NEW!! KROKETTEN IN "SNACK-ATTACK"

informatie en vragen over hollandse specialiteiten en locaties in Israel.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

NEW!! KROKETTEN IN "SNACK-ATTACK"

Postby stef » Fri Feb 10, 2006 7:36 pm

Door de groote vraag naar kroketen-New in snack-attack(alenby 40 tel-aviv),hollands kroketen,special gemaakt voor alle liefhebers. 3 smaaken,kip ,rund,groenten,ook speciale verpaking met 6 kroketen voor thuis te bakken.
stef
Active Member

Postby astrid1 » Fri Feb 10, 2006 8:28 pm

Mmmm, lekker "kroketen" :wink:
Destiny is shaped by what we give, not by what we get.
astrid1
Veteran
Veteran

kroketten

Postby tim » Fri Feb 10, 2006 10:52 pm

Hoi Stef bedankt voor het laten weten dat er kroketten zijn !
Ik was vanavond in de buurt en ben dus ook gelijk even gaan kijken of het wel echte zijn want voorheen waren het van die kleine aardappelkroketten en dat was een beetje een teleurstelling ...
Maar ze zijn echt !!!
Toen hij er mee aankwam zag ik inderdaad echte Hollandse kroketten en hij wist ook nog hoe hij ze moest frituren. Nadat ze 3 minuten heerlijk in (verse)olie hadden gesputterd zagen ze er mooi bruin en egaal uit. De eigenaar vertelde mij dat ze handgemaakt zijn en dat er, eventueel naar onze hollandse wensen, aan smaakverandering nog iets te doen is dus eerlijke suggesties waren welkom. Ik heb de groente- en kipkroket gegeten en was tevreden, eindelijk geen nepperij.
Mijn suggestie aan hem was alleen dat ik ze ook graag zou zien in een zacht witbroodje met een blaadje sla en wat tomaat. Hij vond dat al een goed idee maar omdat hij nu alleen snacks verkoopt wil hij de reacties van de andere Nederlanders afwachten. Hij krijgt in ieder geval ook echte Hollandse mayonaise van Remia dus het wordt nog eens echt smullen.
tim
Veteran
Veteran

Postby astrid1 » Sat Feb 11, 2006 1:00 am

Als vegetarier stem ik voor kaassoufle's mmmmmmmmmmmmmmm
Destiny is shaped by what we give, not by what we get.
astrid1
Veteran
Veteran

Re: kroketten

Postby Hans & Malie » Sat Feb 11, 2006 8:31 am

tim wrote:Mijn suggestie aan hem was alleen dat ik ze ook graag zou zien in een zacht witbroodje met een blaadje sla en wat tomaat.

Inderdaad lekker ja..maar dan ook een beetje roomboter op het broodje?....en toch zeer zeker 'n zakkie mosterd...en dan wel eentje die je zonder spierkrampen en tandknarsen kan openen :wink:

~ Hans ~
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby Estella » Sat Feb 11, 2006 6:33 pm

Zijn dat dan koshere kroketten?
Als ze dan ook nog koshere frikandellen gaan verkopen, ga ik naar Tel-Aviv verhuizen! :wink:
Estella
Veteran
Veteran

Postby fatamorgana » Sun Feb 12, 2006 10:57 am

Voor frinkandellen ga ik met je mee. Waarom boter op een broodje kroket terwijl het al 3 minuten in de olie heeft gelegen? Is het nog niet vet genoeg? Naja nu de kroket er is, moet ik er echt ook eens heen gaan en zal ik mijn vriendin een beetje Hollandsche cultuur bij brengen.

Peter
fatamorgana
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sun Feb 12, 2006 11:09 am

Nou..ik zal je vertellen dat als het vet op de juiste temperatuur is[en vers uiteraard],en de kroket goed gepanneerd is,dat dan de hoeveelheid vet die ' in kan dringen ' in de kroket zowat nul is..te verwaarlozen dus :wink:

Wel kan de kroket zelf nogal veel vetstoffen bevatten ja...daar de basis boter is en bouillion en vlees... :wink:

Voorts vindt ik het altijd wel een extra smaak geven aan het geheel als er een beetje roomboter op het broodje zit...maar dat is natuurlijk persoonlijk....probeer het eens zou ik zeggen :wink:

--Hans.
Hans & Malie
Team Member

Postby fatamorgana » Sun Feb 12, 2006 11:15 am

Nou dank je wel maar ik hou het geween bij mijn broodje kroket met mosterd en ketchup. Ach na bijna 7 jaar in een snackbar te hebben gewerkt en dan plots 5 maanden geen degelijke snack meer kunnen vinden, verlang je naar bijna alles wat maar enigzins een beetje op een Hollandsche snack lijkt.

Peter
fatamorgana
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sun Feb 12, 2006 12:12 pm

fatamorgana wrote:.....Ach na bijna 7 jaar in een snackbar te hebben gewerkt en dan plots 5 maanden geen degelijke snack meer kunnen vinden, verlang je naar bijna alles wat maar enigzins een beetje op een Hollandsche snack lijkt......

Peter

Nou Peter....ziehier je taak om de beste man te overtuigen om een breed assortiment te gaan voeren.... :wink: ...de kaas-soufle is al genoemd....maar dan ook de bami-schijf....de berehap met sate saus?...de nassi-bal?.....fricandelletje speciaal?...lekker huzarenslaatje?.

En vul jij maar verder in :wink:

--Hans.
Hans & Malie
Team Member

heeeeeeeeeeeeeerlijk

Postby siempie » Sun Feb 12, 2006 2:17 pm

ook ik was er gister en het is verrukkelijk! ik heb hem bezworen om niet kosjer te blijven, want anders gaat de smaak er vanaf.
remia mayonaise belooft hij al drie maanden, tot mijn spijt nog nik sin zicht.
siempie
Veteran
Veteran

Postby Frederike » Thu Feb 16, 2006 1:30 pm

Ok nu heb ik toch echt honger :shock: , dus een paar vraagjes;

Waar is dit?
Wanneer zijn ze open?
Ook op zaterdagavond? :wink:

Groetjes,
Frederike
Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven, maak er een mooie dag van!!!
http://www.colminee.com
Frederike
Veteran
Veteran

Postby Frederike » Thu Feb 16, 2006 1:39 pm

Sorry, niet goed gekeken , Allenby.
Slaapgebrek....
Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven, maak er een mooie dag van!!!
http://www.colminee.com
Frederike
Veteran
Veteran

Postby fatamorgana » Tue Mar 07, 2006 4:51 pm

Ik heb ze vandaag dan eindelijk eens geproefd, de kroketten van Snack Attack. Mijn conclusie, ze zijn heerlijk!!!
Ze kunnen iets beter, met meer vlees bijvoorbeeld, maar lekker zijn ze wel. De friet is ook heerlijk en het is naar mijn mening de beste friet in Israël!!! Goudbruin, knapperig en een heerlijke aardappel. Wat will je nog meer???
fatamorgana
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Tue Mar 07, 2006 5:29 pm

fatamorgana wrote:Wat will je nog meer???

Schrijf het maar op,want hij komt regelmatig lezen hier :wink:

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Postby fatamorgana » Tue Mar 07, 2006 6:08 pm

Gezien zijn assortiment is een turkeystick erg simpel te doen. De Bereklauw is ook niet zo moeilijk. Mijn mening is, als je een kroket kunt maken, moet een bami of nasi schijf ook geen probleem zijn, maar het belangrijkste is de frikandel...

gr Peter
fatamorgana
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Tue Mar 07, 2006 6:20 pm

fatamorgana wrote:Gezien zijn assortiment is een turkeystick erg simpel te doen. De Bereklauw is ook niet zo moeilijk. Mijn mening is, als je een kroket kunt maken, moet een bami of nasi schijf ook geen probleem zijn, maar het belangrijkste is de frikandel...

gr Peter

Hij komt lezen,en als ie het niet begrijpt is een PM naar jou voldoende....en laat het een fricandelletje speciaal zijn :wink:

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Postby Suzanne » Wed Mar 08, 2006 3:04 pm

We zijn er op shabat geweest en ik had beloofd een verslag op het bord te zetten;

Sate is echt de moeite waard, zoals ie moet zijn, mooi geserveerd met verse sla en wat ander garnituur, lekker veel satesaus! Erez vindt er niks aan (als je er niet mee opgegroeid bent denk ik niet dat je dit snel lekker zult vinden) dus alles lekker voor mezelf en de kinderen die een frietje meesnaaien. MMMMMM

Kroket kan beter maar al met al heb ik lekker gegeten!Niet te vergeten de uitstekende service!

Suzanne
Suzanne
Veteran
Veteran

Postby Kachol Lavan » Sun Mar 12, 2006 8:31 am

Suzanne wrote:We zijn er op shabat geweest en ik had beloofd een verslag op het bord te zetten;

Sate is echt de moeite waard, zoals ie moet zijn, mooi geserveerd met verse sla en wat ander garnituur, lekker veel satesaus! Erez vindt er niks aan (als je er niet mee opgegroeid bent denk ik niet dat je dit snel lekker zult vinden) dus alles lekker voor mezelf en de kinderen die een frietje meesnaaien. MMMMMM

Kroket kan beter maar al met al heb ik lekker gegeten!Niet te vergeten de uitstekende service!

Suzanne

Het is voor mij een beetje op een teleurstelling uitgelopen. Misschien omdat mijn verwachtingen wat te hoog waren. De sate was lekker, de satesaus zelf niet zo. Die maak ik beter zelf. Ik heb kroket besteld maar kreeg aardappelkroketjes, ook lekker maar niet wat ik bedoelde. De patat was echt lekker. Het minst goed waren de poffertjes. Ten eerste stond nergens dat ze er waren. Ze werden in de magnetron opgewarmd en met een soort goedkope esdoornstroop overgoten met een beetje kristalsuiker en kaneel geloof ik. Het werd een beetje een kauwgumachtige deegbal met teveel zoete spullen erop. Al met al best leuk, en ik ga er zeker weer heen, maar poffertjes neem ik niet meer.

De patat is echt aan te bevelen, en de sate ook. Kroketten moet ik dus nog proberen.
"Don't take your organs to heaven. Heaven knows, we need them here."
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sun Mar 12, 2006 8:46 am

Kachol Lavan wrote:Het minst goed waren de poffertjes. Ten eerste stond nergens dat ze er waren. Ze werden in de magnetron opgewarmd en met een soort goedkope esdoornstroop overgoten met een beetje kristalsuiker en kaneel geloof ik. Het werd een beetje een kauwgumachtige deegbal met teveel zoete spullen erop.

Toen ik dat las dat ze er waren had ik der ook 'n beetje 'n hard hoofd in ja.

Poffertjes in een setting van een snackbar is niet de meest ideale omgeving mbt de smaak e.d...en ze moeten dan in ieder geval toch op z'n minst vers van de plaat komen wil het nog wat zijn natuurlijk.
En dan nog alleen als er een goede loop in zit want het beslag kan geen week overleven natuurlijk...

Dus baas van de poffertjes: poedersuiker kopen en 'n klontje roomboter er over heen..en wat mij betreft,maar dat is wellicht persoonlijk,kan de kaneel wel achterwegen blijven :wink:

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Postby Fugel » Sun Mar 12, 2006 1:24 pm

Ik heb dit weekend heerlijke poffertjes gegeten in Dizengoff center. Echt een aanrader voor wie het nog niet geprobeerd heeft. Ook een gezellig praatje gemaakt met de Nederlandse poffertjes bakker.

Op vrijdagochtend in het Dizengoff center eten is uberhaupt leuk maar nu kon ik ook nog mijn Israelische vrienden een echt Nederlands gerechtje laten proeven.
Mijn weekend was weer goed.
Fugel
Veteran
Veteran

zit die friettent op alenby er nog?

Postby kwaytaal » Mon Jun 11, 2007 2:47 pm

kan iemand mij vertellen of die snackbar op allenby (snack attack) er nog zit?

alvst bedankt!
kwaytaal
Newby

Postby carlos » Mon Jun 11, 2007 5:08 pm

frikandelle wille we FRIKANDELLE .

F.R.I.K.A.N.D.E.L.L.E.

IK WIL FRIKANDELLE HEHE SNAPPEN JULLIE T NU

maar krokette zijn ook wel heerlijk donderdag ben ik bij snack attack :wink:
carlos

Postby Kachol Lavan » Mon Jun 11, 2007 5:15 pm

carlos wrote:frikandelle wille we FRIKANDELLE .

F.R.I.K.A.N.D.E.L.L.E.

IK WIL FRIKANDELLE HEHE SNAPPEN JULLIE T NU

maar krokette zijn ook wel heerlijk donderdag ben ik bij snack attack :wink:

Snack-attack is er dus nog?
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Re: zit die friettent op alenby er nog?

Postby carlos » Mon Jun 11, 2007 7:24 pm

kwaytaal wrote:kan iemand mij vertellen of die snackbar op allenby (snack attack) er nog zit?

alvst bedankt!
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
stop met drinken :roll: :wink:

waarhebben we t nu over ??
carlos

Postby Hans & Malie » Mon Jun 11, 2007 7:26 pm

Snack--bar Carlos...wat bedoel je met stoppen met drinken? :shock: :wink:

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Postby carlos » Mon Jun 11, 2007 7:29 pm

Hans & Malie wrote:Snack--bar Carlos...wat bedoel je met stoppen met drinken? :shock: :wink:

~ Hans ~

ik had even de datum over t hoofd gezien drink maar door :wink:
carlos

Postby Kiskillilla » Fri Jun 15, 2007 4:00 pm

Snack attack zit er nog, 2 weken geleden in ieder geval nog...
Last edited by Kiskillilla on Tue Jun 19, 2007 2:07 pm, edited 1 time in total.
Link Guide for Newcomers
Click
Get around in Israel
Kiskillilla
Veteran
Veteran

Postby fatamorgana » Sat Jun 16, 2007 11:50 am

Gaat die weg dan? Waarom?

gr Peter
A good politician is quite as unthinkable as an honest burglar.
fatamorgana
Veteran
Veteran

Postby Kachol Lavan » Sun Jun 17, 2007 8:10 am

fatamorgana wrote:Gaat die weg dan? Waarom?

gr Peter

Hij gaat niet weg, ik ben alleen een hele tijd niet in die buurt geweest en wist dus niet of hij er nog was.

Ik ben trouwens vrijdag in de nieuwe Ecowinkel geweest in het industrieterrein van Poleg (waar Ikea is). Het is echt fantastisch. Er zijn ook veel nederlandse producten (Veel organisch voedsel komt uit Nederland). Echt een aanrader voor diegenen die van lekker(der) en gezond(er) eten houden.
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Next

Return to Hollandse dingen in Israel