Vakantie in Israel met een "arabische" achtergrond

Vragen over reizen en bezoeken van locaties in Israel

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Vakantie in Israel met een "arabische" achtergrond

Postby oxphos » Sun Nov 29, 2009 11:09 pm

Hallo Iedereen,

Ik droom al een hele lange tijd om een bezoek te brengen aan Israel. En ik hoop dat ik deze kerstmis mijn droom kan waarmaken, morgen ga ik hoogstwaarschijnlijk de vliegticket boeken. Ik reis naar Jeruzalem en slaap daar in een hostel.
Er is alleen een enkel probleem; ik heb een niet-westerse achtergrond. Ik ben zelf Nederlander, maar heb een Iraakse achtergrond en ben zelf in Baghdad geboren.
Mijn vraag is of dit enige problematiek zal leveren bij Ben-Gurion airport? Ik begrijp dat ze me bij de border control gaan ondervragen, maar is de kans groot dat ik de toegang tot Israel word ontzegt?

Ik hoop dat jullie mij hierover kunnen informeren, alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Fadi
oxphos
Newby

Re: Vakantie in Israel met een "arabische" achtergrond

Postby Hans & Malie » Mon Nov 30, 2009 9:44 am

oxphos wrote:Hallo Iedereen,

Ik droom al een hele lange tijd om een bezoek te brengen aan Israel. En ik hoop dat ik deze kerstmis mijn droom kan waarmaken, morgen ga ik hoogstwaarschijnlijk de vliegticket boeken. Ik reis naar Jeruzalem en slaap daar in een hostel.
Er is alleen een enkel probleem; ik heb een niet-westerse achtergrond. Ik ben zelf Nederlander, maar heb een Iraakse achtergrond en ben zelf in Baghdad geboren.
Mijn vraag is of dit enige problematiek zal leveren bij Ben-Gurion airport? Ik begrijp dat ze me bij de border control gaan ondervragen, maar is de kans groot dat ik de toegang tot Israel word ontzegt?

Ik hoop dat jullie mij hierover kunnen informeren, alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Fadi

Uit je posting maak ik op dat je Nederlander bent met een Nederlands paspoort....
Ik zie niet in wat voor een probleem je dan zult gaan ondervinden bij aankomst hier.....buiten dat?...in Israel zijn ook Arabieren met een Israelische nationaliteit.
Ik zou me derhalve , even ervan uitgaande dat je geen strafblad hebt waarvoor je gezocht word , of andere zaken die je zouden kunnen opspelen tijdens aankomst , verder geen zorgen maken.
Ik denk dat je teveel NOS " broodjes Aap " verhalen gezien hebt over Israel :mrgreen:
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby froukjevermaat » Mon Nov 30, 2009 10:28 am

Beste Fadi,
10 jaar geleden ben ik in Israel getrouwd, voor mijn bruiloft kwam een goede vriend van mij over uit Nederland, ook hij is geboren en getogen in Irak maar als vluchteling naar Nederland gekomen, ook hij heeft inmiddels een nederlands paspoort waarin natuurlijk staat dat hij in Irak is geboren.
Hij heeft geen enkele problemen ondervonden op Ben goerion, net als ieder ander werd hij natuurlijk wel ondervraagd maar de behandeling was heel correct en tot de dag van vandaag vindt hij het zijn mooiste vakantie en wil hij heel graag nog een keer naar Israel.
Veel plezier en een goede reis!
gr Froukje
froukjevermaat
Veteran
Veteran

Postby Matthew » Mon Nov 30, 2009 4:33 pm

Het is de vraag wat je verstaat onder moeilijk doen, hou rekening met een lange en irritante ondervraging, koffers openmaken en een hoop ergernis, dat gebeurt mij namelijk ook nog steeds regelmatig ondanks dat ik een Nederlands paspoort en Israelische ID heb en al 10 jaar in Israel woon.

Mijn ervaring is dat het afhangt welke tiener, die zogenaamd een security expert is, tegenover je staat.
Matthew
Team Member

Postby Hans & Malie » Mon Nov 30, 2009 7:39 pm

Matthew wrote:Het is de vraag wat je verstaat onder moeilijk doen, hou rekening met een lange en irritante ondervraging, koffers openmaken en een hoop ergernis, dat gebeurt mij namelijk ook nog steeds regelmatig ondanks dat ik een Nederlands paspoort en Israelische ID heb en al 10 jaar in Israel woon.

Mijn ervaring is dat het afhangt welke tiener, die zogenaamd een security expert is, tegenover je staat.

Ik heb je al een paar keer gezegd nu eindelijk eens die Feyenoord stickers van je koffers te halen.... :mrgreen: :mrgreen:
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby Matthew » Tue Dec 01, 2009 10:52 am

haha zou dat het zijn, vandaar dat ik op Zestienhoeven wel altijd zo door kan lopen...
Matthew
Team Member

Return to Reizen en bezoek in Israel