Let op, belangrijk als je naar AMS/TLV vliegt

Vragen over reizen en bezoeken van locaties in Israel

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Let op, belangrijk als je naar AMS/TLV vliegt

Postby Suzanne » Thu Dec 02, 2010 7:06 am

Goed nieuws, nieuwe bagageregels en dit las ik op de website van KLM

U mag ook 2 stuks ruimbagage meenemen op vluchten tussen de Verenigde Staten of Canada en:

- de volgende bestemmingen in Afrika en het Midden-Oosten: Bahrein, Botswana, Egypte (Cairo), Eritrea, Iran, Irak, Israël (Tel Aviv), Jemen, Jordanië (Amman), Koeweit, Lesotho, Libanon, Libië, Mauritius, Mozambique, Namibië, Oman, Palestijnse Territoria, Qatar, Saoedi-Arabië, Seychellen, Sint-Helena, Somalië, Swaziland, Syrië, de Verenigde Arabische Emiraten (Dubai, Abu Dhabi) en Zuid-Afrika (Kaapstad, Johannesburg).

Let wel; twee stuks bagage van 23 kilo ieder, dus dat wordt lekker stouwen met die rookworsten. Ik vlieg nu met twee meisjes dus 3x2x23 kilo is toch al een klein Hollands winkeltje samen. :-)
Suzanne
Veteran
Veteran

Re: Let op, belangrijk als je naar AMS/TLV vliegt

Postby Hans & Malie » Thu Dec 02, 2010 8:47 am

Hay meisie.... :mrgreen:
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby eric » Thu Dec 02, 2010 9:26 am

Pas maar op met die douanehonden. Die houden ook wel van een stukje rookworst. :D
eric
Veteran
Veteran

Postby DBI » Thu Dec 02, 2010 6:05 pm

Ik vraag me af of dit betekent dat je ook 40+ kilo mee mag nemen als je van (en niet vanuit de VS/Canada via) Schiphol hierheen vliegt, maar misschien lees ik het verkeerd.
Mocht het mogen, dan is dit een mooie kans om 40 i.p.v. 20 kilo mooie en lekkere dingen kwijt te raken. De eerste en laatste keer dat ik met mijn gezin KLM vloog (afgelopen zomer) is voor het eerst van ons leven een grote weekendtas met kinderboeken, kleren, etenswaar etc. kwijtgeraakt. Dat is een enorm vervelende ervaring, die je overal kan overkomen, maar ik begreep later dat de kans bij KLM en British Airways een stuk groter is dan bij andere maatschappijen. Dit nadat we op de vlucht naar Nederland de pech hadden een enorm onvriendelijke bemanning te treffen. Wat ons betreft was dat eens maar als het even kan nooit meer. Ik had een paar keer alleen KLM gevlogen en was redelijk tevreden, maar dit was echt heel onaangenaam. Gelukkig zijn er genoeg alternatieven. Met inchecken in NL is El Al (Arkia/Israir/Sun d'Or) iets minder aangenaam dan de Koninklijke, maar voor de rest zijn onze tientallen ervaringen met die alternatieven stukken beter dan die ene met Neerlands blauwe trots.
DBI
Veteran
Veteran

Postby DCM » Thu Dec 02, 2010 8:17 pm

Ik heb ook het gevoel dat je 2 stuks bagage mee mag nemen als je vliegt vanuit de VS naar o.a. Israel, maar dat andere regels gelden als je vanuit NL naar IL vliegt met KLM. Deze afwijkende regels zijn volgens mij ingegeven door de ruimere bagageregels van VS luchtvaartmaatschappijen.
DCM
Active Member

Postby Noortja » Fri Dec 03, 2010 9:17 am

Dit geldt inderdaad alleen voor vluchten tussen Israel en de Verenigde Staten of Canada. Jammer want wat zou het heerlijk zijn, ik zou alleen nog maar KLM vliegen ;)
Noortja
Veteran
Veteran

Return to Reizen en bezoek in Israel