Appartement voor Familie en vrienden

Vragen over reizen en bezoeken van locaties in Israel

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Appartement voor Familie en vrienden

Postby martin » Fri Jun 10, 2005 1:28 pm

hoi,

Weet iemand ergens een appartement te huur (TA of omgeving) voor een paar weken in October? Mijn ouders komen over en willen eigenlijk niet meer in een hotel zitten. Heeft er iemand suggesties? Een zimmer op een kibbutz of moshav in omgeving TA is ook prima.

Is er niet een nederlander op dit forum die ergens een appartement kan regelen en dit verhuren aan bezoekende familie en vrienden van de nederlanders in TA en omgeving? Zeker als mensen wat vaker komen hebben ze meer behoefte aan een normaal huis dan aan een hotel.

Alle suggesties welkom!

Martin
martin
Veteran
Veteran

Postby Guest » Fri Jun 10, 2005 2:27 pm

Bedankt Martin voor je vraag.

Ik moet je teleurstellen, want ik had graag dezelfde vraag gesteld. Zo zijn er onder ons nog velen die ouders en vrienden over willen laten komen zonder echt opvang te hebben.

Wellicht kunnen we op deze site iets regelen betreffende een site of ander initiatief van derden die tijdelijke huisvesting aan kunnen bieden?

Ik weet niet hoe, maar wellicht heeft iemand een idee?

Jim Hasenaar
Guest

Postby E.T. » Fri Jun 10, 2005 2:33 pm

Martin, aangezien october de hagiem maand is, heb je kans dat er mensen naar hun familie in het buitenland gaan en eventueel woningruil of iets dergelijks zoeken. Het lijkt me de moeite waard om in kranten/sites die door Joods Nederland of Israel's Hollands gelezen wordt iets te plaatsen of in ieder geval te bekijken (zo kwamen mijn ouders een aan een familie voor vakantie-woningruil in Nederland).

Succes, en sorry dat ik niet meer kan helpen.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby dami » Fri Jun 10, 2005 4:16 pm

ben een beetje aan het googelen: 45 min per auto van TA:
ziet er leuk uit, maar je moet er wel een auto hebben:

http://www.vacationrentals.com/vacation-rentals/12968.html

ik googel verder........(in de baas z'n tijd)
dami
Veteran
Veteran

Postby Edale » Fri Jun 10, 2005 6:49 pm

Je kan ook eens kijken op www.thehome.co.il, apartementen op rechov Ha-Yarkon in TA.

Gut shabbes
Eric.
Edale
Veteran
Veteran

Postby martin » Fri Jun 10, 2005 9:07 pm

hoi, thanks allemaal, the Home is leuk voor 1 keer, maar het is niet echt top eerlijk gezegd. het is ook niet echt een appartement (je kan er niet fatsoenlijk koken bijv).

Jim, goed idee, is er geen nederlander met wat geld te veel die een appartmentje kan kopen en verhuren. Normaal gesproken betaal je voor een hotel ook tussen de 75 en 150 US$ per nacht, dus 3-400 US$ per week is natuurlijk te overzien.

dami, ik hoop voor je dat je baas geen nederlander is die deze site bezoekt. :-) bedankt voor de tip.

Misschien moeten we eens een poll doen om te zien hoeveel mensen er regelmatig familie of vrienden over hebben en hoe lang. Misschien een leuk handeltje voor de Admin's van deze site? :-)
martin
Veteran
Veteran

Postby orithsarah » Sat Jun 11, 2005 2:28 am

het idee van een opvang adres voor familie en vrienden is bij mij ook al een poosje aan het broeden
ik heb er ook over gedacht om een soort van bed en breakfast te beginnen waar de mensen zelf s avonds kunnen koken en met een gezamelijke woonkamer
helaas heb ik daar de finaciele middelen niet voor
ik heb echter wel de kennis en ervaring om iets dergelijks op te zetten dus graag suggeties om dit te realiseren het moet echter voor mij wel in tel aviv of rat gan zijn omdat ik daar familie en vrienden heb
is er niet iemand te vinden die wil investeren ?een oud hotelletje op de nederlandse manier opknappen of zoiets zou mooi zijn
dus sponsors gezocht om mijn droom en jullie oplossing waar te maken
ik ben van 4 juli tot 29 augustus in ramat gan dus als er ideeen zij hoor ik het graag
mijn isr mobiele nummer is 0524465223 groetjes sarah
orithsarah
Active Member

Postby E.T. » Sat Jun 11, 2005 10:42 pm

Het lijkt alsof iedereen de oplossing weet (een apartement hotel voor Nederlanders), maar dat niemand hem waar gaat maken (waarschijnlijk omdat met alle respect voor de gasten van ons allen, de kans dat het financieel de moeite waar zal zijn lijkt mij zeer klein).

Daarom even een ander ideetje, wat meer co-operation van de forumlopers zal moeten hebben, maar wat een stuk reeeler is.

Hoeveel forummers hier zitten in Israel, in het centrum, en hebben af en toe dit probleem? Een stuk of 15-20? Waarom niet een groepje vormen, en dat kan misschien inderdaad met hulp van de administratie van het Dutch forum, misschien tegen een kleine financieele bijdrage voor de onkosten als die er mochten zijn, en dan naar een bestaand hotelletje toestappen en om een groepskorting vragen? Nou bedoel ik natuurlijk niet het David intercontinental of het Hilton, waar je zelfs na de korting je nog blauw zou betalen, maar een apartement hotelletje wat zowiezo al niet te duur is op zich, en dan tegen de belofte dat wij (dus dat groepje) automatisch onze Nederlandse gasten naar hun verwijzen. We kunnen er zelfs een gratis reclame op een Nederlands fora bij beloven (nogmaals, als de leden van dat groepje dan de kosten van die reclame betalen aan de administratie).

Het is wat meer regelen, maar lijkt me een stuk reeeler dan hier te zitten wachten tot er "een Nederlander met wat geld te veel" langs komt. Van alle Nederlanders die ik ken met geld te veel, had nog nooit eentje moeite om dat 'te vele' uit te geven, en hier lijkt het niet echt een winstgever voor een potentiele investor (als elke forumloper hier 1-2 keer per jaar voor 10 dagen Ned. gasten heeft, is het nog niet zeker dat het financieel de moeite waard wordt voor een investor, en als het voor hem de moeite waard is, zal het waarschijnlijk voor de familie niet meer de moeite waard zijn. Daar komt bij, dat 2 flats al helemaal niet de moeite waard zal zijn voor zo'n investor, en als je over 1 apartement praat, krijg je bonje zodra er 2 families onderweg zijn).

Btw op deze manier, kun je -als je bijvoorbeeld na 6 maanden ziet dat het werkt- dat hotelletje een Nederlandse tint geven. Oranje vlaggen bijvoorbeeld (tegen de deportatie he'...;-)), een paar specifiek Hollandse dingen er in. Als het hotel ziet dat het inderdaad van beide kanten werkt, zal hij daar geen enkel bezwaar tegen hebben waarschijnlijk.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby dami » Sun Jun 12, 2005 11:16 am

ik heb nog een lijstje gevonden:

http://www.sunsites.net/apartments.html

en je moet natuurlijk niet via die site boeken, maar rechtstreeks met de desbetreffende eigenaren (scheelt weer commissie :wink: ) onderhandelen.

dat ze voorzien zijn van (kleine) kitchenettes, vind ik zelf niet zo erg: je kunt altijd lekkere kant en klare hapjes op de markt e.d. kopen en dan in je apartementje oppeuzelen.
wat ik wel belangrijk vind, is de grootte van het onderkomen. onder de 30 vierkante meter is te krap. en een balkon/tuintje maakt het nog aangenamer.

Martin: wie weet kun je bij de VVV in Tel Aviv een lijst krijgen met allerlei accomodaties?

ps: mijn baas is geen forum/chat type :) :wink:
dami
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Sun Jun 12, 2005 12:30 pm

dami wrote:
en je moet natuurlijk niet via die site boeken, maar rechtstreeks met de desbetreffende eigenaren (scheelt weer commissie :wink: ) onderhandelen.

Ik ken deze site niet en heb er niet naar gekeken, maar deze sites werken juist vaak op de manier dat zij meer korting geven dan de eigenaar zal doen, omdat zij meer klanten aanbrengen (lijkt op het idee wat ik hier boven beschreef). Zo waren wij een tijdje geleden op vakantie in Netanya, voor 15% goedkoper dan de prijzen van het hotel zelf, alleen omdat we via een internet site hadden besteld.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby dami » Sun Jun 12, 2005 5:01 pm

nog een leuk huisje gevonden, weet alleen niet of ze 1x de totale periode willen verhuren, of ook per maand:

http://telaviv.craigslist.org/apa/76405098.html

en misschien kun je hier een bericht posten:

http://telaviv.craigslist.org/
dami
Veteran
Veteran

Postby Sandra » Mon Jun 13, 2005 4:46 pm

Hoewel ik geen oplossing heb voor verblijf in het centrum van het land kan ik wel iets bijdragen voor wat het zuiden des lands betreft.

Kort geleden ben ik met Bed & Breakfast begonnen in Eilat voor iedereen die van een wat meer huiselijke sfeer houdt en iedereen die niet in een hotel wil verblijven.

Familie & vrienden van expats die in Eilat wonen behoren o.a. tot de gasten maar ook familie & vrienden van expats die in het centrum of noorden wonen en een paar dagen in Eilat willen verblijven.

Groeten,

Sandra

http://www.cactuseilat.com
Sandra
Veteran
Veteran

Postby francine » Sat Mar 11, 2006 1:50 pm

Hallo allemaal,
Ik kan een mooi apartement in Ra'anana te huur aanbieden.
Ra'anana ligt iets ten noorden van Tel-Aviv (ongeveer 20 min.rijden)
Een kwartier van de kust bij herzlia.
Het is een vrij nieuw apartement met grote woonkamer,open keuken,
slaapkamer en 2 badkamers.op de eerste verdieping met lift.
Wie is er geinteresseerd?
Francine.
francine
Newby

Postby Kachol Lavan » Sun Mar 12, 2006 8:23 am

De kibutzim Shfayim en Ga'ash hebben Bed en Breakfast huisjes.
"Don't take your organs to heaven. Heaven knows, we need them here."
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby sarah » Sun Mar 12, 2006 1:47 pm

Mijn oma heeft een villa in RamatHasharon en denkt erover om deze in bijv de zomermaanden te verhuren als zij zelf op reis is. Het is enorm (3 slaapkamers+master slaapkamer+3badkamers+veranda's+grote tuin etc etc etc) Het zou geschikt zijn voor een familie maar niet met kleine kinderen (ivm mooie dure meubels die met heel veel liefde moeten worden behandelt). Het is voor mensen die bijv minimum een maand hier willen zijn en een beetje luxe willen. Als iemand geintresseerd is kan ik het doorgeven aan Oma.
There is no way to Happiness, Happiness is the way.
sarah
Veteran
Veteran

Postby Daniel » Mon Mar 13, 2006 7:49 pm

Mijn ouders komen over 6 weken hierheen. Maar mijn appartement is b'h groot genoeg -- 1 in mijn bed, 1 op de bank, en ik op de grond. ;)

Hebben ook geen geld voor een hotel trouwens, dus het moet wel zo...
Daniel
Active Member

Return to Reizen en bezoek in Israel