Ik vraag enkel: is het nodig hier?

Alle overige onderwerpen in verband met religie in Israel.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Ik vraag enkel: is het nodig hier?

Postby Hans & Malie » Thu Jan 29, 2009 6:58 pm

http://www.islamonline.net/English/In_D ... ustMuseum/

Deze staat als een banner op deze site.
Ik ben ook niet echt blij met kinderen die de ultieme prijs betalen want we zijn allemaal ouders...maar totdat de cijfers niet vaststaan zou ik persoonlijk een wat meer gereserveerde positie innemen..

Geschiedenis leert ons dat de cijfers altijd wat " anders " uitpakken dan eerst de wereld in wordt geschreeuwd..nogmaals...kinderen gaan me aan me hart,maar zulke sentiment tactieken werken bij mij niet als ik weet hoe het in het verleden is verlopen....

En ik verzoek gelijk om een eventuele discussie binnen de perken te houden.
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby NOekie24 » Thu Jan 29, 2009 10:34 pm

Oooohhh jeumig, dit zijn geen leuke beelden.... Wou dat ik niet gekeken had. Mijn moederhart breekt als ik overleden kinderen zie. Cijfers doen me er niet aan toe, 1 overleden kind is er 1 teveel. Wel vind ik de vergelijking Holocaust/Gaza uiterst vervelend. Echt een media probeersel weer.
NOekie24
Veteran
Veteran

slachtoffers

Postby Salomon » Sat Jan 31, 2009 7:37 pm

Hoe je het ook bekijkt: Israel heeft het recht op zelfverdediging, echter je kunt vraagtekens zetten bij het zeer hoge aantal doden in Gaza. Daar wordt in de verschillende ( Israelische kranten) veel over gediscusseerd.
Bijvoorbeeld het artikel : Israel is strong, but is it right ?? Er is veel haat aan beide zijden en zeer veel wantrouwen. Dat zal alleen maar zijn toegenomen. Helaas ! Burgerslachtoffers MOETEN zoveel mogelijk ontzien worden. Begeeft Israel zich niet op een hellend vlak met het veroorzaken van zolvee slachtoffers of was het onvermijdelijk. Ik weet het niet, ik vrees niemand.
Salomon
Veteran
Veteran

Re: slachtoffers

Postby E.T. » Sat Jan 31, 2009 9:50 pm

Salomon wrote:Hoe je het ook bekijkt: Israel heeft het recht op zelfverdediging, echter je kunt vraagtekens zetten bij het zeer hoge aantal doden in Gaza.

Het hoge aantal slachtoffers in Gaza, was exactly de Israelische bedoeling. Aangezien het nou eenmaal onmogelijk is elke terrorist achter na te gaan en te doden, en er voor elke dode terrorist 2 nieuwe opstaan, was de m.o. die Israel koos een 'tag mechier' incasseren. Oftewel, de andere kant te laten zien dat het voor hun niet voordelig is Israel aan te vallen, en dat zij daar een hogere prijs voor zal betalen dan de Israelische bevolking. Je kan het er mee eens zijn, en je kan vinden dat Israel een ander doel had moeten stellen. Maar het doel wat Israel voor ogen had toen ze deze actie begon, is volkomen bereikt. Elk bericht hier over zowel in de locale als in de internationale media, bewijst dat opnieuw (ook al begrijpen de schrijvers van die berichten niet echt het Israelische doel en plaatsen ze hun twijfels om andere redenen).
E.T.
Veteran
Veteran

Postby imklaber » Sat Jan 31, 2009 11:18 pm

Ik heb volkomen begrip voor het grote verdriet en de tragische omstandigheden waaronder deze burgers zijn OMGEKOMEN IN EEN OORLOGSSITUATIE.

Hier het woord Shoah en Holocaust Museum gebruiken laat echter van walgelijk tot schandalige vertekening van de historie blijken.

Helaas zullen deze goedkope en ongepaste media technieken er bij velen als koek ingaan. Zeker ook om geen gelegenheid voorbij te laten gaan om "misstanden waar ook ter wereld aan de kaak te stellen".

Deze media entrepreneurs hadden in het verleden hun inspanningen beter kunnen richten tot het zich distantiëren van geweld zoals Hamas dit sinds haar oprichting predikt.
En wie wind zaait, zal storm oogsten. Helaas blaast deze storm de wind in de reeds op storm verkleinde zeilen van de Hamas boot die dus de wind in de zeilen krijgt terwijl de onschuldige bevolking op wal de golven over zich heen krijgt en of kletsnat wordt of jammerlijk verdrinkt.
imklaber
Veteran
Veteran

Postby allard » Sun Feb 08, 2009 12:54 am

imklaber wrote:
Deze media entrepreneurs hadden in het verleden hun inspanningen beter kunnen richten tot het zich distantiëren van geweld zoals Hamas dit sinds haar oprichting predikt.
En wie wind zaait, zal storm oogsten. Helaas blaast deze storm de wind in de reeds op storm verkleinde zeilen van de Hamas boot die dus de wind in de zeilen krijgt terwijl de onschuldige bevolking op wal de golven over zich heen krijgt en of kletsnat wordt of jammerlijk verdrinkt.
Connie Musch dus afgeserveerd als Sinterklaas; gezien je prachtige wollige omschryving van 13000 doden draag ik je voor als nieuwe "Klaas
allard
Veteran
Veteran

Return to Overige Onderwerpen