Paspoort nodig voor kinderen die reizen

Vragen en ervaringen over het verkrijgen, verliezen, terug-verkrijgen, aanvragen van paspoorten, bijschrijven en uitschrijven van personen.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Paspoort nodig voor kinderen die reizen

Postby Ilona » Thu Mar 26, 2009 4:11 pm

Hoi allen,
Graag een advies, want dit is nieuw voor mij. Van de zomer gaan mijn kids alleen op het vliegtuig naar Nederland waar ze door opa en oma worden afgehaald. Wat moeten wij organiseren om dit mogelijk te maken? Natuurlijk zal er begeleiding zijn van de stewardess, maar ik dacht zelf bijvoorbeeld aan:
- moeten ze zelf een Nederlands paspoort hebben, of is het ok dat ze op hun Israelische paspoort reizen
- moet ik een brief meegeven dat wij als ouders toestemming geven dat ze alleen reizen en worden opgehaald.
- moeten ze een brief hebben waarin staat wie ze ophaald en telefoonnummers etc.
?nog ?

pls help.

bedankt allen :-)
Ilona
Ilona
Veteran
Veteran

Re: Paspoort nodig voor kinderen die reizen

Postby Hans & Malie » Thu Mar 26, 2009 6:06 pm

Ilona wrote:Hoi allen,
Graag een advies, want dit is nieuw voor mij. Van de zomer gaan mijn kids alleen op het vliegtuig naar Nederland waar ze door opa en oma worden afgehaald. Wat moeten wij organiseren om dit mogelijk te maken? Natuurlijk zal er begeleiding zijn van de stewardess, maar ik dacht zelf bijvoorbeeld aan:
- moeten ze zelf een Nederlands paspoort hebben, of is het ok dat ze op hun Israelische paspoort reizen
- moet ik een brief meegeven dat wij als ouders toestemming geven dat ze alleen reizen en worden opgehaald.
- moeten ze een brief hebben waarin staat wie ze ophaald en telefoonnummers etc.
?nog ?

pls help.

Ilona

* Als ze een Israelisch paspoort hebben kunnen ze alleen op dat paspoort het land verlaten.
* Je zult je kids zelf moeten afleveren bij de desbetreffende persoon van de luchtvaartmaatschappij die verder verantwoordelijk is en die ze persoonlijk aan je ouders zal overdragen...en je zult wat formulieren moeten invullen.
* Ieder een briefje met naam , leeftijd en kontakt adres in Holland en Israel is altijd aan te bevelen natuurlijk.
* Voorts wil het meegeven van iets waar ze waarde aan hechten thuis ook wel bijdragen aan een kalme vlucht voor ze...
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby Danieel » Mon Mar 30, 2009 10:50 am

Hans & Malie wrote:
Ilona wrote:Hoi allen,
?nog ?

pls help.

Ilona

* Als ze een Israelisch paspoort hebben kunnen ze alleen op dat paspoort het land verlaten.
* Je zult je kids zelf moeten afleveren bij de desbetreffende persoon van de luchtvaartmaatschappij die verder verantwoordelijk is en die ze persoonlijk aan je ouders zal overdragen...en je zult wat formulieren moeten invullen.
* Ieder een briefje met naam , leeftijd en kontakt adres in Holland en Israel is altijd aan te bevelen natuurlijk.
* Voorts wil het meegeven van iets waar ze waarde aan hechten thuis ook wel bijdragen aan een kalme vlucht voor ze...

Naar ik meen geldt dat, als ze Nederlands staatsburger zijn, ze ook een Nederlands paspoort moeten hebben om Nederland in te komen en weer te kunnen verlaten. Voor de details kun je denk ik het best contact opnemen met ambassade of consulaat.
Danieel
Veteran
Veteran

Postby Bano » Mon Mar 30, 2009 12:49 pm

Hoi Ilona,
Als je de tickets boekt moet je de service van de stewardess aanvragen (weet niet meer hoeveel dat kost).
De stewardess zal de kinderen opwachten op het vliegveld. Jij overhandigt ze. Ze zal ze tot aan het vleigtuig begeleiden en dan tijdens de vlucht een keer vragen of alles goed is. Na het landen blijft ze ook bij hun tot ze worden omringd door opa/oma en overspoeld worden door zoenen.

De maatschappij waar je de tickets boekt hoort je te vragen om een brief met daarin de gegevens van de persoon die de kinderen naar TLV airport brengt en ze dus overhandigd aan de stewardess en de persoon die ze ophaald in AMS (naam, adres, tel nummers, ID). Zeg ook je ouders identisteitsbewijs mee te nemen naar AMS!

Uitreizen TLV is met israelisch paspoort . Op schiphol laat ik altijd NL zien en bij binnenkomst het israelische. Of waar de rijen het kortst zijn :)

Jose
Bano
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Mon Mar 30, 2009 2:52 pm

@ Danieel,

Ik was met mijn 2 kids in Holland..beiden hebben dual nationaliteit...zijn op Israelisch paspoort het land uit gegaan...en op Schiphol binnen gegaan met het zelfde paspoort.....op de terugweg weer het zelfde.
Hier,en op Schiphol,geen vragen over dual nationaliteit....alleen aan mij,bij terug komst,naar mijn TZ...en die had ik bij me natuurlijk... :wink:
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Return to Paspoorten