Van Egypte naar Israel

Vragen over reizen en bezoeken van locaties in Israel

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Van Egypte naar Israel

Postby stijnkemper » Sat Oct 16, 2004 2:06 pm

Hallo,

voor mijn studie Architectuur ga ik in december/januari op locatiebezoek in Egypte. Nu is mijn plan om na dit bezoek er een vakantie Israel aan vast te plakken. Mijn enige bezorgdheid ligt in het oversteken van de Egyptisch/Israelische grens (over land), bij het reisbureau noemden ze dit 'ambitieus'.

Heeft iemand daar ervaring mee? En zo ja, is het aan/af te raden?

Alvast bedankt,

Stijn
stijnkemper
Newby

Postby Israel Tal » Sat Oct 16, 2004 3:51 pm

Hi there! Sorry for the English, I understand Dutch, but can't speak it yet.

As a citizen of the Netherlands (?) you are allowed to visit both Egypt and Israel. The only problem is the tension on the border.

Since there is only only one land border crossing between the two countries, and it is Taba, where a big explosion occured just a week ago, be prepared to be asked a lot of questions. I remember standing in the line for passport control (from Sinai back to Israel) behind a Dutch citizen, and I saw that the the passport control officers really didn't know what to do with the tourist. But after a short investigation they let her in. So be prepared to anwer a lot of questions like "what did you do in Egypt?", "what are you going to do in Israel?", "did anyone send anything with you to anyone in Israel?" and your luggage might be searched.

But a lot of people survived it, believe me. It won't take more than an hour anyway.
Israel Tal
Active Member

Postby stijnkemper » Sat Oct 16, 2004 4:01 pm

Thanks for your answer, Israel Tal!

I saw on the map that there are more crosings, but common sense told me that the one at Taba should be the most reasonable. It now occurs that it is the only one possible.

Your experience is also the one I sort of expected, it is comparable to your average trip to the US these days. Hopefully the next 3 months will loosen the tension slightly!

Thanx again!
stijnkemper
Newby

Postby Hans & Malie » Sat Oct 16, 2004 5:50 pm

stijnkemper wrote:....... Hopefully the next 3 months will loosen the tension slightly.........

We also hope so......for about 3500 years :D :D :D :D
But....have a nice time......and see you in The Promised Land !

Hans & Malie
Hans & Malie
Team Member

Postby stijnkemper » Sat Oct 16, 2004 5:54 pm

Yeah, I must say that I difficulties formulating this sort of allright...... :?
stijnkemper
Newby

Postby Hans & Malie » Sat Oct 16, 2004 7:51 pm

stijnkemper wrote:.......Yeah, I must say that I difficulties formulating this sort of allright...... :?....

Alle gekheid even terzijde.....
Men neemt hier het onderwerp veiligheid heel erg serieus zoals je zult kunnen begrijpen....neem dan ook in geen geval " even 'n pakje " mee voor m'n tante in Tel-Aviv....als je begrijpt wat we bedoelen :wink:
M.b.t Veiligheid?.....een niet weg te denken dagelijks ritueel voor ons...
Vandaar dat je zeer zeker bij de grensovergang de mogelijkheid treffen kunt van een spervuur aan vragen......en het grondig na-zoeken ven je bagage.

Het beste is dan ook gewoon met de stroom mee gaan dan zal alles wat sneller verlopen......het is gewoon niet anders.

In ieder geval....veel plezier met je trip.....en natuurlijk welkom in het Beloofde land " Kom maar langst,je hart is reeds hier " zoals de spreuk gaat :lol: :lol:

--Hans & Malie.
Hans & Malie
Team Member

Postby A.J.R. » Tue Oct 19, 2004 12:58 am

Hai Stijn!

Ik ben een paar maanden geleden vanuit Tel Aviv naar Cairo gegaan en weer terug. Er vertrekt drie keer per week een bus vanuit Tel Aviv naar Cairo. Je zou eventueel een enkele reis vanuit Cairo bij hen kunnen boeken (neem ik aan). Ik ben even vergeten hoe de reisorganisatie heet. Mocht je interesse hebben, dan kan ik het makkelijk voor je opzoeken. Verder ben ik niet via Taba, maar via de grensovergang bij Rafah (bij Gaza) naar Egypte gegaan. Ik heb mijn nederlandse paspoort gebruikt, maar daar staat in principe in dat ik Israelisch staatsburger ben. Zelfs dat gaf geen problemen, laat staan met een 'schoon' israelisch paspoort. Succes en laat het me weten wanneer je meer over dat reisbureau wilt weten. (Ze zijn goedkoop overigens. Een retourtje kostte mij 50 dollar)

Groet, Annet
A.J.R.
Active Member

Postby stijnkemper » Tue Oct 19, 2004 9:33 pm

Hai Annet,

dank je voor je reply!

Ik ben zelf niets Joods en heb 'dus' ook geen Israelisch paspoort, maar ik was deze site tegengekomen op israel.pagina.nl en zag het blog...dus dacht dat ik het hier wel eens zou kunnen voorstellen/vragen, eens kijken wat de ervaringen waren.

Ondertussen ben ik er wel achter dat oplettendheid (voorzichtigheid?) en geduld een belangrijk gegeven is voor de reis van Egypte naar Israel. Tevens heb ik de NL Ambassade in Tel Aviv telefonisch gesproken en zij adviseerden mij in ieder geval een eerste (doel-)adres en een duidelijk reisplan te hebben als ik de grens over zou steken. Verder houd ik rekening met een, iig qua tijd, uitgebreide grensovergang. Ook zorg ik dat ik via de Israeliers die ik uit NL ken een paar adressen kan scoren, al is het maar om in eerste instantie iets op papier te kunnen laten zien!

Verder ben ik natuurlijk altijd benieuwd naar cheape busreizen, dus als je het adres/naam van die company kunt doormailen, graag!!

Groeten,
Stijn
stijnkemper
Newby

Postby A.J.R. » Wed Oct 20, 2004 2:12 am

Ja, ik bedoelde eigenlijk een schoon 'nederlands' paspoort i.p.v. Israelisch paspoort... Ik zal je de gegevens van die reisorganisatie doorgeven. Ik weet iniedergeval dat ze Mazada-tours heten, maar het telefoonnr. zou misschien handiger voor je zijn. Groet!
A.J.R.
Active Member

Postby Hart voor Israel » Fri Nov 14, 2008 3:24 pm

Vanuit Eilat kon ik in 2003 moeiteloos met een georganiseerde excursie naar Caïro en terug. Kon trouwens ook in 1999 moeiteloos met een georganiseerde excursie naar Petra en terug. Visa had ik overigens al in mijn paspoort voordat ik van Schiphol vertrok.
Hart voor Israel
Active Member

Return to Reizen en bezoek in Israel