Nederlanderschap behouden ja/nee

Vragen en ervaringen over het verkrijgen, verliezen, terug-verkrijgen, aanvragen van paspoorten, bijschrijven en uitschrijven van personen.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Nederlanderschap behouden ja/nee

Postby Hans & Malie » Wed Feb 21, 2007 1:06 pm

Hans,u weet wel,van het theekransje,heeft het volgende kunnen achter halen mbt de onduidelijkheid die er bestond onder sommige leden over dubbele nationalteit en het behouden van de Nederlandse in deze.

# Ieder persoon in het bezit van de Nederlandse nationaliteit valt in principe onder de Nederlandse nationaliteitswet.

# Kinderen die geboren zijn in Holland van gemengde nationalteiten Ned/IL blijven altijd de Nederlandse nationaliteit behouden.

# Kinderen die hier in Israel geboren zijn uit gemengde nationaliteiten Ned/IL moeten,vanaf het 18de levensjaar,hun paspoorten binnen de daarvoor gestelde termijnen blijven vernieuwen,maar zeker elke 10 jaar,om aanspraak te blijven houden op de Nederlandse nationaliteit.

Verder steld de Ambassade dat het altijd aan te bevelen is paspoorten/documenten in optimale conditie te houden en te vernieuwen binnen de daarvoor gestelde termijnen.

Tot zover...en nu weer naar de keuken..want van al dat typen is m'n thee weer koud geworden....

~ Hans ~
Last edited by Hans & Malie on Wed Feb 21, 2007 5:38 pm, edited 1 time in total.
Hans & Malie
Team Member

Postby Kiskillilla » Wed Feb 21, 2007 2:25 pm

:lol:
Link Guide for Newcomers
Click
Get around in Israel
Kiskillilla
Veteran
Veteran

Postby awi » Wed Feb 21, 2007 10:22 pm

Toch even vragen voor de zekerheid...

Dus als ik het goed begrijp; ik geboren en getogen in Nederland, woon nu in Israel, trouw met een Israelische vrouw, krijg kinderen (hier in Israel) dan krijgen mijn kinderen de Nederlandse nationaliteit ? (na hun 18e binnen 10 jaar documenten vervangen etc. )

Alvast bedankt,
Awi
awi
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Thu Feb 22, 2007 6:26 am

Als jij een Nederlander bent...je vrouw Israelische..jullie krijgen hier kinderen...dan hebben ze ook de Nederlandse nationaliteit en zal je de kinderen als zodanig moeten inschrijven op de ambassade.

Maar..om Nederlander te blijven dienen ze dus vanaf hun 18de levensjaar hun paspoorten te vernieuwen binnen het daarvoor gestelde termijn van uiterlijk 10 jaar.

Nu je hier toch bent....kopje thee?.. :wink:
Hans & Malie
Team Member

Postby E.T. » Thu Feb 22, 2007 10:11 am

Hans & Malie wrote:... zal je de kinderen als zodanig moeten inschrijven op de ambassade.

Moeten is onjuist. Je mag. Als je wilt kan je ook rustig met de Israelische nationaliteit van je kinderen werken.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby awi » Thu Feb 22, 2007 3:31 pm

Hartelijk dank voor het toelichten, ben erg blij met deze info ondanks dat ik nog geen kid's in de planning heb voor de nabije toekomst
(of er moet hier een leuke vrijgezelle Joodse Nederlandse dame rondlopen die mij van gedachten gaat veranderen :D )
awi
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Thu Feb 22, 2007 3:39 pm

Je bent hier in het land waar groote zaken hebben plaats gevonden...het vinden van een vrijgezellige dame zal dus niet zo'n opgeve blijken.. :wink:
Hans & Malie
Team Member

Return to Paspoorten