Stemmen

Plaats hier informatie over andere Nederlandse Events die in Israel plaats vinden.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Stemmen

Postby Matthew » Wed Sep 27, 2006 1:35 pm

Door de val van het Nederlandse kabinet zijn de Tweede-Kamerverkiezingen, die waren voorzien voor het jaar 2007, vervroegd. De verkiezingen zullen nu op 22 november 2006 plaatsvinden. Kiesgerechtigden die hun woonplaats buiten Nederland hebben, kunnen in het buitenland hun stem uitbrengen via internet, brief, volmacht of kiezerspas.
Stemgerechtigden kunnen zich registreren als kiezer via een D3-formulier. Dit formulier is als pdf-bestand te downloaden van www.kiezenuithetbuitenland.nl. Het ingevulde formulier kan ondertekend en met kopie van het Nederlandse paspoort aan de ambassade worden gezonden. De ambassade zal zorgdragen voor doorzending naar de gemeente Den Haag, Bureau verkiezingen. De formulieren dienen uiterlijk op 5 oktober 2006 bij de ambassade te zijn ingeleverd. De kiezers krijgen zo snel mogelijk na registratie de stembescheiden toegestuurd.
Op de Nederlandse ambassade in Tel-Aviv zal een briefstembureau zijn ingesteld.
Dit betekent dat u tot uiterlijk 15:00 uur op de dag van de verkiezingen (22 november 2006) uw (ingevulde) stembiljet in de daarvoor bestemde en voorgeschreven oranje enveloppe bij de ambassade kunt afgeven.

Gezellig, zou er Heineken en haring zijn?
Matthew
Team Member

Re: Stemmen

Postby Hans & Malie » Wed Sep 27, 2006 4:03 pm

Matthew wrote:Op de Nederlandse ambassade in Tel-Aviv zal een briefstembureau zijn ingesteld.
Gezellig, zou er Heineken en haring zijn?

Ik hoop 't...ik denk 't niet...maar lekker koud water is er wel altijd :lol: :wink:

~ Hans ~
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby zahav » Mon Oct 02, 2006 9:49 pm

Waarom ook al weer geen PvdA stemmen!:

Het onkennen van de holocaust moet volgens PvdA-senator Erik Jurgens niet strafbaar zijn. "Het valt onder de vrijheid van meningsuiting, tenzij iemand aanzet tot rassenhaat", vindt Jurgens. "Ik ben er vrij zeker van dat als een nationale rechter een ontkenner veroordeelt, die later gelijk krijgt van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens."

Jurgens zei dit maandag naar aanleiding van een debat over de Turkse volkerenmoord op Armenen begin vorige eeuw. Die ontkenning is evenmin strafbaar. Bij de Holocaust hebben de nazi's miljoenen joden omgebracht. "Als iemand dat ontkent, kun je zeggen: dat is een idiote mening. Maar je kunt het niet bestraffen", redeneert Jurgens, parlementslid bij de mensenrechtenorganisatie Raad van Europa in Straatsburg.
zahav
Veteran
Veteran

Postby daantje » Tue Oct 03, 2006 9:35 pm

Het strafbaar stellen van een ander mening danwel opvatting hebben lijkt me nogal een vreemde zaak in een open maatschappij die Nederland claimt te zijn. De historische feiten bijvoorbeeld van de sjoa sprken voor zich. dus is het ontkennen of bagatelliseren ervan pijnlijk voor betrokkenen en van de ander een uitermate domme opvatting. Maar een domme opvatting kan niet strafbaar zijn dunkt me dan kun je zo ongeveer de halve politiek wel in het gevang gaan gooien.

Jurgens zei dit naar aanleding van het schrappen van een aantal kandidaten van het CDA, die van turkse origine zijn, die niet zomaar het woord genocide geplakt wilde zien op de massamoord op de Armeniërs in het toenmalige Ottomaanse rijk.

Zeggen dat een genocide niet is gebeurd, dat mag toch? Deze kandidaten ontkennen namelijk niet dat er veel doden zijn gevallen of dat er sprake is geweest van een massamoord, maar geen vooropgezet plan van de overheid om de Armeniërs de dood in te jagen.

Me dinkt dat mensen dat mogen zeggen. In Darfur is er toch ook geen genocide???? Zelfs de VN komt daar maar niet uit.

Persoonlijk ben ik van mening dat er in Darfur wel degelijk sprake is van etnische zuivering en genocide.
guttegut, niet eens een bedankje.....;-)
daantje
Veteran
Veteran

Postby Matthew » Tue Oct 03, 2006 10:21 pm

En zo gaan we dus steeds een stapje verder met de PvdA (waar stond die A ook al weer voor...Arabaieren?): samen met Cohen tegen kransen die bij oorlogsmonumenten liggen trappen, met Arabieren door de straten anti-semitische liederen zingen onder het mom van een openbare demonstratie, nu weer het ontkennen van de Shoa bespreekbaar maken enz enz. Wordt gezellig in Nederland met Wouter Boslim aan de macht!
Matthew
Team Member

Postby daantje » Wed Oct 04, 2006 7:47 pm

De vraag is niet of je iets moet ontkennen wat wel degelijk is gebeurd. Overigens zei jurgens het naar aanleiding van de Armeense genocide. De vraag is of je zoiets mag zeggen.

In mijn opvatting is het een ieder toegestaan om er belachelijke en ridicule meningen op na te houden. Het wordt wat anders wanneer met vanuit een bepaalde optiek en doel ook daadwerkelijk een historische zwarte bladzijde in de geschiedenis probeert te verdonkeremanen. Wanneer men daadwereklijk met zogenaamde bewijzen iets probeert weg te werken. Het gaat dus niet zozeer om iets bespreekbaar te maken. Het gaat erom het bespreekbaar te houden. Door iemand te verbieden iets te ontkennen of juist toe te geven bereik je mijns inziens juist het tegenovergestelde van hetgeen er is gebeurd.

Ik denk dat het mbt tot turkije aangeeft hoe ingewikkeld dit ligt gezien hun nationale geschiedenisverhaaltje hierover, maar laten we eerlijk zijn. Wie heeft er ooit werkelijk gehoord tijdens de geschiedenislessen over het voormalig Nederlands Indië wat 'wij' daar allemaal hebben uitgespookt?????
Nope mag je nauwelijks over beginnen want Nederlanders doen zo iets niet...... :roll:
Als het over genocides gaat dan kunnen er nog een hoop landen met de billen bloot dunkt mij.
guttegut, niet eens een bedankje.....;-)
daantje
Veteran
Veteran

over shoa ontkenners en genocide struisvogel politici

Postby imklaber » Wed Oct 04, 2006 8:58 pm

Indien iemand nog de "Moessaf Jom Kippoer" van Maariv in de krantenbak heeft liggen, dan lijkt het mij interessant het artikel te lezen over: "en de wereld liegt". (Ook te lezen op de website van NRG: והעולם משקר).
Een "eye opener" voor wie problemen heeft met zaken zoals shoa ontkenning en genocide struisvogel politici en wie dat worden wil.

Wie problemen heeft met het Iwrieth (en wie heeft dat niet hier op het DF, inclusief de auteur himself :lol: )
kan een artikel over genocide lezen op NRG van de zelfde auteur Ben-Dror Yemini, te vinden onder: A Homemade Genocide.
Meer over de journalist Yemini op zijn website: http://www.geocities.com/byemini/yemini.html
:idea:
imklaber
Veteran
Veteran

Return to Overige Nederlandse Events