Kleine mededeling mbt een verlopen paspoort...

Vragen en ervaringen over het verkrijgen, verliezen, terug-verkrijgen, aanvragen van paspoorten, bijschrijven en uitschrijven van personen.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Kleine mededeling mbt een verlopen paspoort...

Postby Hans & Malie » Tue Jun 20, 2006 6:29 pm

Als je net als ik je paspoort hebt laten verlopen moet je dus een geheel nieuwe aanvragen.

Dat kost 271 nis en duurd ongeveer 2 weken....neem mee: 2 pasfoto's met een witte achtergrond en frontaal genomen[je 2 oren in zicht :wink: ]

Ook moet je,als je paspoort lang verlopen is zoals in mijn geval,een verklaring bij MHP ophalen dat je geen Israelier bent..een zgn: ie-iesragoet...kosten daarvan 75 nis en duurd een paar dagen.

Moraal van dit verhaal?....ga vaker naar Holland zodat je je paspoort op tijd kunt laten vernieuwen...en niet,zoals ik het gedaan heb, in een la laten liggen,niet niet op reis gaan,om er vervolgens achter te komen dat ie [vet] verlopen is.... :oops: :wink:

Doe er uw voordeel mee :D :wink:

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Postby Guest » Wed Jun 21, 2006 8:00 am

Hans,

Die van mij verliep eind december 2005. Is dat "vet" verlopen? Ik dacht altijd dat het een jaar mocht verlopen.

Jim Hasenaar
Guest

Postby Hans & Malie » Wed Jun 21, 2006 8:04 am

hasenaar wrote:Hans,

Die van mij verliep eind december 2005. Is dat "vet" verlopen? Ik dacht altijd dat het een jaar mocht verlopen.

Jim Hasenaar

Ik heb geen idee Jim....even bellen naar de ambassade en je weet alles...toen ik vertelde dat hij verlopen was kreeg ik die gegevens te horen die ik beschreven heb...maar....verlopen is toch verlopen?.....maakt dan de tijd nog uit?...ik weet het niet...lijkt me niet.

Bellen naar de ambassade is s'middags tussen 13:30 - 14:30
03 - 75 23 150

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Postby Suzanne » Fri Jun 23, 2006 1:56 pm

Een paspoort aanvragen op de ambassade is echt niet duurder dan in je geboorteplaats. Sterker nog, het kan zelfs goedkoper zijn. In amersfoort schurkte de prijs van een vers paspoort als ik mij niet vergis tegen de 60 euro aan, was ik met 270 shekel toch nog goedkoper uit.
Suzanne
Veteran
Veteran

Return to Paspoorten