stekkers

Vragen over reizen en bezoeken van locaties in Israel

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

stekkers

Postby berna » Fri Jul 29, 2005 10:37 am

Volgende week ga ik met vrienden naar Israel,nu wordt aan mij gevraagd of de stekkers aan apparaten (haarfohn etc) zo gebruikt kunnen worden,vanuit Holland dan bedoel ik,
Volgens mij wel maar helemaal zeker ben ik er toch ook niet van
Misschien hoort deze vraag niet helemaal thuis hier, maar ik zou toch erg blij met een snel antwoord zijn.
Groetjes Berna
berna
Newby

Re: stekkers

Postby Hans & Malie » Fri Jul 29, 2005 10:44 am

berna wrote:Volgende week ga ik met vrienden naar Israel,nu wordt aan mij gevraagd of de stekkers aan apparaten (haarfohn etc) zo gebruikt kunnen worden,vanuit Holland dan bedoel ik,
Volgens mij wel maar helemaal zeker ben ik er toch ook niet van
Misschien hoort deze vraag niet helemaal thuis hier, maar ik zou toch erg blij met een snel antwoord zijn.
Groetjes Berna

Hier heb je de 3 polen stopcontakten...maar dunne 2 polige stekkers zoals bv aan radio's/discman/schemerlampen e.d gaat ook goed....voor alle zekerheid gewoon een verloop stekker meenemen....snel genoeg?

--Hans.
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Re: stekkers

Postby imklaber » Fri Jul 29, 2005 2:58 pm

berna wrote:apparaten (haarfohn etc) zo gebruikt kunnen worden

aangezien haarfohns een behoorlijk wattage hebben, hebben ze ook meestal europese normstekkers met dikke, ronde polen. Deze zijn hier in Israel niet zonder meer te gebruiken, maar er zijn adapters in elke electriciteitswinkel te koop voor een paar shekels (+/- 1-2 euro's)
HTH
imklaber
Veteran
Veteran

Postby Guest » Sat Jul 30, 2005 12:22 am

Kortom de twee polige stekkers gaan hier gewoon in het stopcontakt en de rest niet.

Jim hasenaar
Guest

Postby Zjef » Sat Jul 30, 2005 11:59 am

Mijn ervaring is dat in oudere huizen de driepolige israelische stekker iets te kleine gaatjes heeft voor alle nederlandse stekkers. In 90% van de gevallen gaat het goed, maar een verloopstekker is inderdaad wel handig.
Zjef
Veteran
Veteran

Return to Reizen en bezoek in Israel