Ticket alleen heenreis

Vragen over reizen en bezoeken van locaties in Israel

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Ticket alleen heenreis

Postby Tali87 » Tue May 19, 2009 2:06 pm

Hallo,
Ik wil in februari 2010 gaan beginnen op de ulpan gordon. Ik wil in totaal denk ik 6 maanden in Tel Aviv verblijven, dit kan korter maar waarschijnlijk ook langer zijn. Nu hoorde ik via het reisbureau dat open ticket niet meer kan. En ze mailde me dat ik gewoon 1 ticket voor heen moest kopen, en dan als ik daar ben er eentje voor terug boeken. Nu vraag ik me af of ik hier problemen mee krijg als ik het land in wil. Dat ik geen ticket heb dat aangeeft dat ik niet daar blijf wonen. Weet iemand dit??
Bedankt, groetjes Tali
Tali87
Active Member

Re: Ticket alleen heenreis

Postby E.T. » Tue May 19, 2009 2:17 pm

Tali87 wrote:Nu vraag ik me af of ik hier problemen mee krijg als ik het land in wil. Dat ik geen ticket heb dat aangeeft dat ik niet daar blijf wonen. Weet iemand dit??
Bedankt, groetjes Tali

Zonder de wet er over na te kijken en gebasseerd op persoonlijke kennis only, de paspoort controle in Israel vraagt (bij inkomst van het land) niet naar je ticket. Ze kijken alleen na of je paspoort details kloppen met je werkelijke details, en of er geen speciale reden is (zou in de computer moeten staan) om je de ingang te weigeren of te arresteren.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Tali87 » Tue May 19, 2009 2:41 pm

Bedankt voor je antwoord. Wat ik zo'n beetje hier op het forum van andere lees, is het ook niet altijd verstandig om aan te geven dat je komt om hebreeuws te leren, ik kan beter zeggen dat ik op vakantie ben, en tussendoor mijn visum verlengen. Ik heb immers vrienden en familie in Israel (ben zelf niet joods). Ik denk dat ik dan ook minder snel de vraag krijg over wanneer ik terug ga.. Groetjes
Tali87
Active Member

Postby E.T. » Tue May 19, 2009 2:45 pm

Tali87 wrote:Ik denk dat ik dan ook minder snel de vraag krijg over wanneer ik terug ga..

Ben niet echt voor liegen, maar als ze je heel toevallig toch vragen waarom je een one-way ticket hebt, zeg je gewoon dat je een goede deal had op deze manier, en dat een vriend hier een one-way terug voor je geregeld hebt, zodat je geld uitspaart door geen retourtje te hebben.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Tali87 » Tue May 19, 2009 2:56 pm

Bedankt voor de tip! Ik heb nog een aantal maanden, maar probeer me op deze manier goed voor te bereiden :) Fijne dag
Tali87
Active Member

Postby hetgras » Fri Jun 12, 2009 10:30 am

Tali87 wrote:is het ook niet altijd verstandig om aan te geven dat je komt om hebreeuws te leren

Wat is daar 'verkeerd' aan dan? :?

Ben oprecht benieuwd :)
hetgras
Veteran
Veteran

Postby nrr » Fri Jun 12, 2009 11:31 pm

Ik heb ook een keer een one-way ticket gekocht. Maar heb toen aan de vliegmaatschappij een terugticket gevraagd. Hele verhaal uitgelegd, en ze stuurden een 'nep-ticket'. Dit is zogenaamd een ticket, ziet er ook precies als een echte uit, alleen je kan er niet mee vliegen, en het kost je niets.
Ze vroegen er bij mij zowel op Schiphol als in Tel Aviv naar.
Succes!
nrr
Veteran
Veteran

Postby Tali87 » Fri Jun 26, 2009 4:31 pm

hetgras wrote:
Tali87 wrote:is het ook niet altijd verstandig om aan te geven dat je komt om hebreeuws te leren

Nou ik weet dat eerlijk gezegd zelf ook niet, maar zo rondkijkend op dit forum zie ik soms dat mensen zeggen dat je dat beter niet kan zeggen..
Tali87
Active Member

Postby Tali87 » Fri Jun 26, 2009 4:32 pm

nrr wrote:Ik heb ook een keer een one-way ticket gekocht. Maar heb toen aan de vliegmaatschappij een terugticket gevraagd. Hele verhaal uitgelegd, en ze stuurden een 'nep-ticket'. Dit is zogenaamd een ticket, ziet er ook precies als een echte uit, alleen je kan er niet mee vliegen, en het kost je niets.
Ze vroegen er bij mij zowel op Schiphol als in Tel Aviv naar.
Succes!

Bij welk reisbureau was dit? En wat vroegen ze dan, en wat zei je erop? Bedankt! :D
Tali87
Active Member

Postby hetgras » Mon Jun 29, 2009 1:02 pm

Tali87 wrote:
hetgras wrote:

Nou ik weet dat eerlijk gezegd zelf ook niet, maar zo rondkijkend op dit forum zie ik soms dat mensen zeggen dat je dat beter niet kan zeggen..

Wel weet ik dat als je zegt dat je mensen kent in Israël, dan moet je gaan noemen waar ze wonen, hoe ze heten, of het jongens of meiden zijn etc. Ik moest zelfs vrienden gaan halen die mij hadden afgezet, haha. Die wilden ze ook ondervragen...
hetgras
Veteran
Veteran

Return to Reizen en bezoek in Israel