Hoe staat het met de kennis in Holland?

Alle overige onderwerpen in verband met religie in Israel.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Hoe staat het met de kennis in Holland?

Postby Hans & Malie » Wed May 13, 2009 6:39 pm

Ik drijf nogal eens over het internet....zo ook vandaag.
En zo kwam ik terecht op het blog gedeelte van de Volkskrant.
Daar kwam ik deze tegen...

http://www.volkskrantblog.nl/bericht/260652

Anno 2009 blijkt dat de stupiditeit nog heel diep zit... :mrgreen:
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Re: Hoe staat het met de kennis in Holland?

Postby NOekie24 » Fri May 15, 2009 9:40 pm

Ohhh Deze is te erg gewoon, kan het niet helpen, ik ben verbluft. Tis me ook een raadsel hoe iemand van Kosjer koken naar het onderwerp afgehakte genitalien gaat trouwens....
NOekie24
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sat May 16, 2009 7:31 am

NOekie24 wrote:Ohhh Deze is te erg gewoon, kan het niet helpen, ik ben verbluft. Tis me ook een raadsel hoe iemand van Kosjer koken naar het onderwerp afgehakte genitalien gaat trouwens....

Zo zie je maar hoe het nog steeds gesteld is met de " kennis " van een deel van de Hollanders... :?
En het gekke is dat hij , en zijn gasten , de tips en aanwijzingen stomweg niet kunnen vatten.
Hans & Malie
Team Member

Postby feibush » Sat May 16, 2009 9:09 am

Hoop dat je begrijpt waarom veel Joden het niet zo hebben met goyiem.
Ik ga nu in elk geval naar aan bat mistvah. Daar bwordt overigens niets afgesneden of het moet iets eetbaars zijn bij de kiddush.
Daar zijn we tenminste onder elkaar. er zijn ook goyiem bij, maar die horen erbij.
doei en gut sjabbes allemaal.
feibush
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Sat May 16, 2009 8:05 pm

Is het zeker dat alle forumleden van dit edele forum niet zulke fouten zouden maken?

Sure, hij maakt daar een paar stomme fouten. Maar om nou te doen alsof dat het ergste is wat jullie ooit overkomen is? Please...

Hoeveel van de niet Joden hier wisten deze verschillen voor ze intiem contact hadden met een Jood of met dit land? Stomme fouten ok. Voor (de meeste) Joden een lachtertje, no doubt. Voor de anderen? Hier om lachen is net als een kind in de 4e klas een kind van de 1ste uit lacht om iets wat die nog niet weet terwijl hij (de 4eklasser) al geleerd heeft. Beetje slapjes allemaal.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sun May 17, 2009 5:18 am

E.T. wrote:.......Is het zeker dat alle forumleden van dit edele forum niet zulke fouten zouden maken....?

.....Maar om nou te doen alsof dat het ergste is wat jullie ooit overkomen is? Please...

.....Beetje slapjes allemaal......

Ach ja..ieder z'n mening zullen we maar zeggen.
Hans & Malie
Team Member

Postby NOekie24 » Sun May 17, 2009 11:08 am

E.T. wrote:Is het zeker dat alle forumleden van dit edele forum niet zulke fouten zouden maken?

Sure, hij maakt daar een paar stomme fouten. Maar om nou te doen alsof dat het ergste is wat jullie ooit overkomen is? Please...

Het verschil is denk ik een beetje dat niet iedereen een blog op de volkskrant heeft. Fouten maken is niet meer dan menselijk, ik schrijf zelf ook. Maar als ik me op terein bevind waar ik geen kaas van gegeten heb dan check ik wel even drie keer mijn bronnen voordat ik iets op het net kwak. En bij terecht bevonden onnozelheid zou ik zelf het stuk herschijven.
NOekie24
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Sun May 17, 2009 11:16 am

NOekie24 wrote:Het verschil is denk ik een beetje dat niet iedereen een blog op de volkskrant heeft. Fouten maken is niet meer dan menselijk, ik schrijf zelf ook. Maar als ik me op terein bevind waar ik geen kaas van gegeten heb dan check ik wel even drie keer mijn bronnen voordat ik iets op het net kwak. En bij terecht bevonden onnozelheid zou ik zelf het stuk herschijven.

Ok, daar heb je groot gelijk in (alhoewel hij niet de eerste en niet de laatste blogger zal zijn die schrijft over dingen waar hij geen bal van af weet, en dat dus vol met fouten doet). Maar hier werdt meer de (non)kennis op zich aan gevallen. Dat leek mij een beetje overdreven.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby feibush » Sun May 17, 2009 8:47 pm

Nou nee, ik vind het nogal wat.
Het is gewoon de strekking van het artikel.
Als je een blog hebt dat over de hele wereld gelezen kan worden, dan moet je vooral literair correct zijn.
De schrijver is blind voor feedback en denkt nog steeds dat ie het goed gedaan heeft.

Het is een kleine moeite om of vooraf te zeggen dat het om een Joods recept gaat en dan alle nonsens verder weg te laten

of als je toch een inleiding schrijf, gewoon even goed onderzoek doen.
Zo gepiept.

Het probleem is dat niet joden die dit lezen of alleen geïnteresseerd zijn in het recept en daarbij dan denken "interessante informatie" Goh, nooit geweten dat dat bij Joden zo zit". Nou zo zit dat dus niet.

Nog even en iedereen vraagt aan ons "ben je ook besneden en mag ik het zien?
De rest van de vragen zal ik je maar besparen.
feibush
Veteran
Veteran

Return to Overige Onderwerpen