Pasfoto's kinderen

Vragen en ervaringen over het verkrijgen, verliezen, terug-verkrijgen, aanvragen van paspoorten, bijschrijven en uitschrijven van personen.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Pasfoto's kinderen

Postby DBI » Thu Feb 15, 2007 9:14 pm

Heeft iemand al ervaring met de eisen voor pasfoto's voor het nieuwe paspoort, en dan met name voor de ( liefst aparte ) paspoorten voor de kinderen? Onze twee oudste kinderen ( 7 en 4 ) hebben allebei een paspoort, en vooral voor de vierjarige moeten we een nieuwe aanvragen, onze jongste ( 3 1/2 maand oud ) willen we nu een paspoort aanvragen. De nieuwe eisen zien er echt overdreven uit ( o.a. geen zichtbare ondersteuning, wat een beetje lastig is met een baby ) maar in hoeverre gelden die ook exact voor kinderen? Ik ben bang dat ik het antwoord al weet, maar misschien heeft iemand er inmiddels zelf al ervaring mee.
DBI
Veteran
Veteran

Re: Pasfoto's kinderen

Postby E.T. » Thu Feb 15, 2007 9:32 pm

DBI wrote:Heeft iemand al ervaring met de eisen voor pasfoto's voor het nieuwe paspoort, en dan met name voor de ( liefst aparte ) paspoorten voor de kinderen? Onze twee oudste kinderen ( 7 en 4 ) hebben allebei een paspoort, en vooral voor de vierjarige moeten we een nieuwe aanvragen, onze jongste ( 3 1/2 maand oud ) willen we nu een paspoort aanvragen. De nieuwe eisen zien er echt overdreven uit ( o.a. geen zichtbare ondersteuning, wat een beetje lastig is met een baby ) maar in hoeverre gelden die ook exact voor kinderen? Ik ben bang dat ik het antwoord al weet, maar misschien heeft iemand er inmiddels zelf al ervaring mee.

Uit persoonlijke ervaring: Een baby pas foto kan gewoon genomen worden als de baby in een wagentje ligt, idd zonder menselijke steun verder. Ik weet niet waar jij het voor nodig hebt, maar dit was 3 jaar geleden, voor een Israelisch paspoort, en de baby was 2 dagen oud.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby AFDV » Thu Feb 15, 2007 9:50 pm

ik heb net een paar maanden geleden onze paspoorten vernieuwd en ondervonden dat men wel _iets_ coulanter is mbt kinderfoto's. Dus, dat wat je kan doen, probeer: grijze achtergrond, beide oren zichtbaar
maar natuurlijk moet je het kind vasthouden en het zal ook lastig zijn om het kind met een dichte mond te fotograferen.
Bij ons hield onze 18 maand oude peuter niet helemaal de mond dicht, maar de foto is geaccepteerd en het paspoort binnen.
l'hypocrisie c'est l'hommage du vice à la vertu
Anne is een man; blog
Schrijfexperiment
AFDV
Veteran
Veteran

Postby Guest » Fri Feb 16, 2007 7:47 am

Ik mag je adviseren om de fotograaf die de ambassade adviseert te nemen en ze niet zelf te nemen. Met die nieuwe pasfoto's voor de paspoorten van ons moesten we drie keer terug naar de ambassade.
Woon je in Tel Aviv dan is het wellicht nog te doen, maar woon je elders dan maar iets duurder en naar de door de ambassade erkende fotograaf gaan. Let wel, dat zijn er maar enkelen in Israel. Althans toen wij het zo'n vier maanden geleden lieten doen.

Jim Hasenaar
Guest

Postby Erika » Sat Feb 17, 2007 2:38 pm

Mijn ervaring met die nieuwe pasfoto's is dat het echt b****** is.
Een hoop gedoe om niks, want...
Voor mijn reis naar Israël in November heb ik een nieuw paspoort aangevraagd en op het stadsdeelkantoor lieten ze non-stop filmpjes zien met voorbeelden van hoe het wel en hoe het niet goed is.
Met het gevoel van op goed geluk foto's laten maken in een duur zaakje, ingeleverd en toen ik mijn paspoort ging halen zag ik tot mij grote verbazing dat mijn foto nog het meest weg heeft van een krantenfoto!! :? Mijn gezicht ziet er vervormd uit en vaag en lijkt op niets op de originele foto.
Ik zag het thuis onder de lamp pas goed en was stomverbaasd, maar had weinig zin en tijd om weer terug te gaan, dus dan maar de originele foto's mee nemen als ik op reis ben.
Niemand op het vliegveld die er naar vroeg totdat ik vorige maand weer op Ben Gurion was en door de gebruikelijke vragenlijst moest. De jongen vroeg me verbaasd naar die foto, maar kon er wel om lachen en gek genoeg was ik die keer sneller dan ooit door de bagagecheck heen - ze hebben mij zo ongeveer als enige op dat moment niets eens mijn bagage doorzocht, alles bleef dicht...

Volgens mij valt het erg mee met die strenge voorschriften, kijk even op Internet naar de meest belangrijke punten waar je op moet letten, zoals dat het hoofdje van je kindje recht staat, niet te laag of te hoog is en goed belicht. Een goede fotograaf is hiervaan op de hoogte.
Erika
Veteran
Veteran

Postby siempie » Sat Feb 17, 2007 9:55 pm

Het makkelijkste is naar fotograaf Mennie te gaan, achter de diamantenbeurs in Ramat gan (wat weer schuin tegenover de ambassade is). Die weet wat wel en niet mag en is erkent door de ambassade.
siempie
Veteran
Veteran

Postby Suzanne » Mon Feb 19, 2007 11:45 am

*zich herinnert dat het paspoort van dochter gaat verlopen binnenkort* Altijd fijn, twee ochtenden op en neer rijden met kind naar Ramat Gan in de spits. Iemand een link van de nieuwe voorschriften voor een paspoortfoto?
Suzanne
Veteran
Veteran

Postby siempie » Mon Feb 19, 2007 11:59 am

Pak een trein: er is een brug tot aan de diamanten beurs: gaat met gemak!
siempie
Veteran
Veteran

Postby AFDV » Mon Feb 19, 2007 12:08 pm

Suzanne wrote:*zich herinnert dat het paspoort van dochter gaat verlopen binnenkort* Altijd fijn, twee ochtenden op en neer rijden met kind naar Ramat Gan in de spits. Iemand een link van de nieuwe voorschriften voor een paspoortfoto?

Geen link, maar als je belt met de ambassade wordt het volgende bevestigd:
1- recht in de camera kijken
2- twee oren zichtbaar
3- mond dicht (niet lachen)
4- geen bril, geen hoofddeksel
5- grijze achtergrond (niet wit)

De fotograaf bij ons om de hoek kon met deze aanwijzingen foto's maken die door de ambassade geaccepteerd werden
l'hypocrisie c'est l'hommage du vice à la vertu
Anne is een man; blog
Schrijfexperiment
AFDV
Veteran
Veteran

Postby alice » Mon Feb 19, 2007 1:36 pm

Wij hebben net onze baby bij laten schrijven (trouwens goedkoper dan allemaal aparte paspoorten). Zonder ondersteuning ging het ook niet maar dat heeft de fotograaf keurig weggewerkt. Ze doen heel moeilijk, maar je kunt er vijf jaar mee vooruit. Dan lijkt je kind nog echt sprekend op die babyfoto.....
alice
Veteran
Veteran

Postby Guest » Mon Feb 19, 2007 7:51 pm

alice wrote:Wij hebben net onze baby bij laten schrijven (trouwens goedkoper dan allemaal aparte paspoorten).

Ja dat klopt, alleen gaat die vlieger bij ons niet meer op. Zijn de kinderen 12 jaar of ouder, dan moeten ze een eigen paspoort hebben.

Jim Hasenaar
Guest

Postby DBI » Tue Feb 20, 2007 11:10 am

Hartelijk dank voor de informatie en de reacties. We zullen het proberen met de foto's die we hebben laten maken, zijn die om de een of andere reden niet goed dan zullen we bij gelegenheid naar Ramat Gan gaan. Is er toevallig in of nabij Haifa een fotograaf die bekend is met de eisen? Het paspoort van onze dochter ( 7 ) is in ieder geval nog een jaar geldig, dat van onze vierjarige zoon ook maar bij ons laatste bezoek aan Nederland zei de man van de Marechaussee dat we het moeten vervangen omdat hij - ke'ieloe, dah - niet meer op de foto lijkt, de baby kan ik in het uiterste geval in mijn paspoort laten bijschrijven. Ze hebben alledrie in ieder geval Israelische paspoorten.
DBI
Veteran
Veteran

Postby Vered » Tue Feb 20, 2007 11:52 am

Bijschrijven klinkt als een heel praktische oplossing. 3 1/2 maand oud gaat voorlopig nog niet alleen op reis toch?

Wij hebben een paar jaar geleden geworsteld met een baby van 3 dagen, die in verband met het overlijden van een familielid in Israel (wij woonden nog in NL) mee moest in het vliegtuig. Ik herinner me kleine drama's in de fotoshop op schiphol toen we een foto van een zittende :? baby moesten maken. Dat gaat lekker natuurlijk, zitten als je 3 dagen bent. Mensen moeten weliswaar regels uitvoeren maar ik herinner me dat ik die marechaussee mensen wel wat kon doen.
Bij 3 1/2 maand wil zitten ook nog niet echt lukken volgens mij.... Dus zoals ik al zei, bijschrijven voldoet volgens mij voor het eerste jaar prima.

Goede reis in ieder geval.

DBI wrote:Hartelijk dank voor de informatie en de reacties. We zullen het proberen met de foto's die we hebben laten maken, zijn die om de een of andere reden niet goed dan zullen we bij gelegenheid naar Ramat Gan gaan. Is er toevallig in of nabij Haifa een fotograaf die bekend is met de eisen? Het paspoort van onze dochter ( 7 ) is in ieder geval nog een jaar geldig, dat van onze vierjarige zoon ook maar bij ons laatste bezoek aan Nederland zei de man van de Marechaussee dat we het moeten vervangen omdat hij - ke'ieloe, dah - niet meer op de foto lijkt, de baby kan ik in het uiterste geval in mijn paspoort laten bijschrijven. Ze hebben alledrie in ieder geval Israelische paspoorten.
Vered
Veteran
Veteran

Return to Paspoorten