welke stempel is er nou nodig

Vragen en ervaringen over het verkrijgen, verliezen, terug-verkrijgen, aanvragen van paspoorten, bijschrijven en uitschrijven van personen.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

welke stempel is er nou nodig

Postby dennise » Mon Mar 24, 2008 9:09 am

hi ik ben bezig met de geboorte akte van mijn zoon... die is hier in israel geboren maar misschien gaan we terug naar nl en dan heb je een stempel nodig op die akte weet iemand hoe die heet/waar je die haalt
ik weet dat je die ergens in jeruzalem moet halen maar ja vandaag is de ambassade gesloten kan dus niet vragen en mijn man is wel in jerusalem vandaag... dilema...

helup
dennise
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Mon Mar 24, 2008 9:51 am

Kijk op de volgende link:
http://www.netherlands-embassy.co.il/Em ... pe=2&Id=18

Onder andere staat daar:
quote:
Go to the Ministry of Foreign Affairs in Jerusalem for an apostille stamp. Ministry of Foreign Affairs, Jerusalem, phone: +972 2 5303111;
eind quote.

Als ik je vraag goed begrijp, heb je hier dus je antwoord.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby dennise » Mon Mar 24, 2008 10:30 am

dank je we hebben uhm

groetjes denise
dennise
Veteran
Veteran

re: apostilee stempel

Postby saskiab » Mon Mar 24, 2008 10:35 am

een apostille stempel, bij het ministerie van buitenlandse zaken.
saskiab
Active Member

Postby Hans & Malie » Mon Mar 24, 2008 4:34 pm

Iets begrijp ik niet goed in je vraag...je zoon is hier geboren?..jij bent Hollandse?..dan is je zoon dat ook als je dat je dan ook aan de Ambassade hebt gemeld destijds.
Waarom je dan een stempel nodig hebt van de buitenlandse zaken hier om naar Holland terug te gaan is mij niet geheel duidelijk....

Ik denk dat het melden van de terug reis plannen bij misrad hapniem op z'n plaats is natuurlijk...en dan zullen ze je daar wel vertellen welke stappen je nog meer doen moet..denk ik zo maar.. :wink:..en anders gewoon morgen even naar de ambassade bellen?
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby dennise » Mon Mar 24, 2008 5:52 pm

het gaat om aan te tonen over de echtheid met zo'n stempel wordt de geboorte akte door elke gemeente in nederland volwaardig aan gezien... dat hadden ze me al bij de ambassade verteld maar was de naam kwijt..
maar we hebben de stempel dus geen probleem meer :D
dennise
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Mon Mar 24, 2008 6:06 pm

Okay..en nu zouden we het op prijs stellen als je voor het archief,voor de volgende met dit " probleem",even de feiten nog even opschrijft...waar heb je die stempel gekregen...wat moest je meenemen....en wat waren de eventuele kosten..
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby dennise » Mon Mar 24, 2008 7:45 pm

dus als je terug wilt met je kinderen die hier in israel zijn geboren moet je voor de gemeente in Nederland een apostille stempel hebben anders zal je of terug moeten vliegen naar israel of via familie hier moeten regelen, dus veel makkelijker om dit zelf te doen zodat je hier geen probleem me zult hebben als je terug gaat...

deze stempel kan je halen bij Ministry of Foreign Affairs (buitenlandse zaken ) in Jerusalem Tel. +972 2 5303111

en nog iets kost niks nou daar houden NL-ers natuurlijk van!!

ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben

fijne avond nog
dennise
Veteran
Veteran

das lekker

Postby kuifje » Mon Mar 24, 2008 8:51 pm

Laatst nog contact gehad met de ambassade in tel aviv, omdat ik ook een stempel nodig had op mijn verklaring van goed gedrag. Volgens hen was dit niet mogelijk, en had ik het maar tijdens mijn verblijf in Nederland moeten doen, bij de rechtbank. Dus heb ik deze verklaring met de post naar een vriendje in Nederland gestuurd, die heeft vervolgens een stempeltje gehaald, waarna wij het weer hebben ontvangen in Israel. Kost bovendien zo'n 18 euro. Als ik geweten had dat ze gratis zijn te krijgen (wat ik overigens nog steeds niet kan geloven), in Jerusalem, dan had ik wel wat anders bedacht........ Ik zou het op prijs gesteld hebben dat de ambassade in deze, de juiste informatie had gegeven. :-)

groeten johan b
kuifje
Veteran
Veteran

Postby dennise » Tue Mar 25, 2008 9:53 am

hier gaat het om een dokument van israel waar een stempel op moet voor de nederlandse gemeente volgens mij wat jij nodig had is een stempel voor een nederlands dokument dat is een ander verhaal
dennise
Veteran
Veteran

Return to Paspoorten