Vakantie in Israel

Vragen over reizen en bezoeken van locaties in Israel

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Vakantie in Israel

Postby -Erika » Wed Apr 21, 2004 1:00 pm

Geplaatst op 19 Oktober, 2003 om 14:46:40:

Hallo allemaal,

Mijn naam is Erika en ik woon in Amsterdam.
Over drie weken wil ik naar Israel toe, iets
wat ik al heel lang wilde.

Ik heb maar ongeveer een week, maar ik wil in
ieder geval naar Jeruzalem toe en de Dode Zee.
Ik ga bij vrienden logeren die iets buiten Tel
Aviv wonen.

Helaas hebben zij waarschijnlijk geen tijd om met mij ergens heen te gaan, dus dacht ik om zelf op stap te gaan.
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet verwachten, of het veilig is als jonge vrouw alleen (ik ben zeker geen bangerd, maar loop niet graag onnodig risico natuurlijk) welke gebieden/vervoersmiddelen ik moet vermijden en dingen waar ik zoal op moet letten.

Mijn idee was zo'n beetje om 2 dagen in/rond Tel Aviv te blijven, dan naar Jeruzalem te gaan en daar in een hotel of pension te overnachten en vervolgens naar de Dode Zee en daar een paar dagen te blijven.

Is dit te doen? Is het aan te raden om van te voren dingen te reserveren of kan ik daar aankomen en een hotelletje krijgen? Aan wat voor prijzen moet ik zo denken? Ik studeer nog, dus ik heb niet echt veel uit
te geven...

Of hebben jullie misschien andere aanraders?

Als er wat meiden/jongeren in die tijd ook van plan zijn om deze plekken te bezoeken is het ook wel leuk om samen iets te doen.

Ik hoop iets van jullie te horen, alvast hartstikke bedankt!

Groetjes,

Erika
-Erika

Reis naar Israel

Postby Eke Behar » Wed Apr 21, 2004 1:02 pm

Geplaatst op 19 Oktober, 2003 om 23:07:50:

Ik ging vroeger altijd naar jeugd herbergen in Israel, dat beviel goed en was het allergoedkoopste, bovendien kwam ik er altijd leuke mensen tegen om mee samen te reizen.

In Amsterdam moet een Israelisch Nationaal Verkeersbureau of Toeristenbureau zitten waar je veel info kan krijgen over reizen in Israel.

Bij de dode zee heb je kibbutz Ein Gedi waar je kan overnachten. Bij Egged heb je ook dagtrips van bijv. de dode zee en massada (een echte aanrader!) Dan ben je meer geld kwijt dan aan een gewoon buskaartje maar het is dan sneller en je ziet meer, handig als je zo weinig tijd hebt als jij. Er zijn nu zo weinig toeristen dat je volgens mij echt op de bonnefooi kan gaan.

Tussen de steden zijn er goede busverbindingen (veiliger als liften lijkt me) en in Jerusalem zelf heb je bus 99 van Egged waarvoor je een 1 of 2 daags kaartje kan kopen die je langs alle interessante plekken voert, waar je dan uit kan stappen en daarna ook weer mee verder kunt gaan.

Goede reis!

Eke
Eke Behar

Reis naar Israel

Postby -Erika » Wed Apr 21, 2004 1:03 pm

Geplaatst op 22 Oktober, 2003 om 23:00:17:

Hoi Eke,

Dank je wel voor je reactie!

Het ziet er inderdaad naar uit dat ik in ieder geval een paar dagen naar Massada ga - lijkt me super.

Ik ga nog even naar het Toeristenbureau in Amsterdam, maar heb ondertussen o.a. via mensen van dit forum veel info gekregen.

Ik verheug me er erg op!

Groetjes Erika
-Erika

Return to Reizen en bezoek in Israel