar strand trekken. Over het algemeen kan je altijd wel een plaatsje vinden om hem neer te zetten. Je neemt een bbq mee, en als je niet al te 'netjes' bent heb je een gezellige vakantie van 3-4 dagen voor minder dan het je zou kosten om thuis te blijven. Je huurt dan een koelkastje voor de auto voor vlees en frisdrank, en voor de rest heb je dat niet nodig.

Enne, liever zoet in mijn geval...:-).
E.T.
Veteran
Veteran

Postby chaim » Sat Apr 01, 2006 10:02 pm

okay,maar dat is echt een camping waar jij het over hebt
met douches en wc´s

of heb jij het over een regulier strand waar je zomaar een ´bungalow tent` neer zet en daar een paar dagen (weken) blijft zonder de tent te moeten afbreken ,dus zeg maar een soort van legaal vrij kamperen ??
als dat zo is dan zouden er toch hele volksstammen gaan staan en vooral de nederlander die wel 2 x de euro omdraait voor dat ie wordt uitgegeven.

of zijn er speciale stranden waar dit mag???
graag wat meer info aub
want anders staan we daar met 4 kleintjes en moeten we iedere dag opbreken,opblazen etc
(komen we toch snel bij jou in de tuin staan!!!! :cry: ) :lol: :D

groeten chaim

:lol: kijk de 2 kilo drop is nog niet zomaar binnen ook de zoete niet! :lol:
chaim
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Sat Apr 01, 2006 10:15 pm

chaim wrote:okay,maar dat is echt een camping waar jij het over hebt
met douches en wc´s

Ben je meshogge?:-).

of heb jij het over een regulier strand waar je zomaar een ´bungalow tent` neer zet en daar een paar dagen (weken) blijft zonder de tent te moeten afbreken

Yep, die soort. Geen weken, wel dagen. Bestaat kans dat je elke ochtend moet afbreken, I'm not sure.

of zijn er speciale stranden waar dit mag???

Nee, daarom breek je het ook elke dag weer op...:-).

Alhoewel volgens mij zijn er bij de kineret wel stranden waar dit officieel mag, maar dat zou ik even moeten informeren. Heb vrienden die het elk jaar daar doen, maar ken niet exactly de manier waarop.

(komen we toch snel bij jou in de tuin staan!!!! :cry: )

Van mij mag je hoor, de tuin is groot genoeg:-)
E.T.
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Sat Apr 01, 2006 10:21 pm

Kijk hier even:
http://www.ekinneret.co.il/category.asp?cid=2

Wij gingen vroeger op de Ein Gev staan (niet het strand, de camping, 2 verschillende dingen). Volgens de prijs die ze daar nu noemen, betaal je 70 nis. voor 1 auto, voor 24 uur. Da's dus niks. Gratis noemen ze dat, en je hebt de minimale facilities ter plaatse.

Maar als je meer en meer accurate info wil hebben, kijk dan zelf even op die link rond. Wij benne tegenwoordig te oud voor die dingen, en doen het nu op het zimmer manier. Nog altijd stukken goedkoper dan een hotel, maar veel duurder dan dit.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Suzanne » Sun Apr 02, 2006 8:27 am

In de zomer op een camping gaan staan met 4 kleine kinderen???????? Jij bent gek! Ben je hier weleens geweest in de zomer? De mussen vallen van het dak hier. Dat ben je na een week al goed zat.
Met alle sympatie Chaim, het lijkt me dat je beter nog een goed jaar door kunt sparen en er dan een vakantie van maken waar je nog met plezier aan terug denkt. In een onderkomen met fatsoenlijke airco, wasmachine en een pierebadje voor de kinderen (zonder dat je die kleine frummels de hele tijd in de gaten moet houden of ze niet de zee inlopen.)

Met vriendelijke groet

Suzanne
Suzanne
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sun Apr 02, 2006 9:17 am

Suzanne wrote: Ben je hier weleens geweest in de zomer? De mussen vallen * van het dak hier.

* Gebraden..... :wink:

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Postby chaim » Sun Apr 02, 2006 11:18 am

okay we weten dat het erg heet kan zijn en we begrijpen jullie bezorgdheid en waarderen dat ook
(ben vorig jaar in juni geweest)
De kleintjes waar ik over spreek zijn niet meer zo klein hoor de jongste is 6 en de oudste is dan 11 ,en ik denk dat die wel wat aan kunnen

kijk we zijn gewoon zoveel mogenlijk opties aan het bekijken en proberen daar misschien dan een combi mee te maken die bij ons past

ook is het voor ons van belang daar er nog iets anders aan vast zit waar ik verder niet over uit wil wijden maar geloof me, we doen niets zonder daar goed over na gedacht te hebben :!:

misschien zijn we gewoon een beetje vreemd :?:

groetjes Chaim
chaim
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sun Apr 02, 2006 11:35 am

Echt Chaim....in de zomer,en dan bedoel ik juli augustus,wil je echt niet in een tentje zitten zonder verkoeling....want het koelt s'avonds/s'nachts gewoon niet af.

Als je zo graag in Israel wilt toeren,wat ik goed begrijpen kan overigens,waarom denk je niet eens na over het verblijven in een van de vele gast kiboetzim?.......dat is een prachtige manier om Israel te leren ontdekken en zal voor de kids ook reuze leuk zijn...en je heb toch de beschikking over faciliteiten om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken in de zomer...wellicht kun je bij een van hen je tentje opslaan?.....

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Postby E.T. » Sun Apr 02, 2006 12:02 pm

Voor alle ongeruste mensen die het schijnbaar nog nooit geprobeerd hebben, ik raad het iedereen aan. Ga rustig met een tentje bij de kinneret zitten s'avonds, en je geniet.
Wat overdag betreft, als ik in een hotel ben blijf ik overdag even min op mijn kamer dat ik dat in mijn tent zou doen op een camping. De dag is er voor rond te touren (tenminste, dat begreep ik van degene hier die het van plan is), en dat is dus minder een probleem.

Bij dit alles gezegd, de camping's in het noorden staan vol in de zomer. Zou iedereen dan gek zijn, of zou er gewoon een verschil zijn tussen mensen die het proberen en de mensen die het van huis uit afraden?
E.T.
Veteran
Veteran

Postby martin » Sun Apr 02, 2006 5:38 pm

hoi, gewoon gaan kamperen. Kinneret is dan een goede optie, ook met 4 kids. die vermaken zich prima bij en op het water en zullen weinig last hebben van de warmte. hun ouders misschien meer. De campings hier zijn echter wel wat primitief vergeleken met campings in NL en frankrijk bijvoorbeeld. Maar als je goedkoop wat wilt, dan kan je zeker kamperen, das helemaal niet vervelend. groot voordeel is dat je regen naar alle waarschijnlijkheid niet zult meemaken in Augustus. Dat maakt het buitenleven een stuk makkelijker.
martin
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sun Apr 02, 2006 6:07 pm

martin wrote:hoi, gewoon gaan kamperen. Kinneret is dan een goede optie, ook met 4 kids. die vermaken zich prima bij en op het water en zullen weinig last hebben van de warmte. hun ouders misschien meer.

Heb jij veel kampeer-ervaring in Israel Martin?.....ik niet in Israel,maar wel in Spanje met 2 kids,en aan het strand.
Ik kan dus uit ervaring vertellen dat kamperen met zulke temperaturen niet echt een lust zal zijn.....dit gezegd hebbende zal het voor een " ras-kampeerder " weinig uitmaken waar hij terecht zal komen,en onder welke omstandigheden.....maar ik geloof,en ik moet me anders vreselijk vergissen,dat Chaim met z'n familie niet onder die categorie vallen.

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Postby martin » Sun Apr 02, 2006 8:05 pm

hoi Hans, wij gaan regelmatig kamperen. ook wel eens met kinderen, alleen nooit voor een langere periode.
martin
Veteran
Veteran

Postby Sandra » Mon Apr 03, 2006 7:53 pm

Mocht je richting Eilat gaan en in ongeveer 45 graden willen kamperen :oops: , dan kun je gratis je tent opzetten op een van de stranden vlak bij het onderwater observatorium. Als je precies wilt weten waar, zoek ik het even op voor je.

Groeten,

Sandra
Sandra
Veteran
Veteran

Postby chaim » Mon Apr 03, 2006 9:05 pm

ras-kampeerder
vreselijk vergissen,dat Chaim met z'n familie niet onder die categorie vallen.
aldus Hans

nou je zit er vet naast maar ook niet helemaal
mijn vrouw is een
:lol: ECHTE ras-kampeerder :shock:
en de kids tja ik denk dat die het ook van haar hebben want met soekot wilden zij gewoon in de soeka slapen
en dat is in nederland nou niet het moment dat je buiten wilt slapen!
en ik, ik ben gewoon een mooi weer kampeerder
nou dat zit dus wel snor :lol:

nou Sandra laat me graag weten waar het is want wie weet komt het nog van pas :?:

EEH Martin heb je een side waar ik kan kijken die dan wel in het engels is
of wat meer info over wat er is en een prijslijst oid.

okay iedereen voor nu alvast weer bedankt voor de tips :idea: we wachen vol spanning af op wat komen gaat.

groetjes Chaim
de mooi weer kampeerder
chaim
Veteran
Veteran

Return to Reizen en bezoek in Israel