Sauna

Alle overige onderwerpen in verband met religie in Israel.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Sauna

Postby froukjevermaat » Mon Jan 18, 2010 7:56 am

Hoi ik vroeg me af of er mensen zijn die weten of je in het noorden van Israel ook sauna s hebt zoals je die kent in Nederland?
Dus met verschillende sauna s, een bubbelbad, een dompelbad, een soort plek waar je de hele dag door kunt brengen met een boekje mee...
Ik zag dat er vlakbij Jeruzalem zo n sauna is.
Ik bedoel dus geen duur spa waar je direct ook massage s krijgt etc. en het heel erg duur is.
Zeker met dit weer ( regen en wind) mis ik af en toe een dagje sauna...
froukjevermaat
Veteran
Veteran

Re: Sauna

Postby marcelle82 » Mon Jan 18, 2010 8:11 am

Hoi Fraukje,

In het noorden (Metula denk ik) heb je merkaz Canada... daar kan je echt een hele dag doorbrengen.
Ze hebben echt alles.. van een overdekt zwembad tot Bubbelbaden en Sauna's.

Kijk hier maar even
http://www.canada-centre.co.il/

Marcelle
marcelle82
Veteran
Veteran

Postby froukjevermaat » Mon Jan 18, 2010 9:27 am

Hoi Marcelle,
wow dat ziet er heerlijk uit!
Weet je misschien nog zo n plek maar dan in de buurt van ZIchron Yaakov?
Ik heb een site gevonden over een sauna ( zoals in NL, gewoon in je blootje...) het ziet er prachtig uit, maar voor ons een beetje ver weg, dit is de link:
http://www.hameyyasdim.co.il
froukjevermaat
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Mon Jan 18, 2010 9:50 am

froukjevermaat wrote:Weet je misschien nog zo n plek maar dan in de buurt van ZIchron Yaakov?

Slechts een half uurtje van Zichron Ya'acov, kan je in Pardesiya terecht: http://www.freetime.org.il/index.php?page_id=4855

Onder andere hebben ze daar een droge en natte sauna.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Ilona » Tue Jan 19, 2010 12:13 am

Weten jullie zeker dat het net als een Nederlandse sauna is? Alle sauna's die ik heb meegemaakt in Israel waren altijd met badkleding aan. Een echte sauna heb ik niet kunnen ontdekken destijds...
Ilona
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Tue Jan 19, 2010 8:58 am

Ilona wrote:Weten jullie zeker dat het net als een Nederlandse sauna is? Alle sauna's die ik heb meegemaakt in Israel waren altijd met badkleding aan. Een echte sauna heb ik niet kunnen ontdekken destijds...

Sorry, mijn fout. Had niet in de gaten dat er om een 'Nederlandse' sauna gevraagd werdt (beter gezegd, had niet begrepen dat er een verschil was en wat dat was), dacht dat het om gewoon een sauna in de buurt van Zichron ging. De link die ik gaf is zoals je zegt naar een gewone Israelische sauna.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Tue Jan 19, 2010 2:36 pm

Wat is nu dan het verschil tussen een Israelische en Hollandse sauna?
In alle sauna's die ik over de gehele wereld ben ingestapt stap je of , in je blote togus , of met een handdoek om....en als ik reeds mensen trof vroeg ik of men er bezwaar tegen had als ik zag dat men handdoeken om had....of het stond aangegeven....en dan ging ik meestal niet..maar een badpak in de sauna? :shock:
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby froukjevermaat » Thu Jan 21, 2010 12:15 pm

In Nederland is het niet toegestaan om badkleding aan te hebben en is het dus verplicht bloot! Mijn Israëlische ( preutse) man was niet echt amused!
Bij Jeruzalem in de buurt heb je dus zo n sauna ( je kunt kijken op de website staan ook foto's bij).
En ja hier is het dus volgens mij met badkleding, Maar ben blij met alle informatie die iedereen heeft gestuurd ook de sauna hier een half uur vandaan ziet er mooi uit. Super! Dus als er nog meer plekken en tips zijn....
froukjevermaat
Veteran
Veteran

Return to Overige Onderwerpen