Jeugdherbergen?

Vragen over reizen en bezoeken van locaties in Israel

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Jeugdherbergen?

Postby Lisa » Wed Mar 09, 2005 2:49 pm

Hoi Iedereen!

Weet iemand waar ik in Israel goedkope jeugdherbergen kan vinden (en wat is de gemiddelde prijs die je betaalt)? Ik zou graag concrete namen en prijzen willen hebben, als dat mogelijk is...

En is het veilig om als vrouw alleen te reizen door Israel? Wat zijn de do's en dont's?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Lisa
Lisa
Newby

Postby astrid1 » Wed Mar 09, 2005 4:48 pm

Hoi Lisa,

Je kan het beste de Lonely Planet Israel aanschaffen, die geven echt een bron van informatie voor de low-budget reiziger.
Verder is het geen probleem om hier als vrouw alleen te reiazen als je natuurlijk de vanzelfsprekende voorzorgs maatregelen neemt: niet alleen liften, 's nachts niet in 'verkeerde wijken" alleen op straat gaan lopen etc.
Ik heb me tenminste nog nooit onveilig gevoeld ( behalve in het verkeer; zie topic 'is een nederlands rijbeijs geldig in Israel" :wink: ).
Succes, groetjes Astrid
Destiny is shaped by what we give, not by what we get.
astrid1
Veteran
Veteran

Re: Jeugdherbergen?

Postby Lily » Wed Mar 09, 2005 6:56 pm

Hoi Lisa,

Ik ben een paar weken terug uit Israël en heb een fantastische tijd daar gehad.

De prijzen voor jeugdherbergen verschillen van 35 nis voor een dorm tot 80 nis voor een kamer alleen.

Als je meer wilt weten laat maar even een berichtje achter.

Groetjes,

Lily
Lily
Newby

Postby Lisa » Wed Mar 09, 2005 11:41 pm

Dank jullie wel voor de reacties! Ik ga in de zomer een Israelische vriend bezoeken en waarschijnlijk (nog niet zeker) ga ik de laatste 2 weken van m'n vakantie 'backpacken' door het land. Vandaar dat een Lonely Planet kopen een beetje zonde is, daar ze altijd vrij prijzig zijn. Ik ben dus voor de zekerheid op zoek naar leuke, goedkope jeugdherbergen in de toeristische gebieden, waar ik ook andere vakantiegangers kan ontmoeten (ik hoop natuurlijk de hele vakantie lekker bij hem te kunnen blijven :wink: , maar das nog niet zeker)! De prijzen vallen me erg mee als ik dat zo hoor, trouwens! Wat zou ik in totaal voor 2 weken rondreizen kwijt zijn (alles incl.)?
Groetjes,
Aniek
Lisa
Newby

Postby Sandra » Thu Mar 10, 2005 10:04 am

Hallo Lisa,

Probeer deze link eens:
http://www.youth-hostels.org.il
Als je naar Eilat gaat, kun je als je wilt contact met mij opnemen, ik heb n.l. een kleine Bed & Breakfast.

Groeten,
Sandra
Sandra
Veteran
Veteran

Re: Jeugdherbergen?

Postby Lily » Fri Mar 11, 2005 1:47 pm

Lily wrote:Hoi Lisa,

De bussen zijn goed georganiseerd en betaalbaar. Gemiddeld ben ik ongeveer $ 40 per dag kwijt geweest maar ik ben dan ook het hele land doorgetrokken en heb een uitstap naar Jordanie gemaakt dat was behoorlijk prijzig. Verplaatsen kost gewoon geld. Minimaal moet je denk ik rekenen op $ 25 per dag voor rondreizen, slapen en eten.

Mijn ervaring met backpacken is dat je van andere mensen diverse tips krijgt onderweg. Dus hoor je van anderen waar je het beste kunt slapen.

Groetjes,

Lily
Lily
Newby

2e vraag ivm Youth Hostels

Postby Rebella » Thu Jul 19, 2007 9:37 pm

Ik ga volgend jaar met 2 zussen naar Israel. Mijn oudste zus wil graag in youth hostels overnachten. Maar.... is daar niet een bepaalde grens aan verbonden? Onze leeftijden zijn 47, 38 en 31. Dus niet bepaald jeugdig meer.... :?
Als wij te 'oud' zijn....wat zijn dan nog eventuele mogelijkheden?
Rebella
Newby

Postby Hans & Malie » Sat Jul 21, 2007 7:07 pm

Zoals natuurlijk bekend bij de meesten: :wink:

De term Jeugd Herbergen stammen uit de tijd dat " de jeugd " over een mindere cash flow beschikten als heden...en dus moesten verblijven in zo " kaal als mogelijke " onderkomens om geld te kunnen spreiden over een langere tijd..die tijd is voorbij grotendeels..maar het principe bleef gelukkig..nl..redelijk goedkoop verblijven als je zonder veel luxe kunt...dus leeftijd is geen reden om niet te boeken....succes!

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Return to Reizen en bezoek in Israel