Uitnodiging Koninginnedag receptie Ma. 30 April 2007

Plaats hier informatie over andere Nederlandse Events die in Israel plaats vinden.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Uitnodiging Koninginnedag receptie Ma. 30 April 2007

Postby admin » Wed Apr 04, 2007 10:30 am

Image
admin
Site Admin
Site Admin

Postby siempie » Wed Apr 04, 2007 10:36 am

.....en ik sta eerste in de rij bij de haringen!
siempie
Veteran
Veteran

Postby Beheer » Wed Apr 04, 2007 10:43 am

Ik ken wel een hele stoet DF'rs die er al zullen staan als de schalen met die rakkers de tuin in komen. :wink:
Beheer
Team Member

Postby siempie » Wed Apr 04, 2007 10:51 am

Ik niet. Ik sta altijd vooraan...
siempie
Veteran
Veteran

Postby Edale » Wed Apr 04, 2007 11:58 am

Enig idee hoe het zit met kashroet?
Edale
Veteran
Veteran

Postby siempie » Wed Apr 04, 2007 12:00 pm

Nou er is me gezegd dat de ambasadeur best een kosjere man is, maar meer weet ik niet.....
siempie
Veteran
Veteran

Postby Beheer » Wed Apr 04, 2007 2:34 pm

Edale wrote:Enig idee hoe het zit met kashroet?

Het antwoord ligt eigenlijk al een beetje voor de hand natuurlijk.

Daar hoeft een gelovig mens zich geen zorgen over te maken,en gelet op het aantal gelovigen wat gezellig mee doet ieder jaar is dat dus gewoon,zoals het hoort bij een feest van een diplomaat van buitenlandse zaken,erg goed geregeld.
Beheer
Team Member

Postby Matthew » Wed Apr 04, 2007 3:27 pm

Edale wrote:Enig idee hoe het zit met kashroet?

kosher of niet kosher, die vis moet zwemmen, is er Heineken?
Matthew
Team Member

Koninginnedagreceptie

Postby Ambassade Nederland » Wed Apr 04, 2007 3:44 pm

Voor alle duidelijkheid: het buffet van de catering tijdens de koninginnedagreceptie van de ambassade is kosher.

Er zal een aparte kraam zijn waarop haring en Nederlandse kaas zullen worden uitgestald. De haring is kosher, echter de Nederlandse kaas is dit niet!
Ambassade Nederland
Active Member

Postby Guest » Wed Apr 04, 2007 9:07 pm

siempie wrote:Ik niet. Ik sta altijd vooraan...

Waarom zou jij vooraan moeten staan. Haringen vliegen toch je keel binnen. Ik heb fotografisch bewijs dat je een haring uit je mond staat te trekken.

Jim Hasenaar.
Guest

Postby siempie » Thu Apr 05, 2007 6:22 am

Geen commentaar.
Ik zie je wel daar, Jim, maarre...niet dringen he?
siempie
Veteran
Veteran

vraagje

Postby Eugenie » Fri Apr 13, 2007 10:25 pm

weet er iemand waar de receptie precies gehouden wordt en hoe je daar het beste kan komen? het liefst met openbaar vervoer?

alvast bedankt!
Eugenie
Newby

Postby Kachol Lavan » Fri Apr 13, 2007 11:14 pm

Het is in de residentie van de nederlandse ambassadeur in Herzlia Pituach. Die is bereikbaar met buslijn 29 die komt uit Kfar Saba en Raánana en via het busstation van Herzlia naar Herzlia Pituach rijdt. Als ik het goed heb komt hij ook langs het treinstation van Herzlia, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Waar kom je vandaan? Misschien kan iemand je meenemen?
"Don't take your organs to heaven. Heaven knows, we need them here."
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby siempie » Sat Apr 14, 2007 9:25 am

Ik rij die avond vanuit Kiryat Gat, via snelweg 6, snelweg 5 en later die avond door naar Haifa. Als iemand een lift wil, kun je mij een PM sturen.
Uiteraard vertrek ik niet van het feest voordat alle haringen op zijn, wat ongeveer 5 minuten na het begin zal zijn, als het van Jim en mij afhangt.....
siempie
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sun Apr 15, 2007 6:40 pm

Image

Zij zijn der klaar voor...ik heb ze dan zo'n 2 maanden voorbereid in het maken van een vrije baan richting de haringkar voor paps....vooral mijn zoon heeft reeds voldoende eelt op de ellebogen...met dank aan de Hema... :wink:
Hans & Malie
Team Member

Postby admin » Thu Apr 19, 2007 9:12 pm

UP
admin
Site Admin
Site Admin

Postby Gabie » Mon Apr 23, 2007 7:20 am

moet je je aanmelden ??
Gabie
Active Member

Postby Guest » Mon Apr 23, 2007 1:56 pm

Gabie, kijk even in je p.m.-box

Jim Hasenaar
Guest

Postby Hans & Malie » Mon Apr 23, 2007 8:38 pm

up...
Hans & Malie
Team Member

Postby liesbeth » Tue Apr 24, 2007 10:35 am

Zie ook de link over Koninginnedag 2007 bij Wereldexpatnieuws:

http://www.wereldexpat.nl/nl/wonen/nede ... _katherine

Groetjes,

Liesbeth
Liesbeth van Oorschot

Coordinator
Nederlandse scholen
dutchschoolisrael@gmail.com
tel. 054-4427490

Kikkerlandje, Tel Aviv
www.kikkerlandje.co.il

Jip & Janneke school, Modi''in
www.dutch-school.com
liesbeth
Veteran
Veteran

Postby Matthew » Tue Apr 24, 2007 11:21 am

Afzonderlijk feesten in Ramallah en Tel Aviv
Geen sprake van gezamenlijke Koninginnedagviering
Door Katherine Hermans

20 april 2007
In Israël en in de Palestijnse gebieden zijn de voorbereidingen voor Koninginnedag 2007 in volle gang. De ambassadeur in Tel Aviv nodigt de hele Nederlandse gemeenschap in zijn huis uit - toch zo'n 700 gasten. In Ramallah is het nog niet duidelijk wie er komen; Nederland doet tenslotte geen zaken met de Hamasregering.

Nederlandse ambassade-medewerker geeft in Ramallah een toespraak tijdens de koninginnedagfeest van 2003.
Francesco Mascini is de tweede man op de Nederlandse vertegenwoordiging in Ramallah. Dit jaar is er voor het eerst weer een Koninginnedagviering. "Vorig jaar was net de Hamasregering aan de macht gekomen en Nederland boycot deze regering," legt hij uit.

"Dit jaar vieren we het wel, maar het is nog onzeker wie we wel en niet uitnodigen van de huidige regering." Mascini verwacht dat er ongeveer vijftig Nederlanders komen en daarnaast nog een aantal vertegenwoordigers van de Palestijnse regering. Maar zeker is dat het mooi weer wordt, zodat de gasten in de tuin kunnen genieten van drank en lekkere hapjes.

Kogels
In Tel Aviv hoeven ze niet na te denken over de uitnodigingen, vertelt Katja Zweers van de ambassade in Israël. De ambassadeur nodigt alle Nederlanders in Israël uit in zijn huis. Wel moet iedereen langs de veiligheidscontrole, vertelt Zweers. "Sommigen mensen die in de nederzettingen wonen, dragen wapens bij zich. Vorig jaar zaten we aan het einde van de avond met een hele keukenla vol kogels. Die hadden ze af moeten geven aan de beveiliging. Het heeft twee dagen geduurd voordat we de rechtmatige eigenaar gevonden hadden."

Kleffe grijzige bitterballen
Maar voor de rest is het een Koninginnedag als op alle andere Nederlandse ambassades ter wereld: met kaas en haring. Een ellende vindt Zweers. "De haringen moeten langs het ministerie van Gezondheid en langs de veterinaire dienst en dat duurt wel een paar dagen." Vorig jaar waren er ook bitterballen ingevlogen, maar de Israëlische catering dacht dat ze dit wel konden opwarmen in de magnetron en dat leverde een klef grijzig borrelhapje op. Dit jaar geen bitterballen, alleen kosher voedsel.

Naast Nederlandse hapjes zijn er ook altijd presentaties tijdens Koninginnedag, bijvoorbeeld over Rembrandt. En elk jaar komt er een draaiorgel, gebracht in een bakfiets door een man in Volendams kostuum. Maar dit jaar komt hij niet. Katja Zweers: "Ik zag hem vorig jaar een sigaretje roken bij z'n draaiorgel, maar er kwam toch muziek uit. Bleek dat het ding kapot was gegaan en dat hij een cassetterecorder erin had gezet." Het is een echt antiek draaiorgel en niemand weet hoe dat gerepareerd moet worden. Maar ook zonder draaiorgel verwacht ze een grote opkomst: "De mensen hier waarderen het enorm dat de ambassadeur zo gastvrij is en iedereen uitnodigt."

Kidnapdreiging
Wie van Koninginnedag geen genoeg kan krijgen kan op 2 mei ook nog naar de Gazastrook. Daar organiseert de Nederlandse vertegenwoordiging namelijk ook een borrel. Maar dat is volgens Francesco Mascini nog niet helemaal zeker. "We moeten afwachten hoe het is met de veiligheid, gezien de kidnapdreiging." De vieringen in Palestijns gebied vinden sowieso 's middags plaats, omdat reizen 's avonds ingewikkeld is, en soms ook gevaarlijk.

De Nederlandse ambassade in Tel Aviv en de vertegenwoordiging in de Palestijnse gebieden liggen nauwelijks vijftig kilometer uit elkaar, maar grotere verschillen zijn haast niet denkbaar. Palestijnen mogen meestal Israël niet in en Israëli's mogen sowieso Palestijns gebied niet in. Van een gezamenlijke viering kan dan ook geen sprake zijn.
Matthew
Team Member

Postby carlos » Wed Apr 25, 2007 1:42 am

ik ga mijn haring magneet maar weer uit de kast halen :wink:
carlos

Postby siempie » Wed Apr 25, 2007 7:08 am

Neem een nummer en ga in de rij staan....
siempie
Veteran
Veteran

Postby imklaber » Thu Apr 26, 2007 7:32 am

Groot gelijk Siempie. Achter mij is nog veel plaats vrij in de rij.
Maar we hebben toch afgesproken dat we niet zeggen waar die nummers te krijgen zijn...... :lol:
imklaber
Veteran
Veteran

Postby siempie » Thu Apr 26, 2007 9:07 am

Onthou dit: na mij is een rij - ik kan niet garanderen dat er ook haring na mij overblijft.....
siempie
Veteran
Veteran

haring

Postby joop » Thu Apr 26, 2007 3:36 pm

Is er een haringliefhebber die vanuit Jeruzalem naar Herzlia gaat? (en weer terug)
Samen staan wij dan sterk, en als team vooraan in die rij.
[/quote] :lol:
joop
Veteran
Veteran

Re: haring

Postby Guest » Thu Apr 26, 2007 3:45 pm

joop wrote:Is er een haringliefhebber die vanuit Jeruzalem naar Herzlia gaat? (en weer terug)
Samen staan wij dan sterk, en als team vooraan in die rij.

Helemaal uit Jeruzalem. Dat is toch de moeite niet waard joh. Ga lekker vroeg naar bed.
Nog meer mensen die van ver weg komen en haring lusten?
Jongens en meisjes, doe het die vissen niet aan. Blijf lekker thuis.

Jim Hasenaar
Guest

Postby joop » Thu Apr 26, 2007 4:06 pm

Wat je ver haalt is lekker.......
joop
Veteran
Veteran

Postby imklaber » Sat Apr 28, 2007 9:59 am

joop wrote:Wat je ver haalt is lekker.......

groot gelijk en ook nog te bewijzen:
Nederland is nog verder en de haring daar is nog lekkerder....... :wink: :lol:
imklaber
Veteran
Veteran

Postby Guest » Mon Apr 30, 2007 4:04 pm

Het is nu 17.00 uur de 30e april. Ik sprak zojuist met de ambassadeur. Er staat al een Nederlander voor de deur van de residentie. Hij heeft een bril op, ziet er hongerig uit en smeekt om haring.

Siempie je gaat toch niet alles voor ons wegeten?

Jim Hasenaar
Guest

Next

Return to Overige Nederlandse Events