NEW!! KROKETTEN IN "SNACK-ATTACK"

informatie en vragen over hollandse specialiteiten en locaties in Israel.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Postby gianna68 » Thu Aug 30, 2007 11:08 am

Weet iemand het telefoonnummer van SNACK-ATTACK ?

Ik wil er van de week naar toe, maar ik weet niet of deze s'avonds ook geopend is.

Dank je wel.
gianna68
Active Member

Postby stephan008 » Thu Aug 30, 2007 4:49 pm

Hoe krijg ik die kroketten hier ?
Even 2 uur heen en 2 uur terug rijden voor de doos kroketten is een beetje veel. Hebben ze geen partner in Haifa ?
Hollandse shoarma (je weet wel in reepjes gesneden dan de kruiden erop en weer onder de grill) met wiskeysaus hebben we wel hier.
stephan008
Veteran
Veteran

Postby carlos » Fri Aug 31, 2007 3:05 pm

stephan008 wrote:Hoe krijg ik die kroketten hier ?
Even 2 uur heen en 2 uur terug rijden voor de doos kroketten is een beetje veel. Hebben ze geen partner in Haifa ?
Hollandse shoarma (je weet wel in reepjes gesneden dan de kruiden erop en weer onder de grill) met wiskeysaus hebben we wel hier.

hollandse shoarma in wiskey saus .
:roll: eet ze . maar slaat mij maar over :lol: :lol: :lol:
carlos

Postby orithsarah » Thu Sep 13, 2007 9:32 pm

ik ben volgende maand in tel aviv en best bereid om de goede man te leren nasi en bami te maken zodat hij ook die happen kan gaan produceren
doe de suggestie maar ik ben er van 10 october tot 1 november
mijn cellcom nummer is 0524465223 groetjes van sarah
orithsarah
Active Member

Postby nienke » Thu Nov 06, 2008 4:48 pm

Hoi heeft iemand een lekker recept van sate met saus en waarbij ik de ingredienten gewoon bij de supersal kan halen?
Doei
nienke
Veteran
Veteran

Postby nienke » Thu Nov 06, 2008 4:56 pm

srry niet goed gekeken heb al wat gevonden:
http://dutch-forum.com/forum/viewtopic.php?t=972

Maar als iemand een beter idee heeft.

Daarnaast: mijn moeder maakte altijd heerlijke runderlapjes. Ben al een tijdje op zoek naar het equivalent hier. Weet iemand wat ik moet roepen (egel, baqar dit of dat) zodat ik een runderlapje krijg die ik dan ga gaarstoven.
nienke
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Thu Nov 06, 2008 5:36 pm

nienke wrote:srry niet goed gekeken heb al wat gevonden:
http://dutch-forum.com/forum/viewtopic.php?t=972

Maar als iemand een beter idee heeft.

Daarnaast: mijn moeder maakte altijd heerlijke runderlapjes. Ben al een tijdje op zoek naar het equivalent hier. Weet iemand wat ik moet roepen (egel, baqar dit of dat) zodat ik een runderlapje krijg die ik dan ga gaarstoven.

Ik persoonlijk zou de melk in het recept vervangen door cocosmelk..maakt het romiger dan met melk en je kunt het met een meer geruster hart over je sate kieperen.. :lol: ...en ik zou +/- 'n eetlepel soja toevoegen en wat gemberpoeder en de suiker vervangen door bastardsuiker die ik vlak voor het toevoegen van de pindakaas even zou laten mee carmaliseren met de uien & knoflookmix...
En roep maar bakar voor je stroofvlees lapje....zorg voor voldoende marmering in je vlees..anders wordt het niks... :wink:
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby nienke » Thu Nov 06, 2008 11:26 pm

thanks... ik ga er mee aan de slag.

ik heb al een aantal soorten 'bakar's' in huis gehad maar geen van allen had de smaak van ima. En de koeien in nederland moeten toch uit dezelfde onderdelen bestaan als de koeien in Israel..:)
Met marmering bedoel je vet?
nienke
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Fri Nov 07, 2008 6:15 am

nienke wrote:thanks... ik ga er mee aan de slag.

ik heb al een aantal soorten 'bakar's' in huis gehad maar geen van allen had de smaak van ima. En de koeien in nederland moeten toch uit dezelfde onderdelen bestaan als de koeien in Israel..:)
Met marmering bedoel je vet?

En het verhaal van de koeien is een andere als de koeien in Holland.
Veruit de meeste koeien in Israel , zoniet allen , staan op beton of op zand en niet in velden zoals in Holland....eten dus ook anders....en dat komt dan weer terug in het eind product...denk maar eens aan het verschil in smaak van de eerste graskaas in de lente als de koeien weer van stal komen....of de beroemde Wagyu koe uit Japan die de hele dag gemasseerd wordt en bier op z'n menu heeft :wink:
En tja....eten bij Ima...das nu eenmaal een verhaal appart...nostalgie speeld in de recepten van Ima een doorslaggevende factor... :wink:
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Previous

Return to Hollandse dingen in Israel