Tweede hands kleding winkel met meisjeskleding

informatie en vragen over hollandse specialiteiten en locaties in Israel.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Tweede hands kleding winkel met meisjeskleding

Postby froukjevermaat » Sun Oct 02, 2011 8:45 pm

Hoi,
Ik heb sinds kort een tweedehandswinkeltje geopend. En verkoop nederlandse meisje kleren, hema, v&d H&M mexx beneton en olily kleertjes.
Nu ben ik bezig om deze kleren op mijn website te zetten maar wil graag weten of iemand weet hoe de kledingmaten zijn in het Israelisch, welk maatje is bijvoorbeeld maat 74 etc??
Weet iemand dit??
Alvast bedankt!
Binnenkort wil ik graag wat meer informatie posten over de kledingbeurzen die ik geef, of mag dat niet ( reclame voor mezelf maken :D )
Groetjes Froukje
froukjevermaat
Veteran
Veteran

Re: Tweede hands kleding winkel met meisjeskleding

Postby Noortja » Mon Oct 03, 2011 9:31 am

Hoi Froukje,

Leuk initiatief! Volgens mij kun je het beste de maten omzetten naar maanden en jaren, ik zie het meeste hier in maanden op de labels staan. Vanaf 2 jaar in jaren. Misschien kun je ergens een maattabel vinden op het internet?

Koop je ook tweedehands kleding in?

Succes!
Noortja
Veteran
Veteran

Postby Nadine C » Mon Oct 03, 2011 10:59 am

Hi Froukje,

Ik ken ook niet de precieze uitleg van de maten gebruikt hier, maar naar eigen ervaring trek jer er 2 af en zit je aan de leeftijd. Voor mijn dochter van 9 koop ik dus kleren maatje 12 (10 jaar) voor mijn 12 jarige koop ik maatje 14.

Voor de echte babymaten denk ik dat je een maatje 74 kan vergelijken met 12m, 86 met 18m en 92 met 24m oftewel 2 jaar, wat dan weer overeenkomt met maat 4 van hier.

Heel veel succes met je winkeltje en maak gerust reclame hier voor je kledingbeurzen! Ik kom alvast heel graag eens kijken want ik heb het na 15 jaar nog steeds moeilijk om hier kleren te kopen. Al die Honigmans en Fox en H&O's en hun bijhorende 'mivtsaim' en moadonim en bijhorende kredietkaarten.... ik word er misselijk van!

Groet!

Nadine
Nadine C
Veteran
Veteran

Postby DCM » Mon Oct 03, 2011 1:52 pm

kan je niet met een maattabel werken of dubbele maatvoering dus 116 ~ 6 jaar. Welk programma gebruik je om een webshop op te zetten? Normaal kan je daar zelf je eigen indeling maken lijkt mij geen probleem dan.

Maten blijven altijd moeilijk natuurlijk omdat elke producent de afmetingen van mensen net wat anders inschat. Zo had ik de school t-shirts voor mijn dochter in maat 8 besteld ik kreeg al meteen maat tien, maar uiteindelijk bleek maar 14 pas goed te zitten, terwijl haar sport shirt nog steeds maat 8 is.
DCM
Active Member

Postby froukjevermaat » Mon Oct 03, 2011 9:32 pm

Bedankt voor alle reacties, ga het inderdaad maar zo proberen gewoon met maanden en jaren. Koop voorlopig nog geen tweede hands kleren op, werk samen met een hele gave winkel in Nl en koop binnenkort een winter collectie, wil ook klamboe s gaan verkopen van die mooie prinsessen klamboes.
Via www. wix.com probeer ik een website te bouwen nu maar hij is nog niet helemaal klaar, daarop wil ik dan de collectie zetten zodat mensen weten wat voor kleren ik verkoop op de kledingbeurzen.
Laat het tzt wel weten denk dat ik over een paar weken een zomer uitverkoop houd.
Nogmaals super bedankt voor het meedenken!!
froukjevermaat
Veteran
Veteran

Postby DCM » Tue Oct 04, 2011 7:03 pm

wix lijkt mij leuk voor simpel webdesign maar of Flash nu handig is?
Kan er leuk uitzien, maar iphone en ipad ondersteunen het niet, daarnaast is het meestal vrij zwaar (grote bestanden) (wie weet iPhone5 wel????? Nog een paar uur en we weten het)

Om een shop te maken kan je bijvoorbeeld Magento of OScommerce proberen. Er zijn ook veel kleinere simpelere scripts te krijgen, maar je hebt een ingewikkelde winkel waarschijnlijk met maten en kleuren.

Het belangrijkste is misschien wel de checkout. Hoe krijg jij je geld binnen en zijn er koppelingen hiermee met Israelische ondersteuning? zoals Paypal en in Nederland Ideal. Misschien kan je je beter aansluiten bij een platform waarbinnen jij je winkel inricht (zitten hogere kosten aan, maar heel veel minder kopzorgen om allerlei futiliteiten.
DCM
Active Member

Postby froukjevermaat » Wed Oct 05, 2011 10:09 am

Hi DCM het begint me een beetje te duizelen hoor, heb zelfs geen i pad of i phone weet ook niet hoe die dingen werken :D
Ik wil de kleren gewoon op kledingbeurzen verkopen en aan huis , de website is meer zodat mensen van te voren kunnen zien wat ik aanbied en welke nieuwe collecties er zijn. Wil het niet gaan opsturen en dan met mensen moeten dealen die dan niet betalen etc.
Heb een kledingbeurs gehouden en het ging redelijk.
Volgende keer wat meer reclame maken.
Maar gaaf dat je meedenkt!
Het staat allemaal nog echt in de kinderschoenen, heb ernaast nog een baan en werk vier dagen als maatschappelijk werkster, de kleren verkoop is een leuke aanvulling op het prachtige salaris van een mw er hier in Israel.... :roll:
froukjevermaat
Veteran
Veteran

Postby Kachol Lavan » Tue Oct 11, 2011 12:58 pm

Zondag is de kinderdag van de IOH in Sdot yam. Misschien een idee om daar te gaan staan?

c o o r d i n a t o r @ I O H . c o . i l (voor de een of andere kinderachtige reden kan dit e-mail adres niet op het dutch forum staan, "ioh" wordt automatisch veranderd naar "dutch-forum) Verwijder de spaties en het zal werken.

froukjevermaat wrote:Hi DCM het begint me een beetje te duizelen hoor, heb zelfs geen i pad of i phone weet ook niet hoe die dingen werken :D
Ik wil de kleren gewoon op kledingbeurzen verkopen en aan huis , de website is meer zodat mensen van te voren kunnen zien wat ik aanbied en welke nieuwe collecties er zijn. Wil het niet gaan opsturen en dan met mensen moeten dealen die dan niet betalen etc.
Heb een kledingbeurs gehouden en het ging redelijk.
Volgende keer wat meer reclame maken.
Maar gaaf dat je meedenkt!
Het staat allemaal nog echt in de kinderschoenen, heb ernaast nog een baan en werk vier dagen als maatschappelijk werkster, de kleren verkoop is een leuke aanvulling op het prachtige salaris van een mw er hier in Israel.... :roll:
Last edited by Kachol Lavan on Tue Oct 11, 2011 1:19 pm, edited 2 times in total.
"Don't take your organs to heaven. Heaven knows, we need them here."
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby Kachol Lavan » Tue Oct 11, 2011 1:09 pm

coordinator@dutch-forum.com
coordinator @ dutch-forum.com
coordinator@ioh . co .il
coor dinator@dutch-forum.com
coordinator@dutch-forum.com
coordinator@i o h.co.il
coordinator@i oh.co.il
c o o r d i n a t o r @ I O H . c o . i l
dutch-forum.com

http://www.dutch-forum.com/index.php?option=c ... Itemid=104

Geloof het of niet, op alle regels heb ik IOH geschreven en niet dutch-forum. Het is niet te geloven, zelfs in de link naar de kinderdag gebeurd hetzelfde. Zo kinderachtig. Waarom kunnen de verenigingen die voor nederlanders werken niet gewoon samenwerken? IOH probeert Elah over te nemen (zij kunnen het goedkoper, of dat ook goed is voor degenen die behandeld worden is niet belangrijk), marorgelden geeft (gaf) geen geld aan het dutch-forum of de nederlandse school, op de nederlandse school worden degenen die alles opgezet hebben ontslagen, en op het dutch-forum kan je geen IOH-punt-co-punt-il schrijven zonder dat het automatisch gewijzigd wordt. En dit zijn alleen maar de dingen waar ik van gehoord heb.

:cry:

Ik moet wel oppassen wat ik zeg uiteraard, anders wordt ik misschien wel geschorst..... :mrgreen:
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Tue Oct 11, 2011 4:38 pm

Kachol Lavan wrote:
Ik moet wel oppassen wat ik zeg uiteraard, anders wordt ik misschien wel geschorst..... :mrgreen:

En wie gaat dan het fort bewaken?.... :mrgreen:
Trouwens , ik hoorde van wel ingelichte kringen dat er vooruitgang is?...stick to the tips...and most of all?,patience.. :wink:
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby froukjevermaat » Tue Oct 11, 2011 7:29 pm

Hoi,
wat een gaaf idee, had er al wel over nagedacht maar dacht dat het vast niet mag...
Heb direct een mail gestuurd, ben benieuwd of het mogelijk is, zou wel heel gaaf zijn, thanx voor de tip :D Wil je mijn manager worden??
froukjevermaat
Veteran
Veteran

Postby froukjevermaat » Tue Oct 11, 2011 7:39 pm

Heel raar ik probeer een mail te versturen naar de coordinator maar het lukt me niet?? Waar ligt dit aan??
froukjevermaat
Veteran
Veteran

Postby Kachol Lavan » Fri Oct 14, 2011 8:58 pm

froukjevermaat wrote:Heel raar ik probeer een mail te versturen naar de coordinator maar het lukt me niet?? Waar ligt dit aan??

Waarschijnlijk een virus dat het dutch forum op je computer ge-installeerd heeft. :wink:

Ik stuur je een PM
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Return to Hollandse dingen in Israel