Bijschrijven zoon in paspoort

Vragen en ervaringen over het verkrijgen, verliezen, terug-verkrijgen, aanvragen van paspoorten, bijschrijven en uitschrijven van personen.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Bijschrijven zoon in paspoort

Postby Estella » Sat Dec 10, 2005 6:28 pm

Ik moet binnenkort mijn 11 maanden oude zoon in mijn paspoort bijschrijven omdat we op vacantie naar Holland gaan.Nu zou ik graag willen weten of ik dat alleen kan doen en gewoon mijn teudat ze'ut kan meenemen waar hij ingeschreven staat, of moet ik de kleine meenemen [om te tekenen :lol: ]? Ik kan me namelijk nog herinneren dat ik 10 jaar geleden mijn 1e zoon wel mee moest nemen maar mischien is dat intussen anders.
Weet iemand dat mischien?
Estella
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sat Dec 10, 2005 6:39 pm

'N belletje naar de ambassade en je weet alles ? :wink: ..het wil nl nog wel eens veranderen.

http://www.netherlands-embassy.co.il/Embassy/Content/nl/index.php

Have a nice week!

--Hans.
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby Sandra Sade » Sat Dec 10, 2005 6:48 pm

Ik denk niet dat ze zo snel en gemakkelijk hem laten bijschrijven. Ik had vorig jaar mijn paspoort vernieuwd en wilde zoals gewoonlijk de meisjes er weer bij laten zetten. Nee hoor, opnieuw formulieren invullen en natuurlijk man en kinderen meenemen. Man voor toestemming (zodat je niet zomaar de kinderen kan ontvoeren naar het buitenland op jouw paspoort zonder dat hij daar vanaf weet) en de kinderen om te kijken dat de pasfoto's overeenkomen met betreffende kind. En als hij nog nooit eerder is bijgeschreven dan ook een vertaald uittreksel uit geboorteregister (of zoals iemand eerder tipte een engelstalige uittreksel bij misrad hapnim aanvragen) met apostille.
ja daaag!!! :roll:
Sandra Sade
Veteran
Veteran

Postby Estella » Sat Dec 10, 2005 6:54 pm

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal ze maar beter van te voren even bellen om precies na te vragen zodat ze me niet weer terug sturen voor een of ander iets.

Sjawoe'a tov!!
Estella
Veteran
Veteran

Return to Paspoorten