vernieuwen Nederlands paspoort

Vragen en ervaringen over het verkrijgen, verliezen, terug-verkrijgen, aanvragen van paspoorten, bijschrijven en uitschrijven van personen.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

vernieuwen Nederlands paspoort

Postby bertha » Mon Feb 01, 2010 4:07 pm

Kan iemand mij vertellen of je als "tosjevet keva" ook een Nederlands paspoort moet hebben dat nog 6 maanden geldig is bij terugkomst in Israel? Ik heb in het paspoort een stempel van misrad hapniem met de tekst "פטור מהוראת החוק בדבר אשרת חוזר".
Heeft iemand daar ervaring mee?
bertha
Active Member

Re: vernieuwen Nederlands paspoort

Postby Hans & Malie » Mon Feb 01, 2010 4:41 pm

bertha wrote:Kan iemand mij vertellen of je als "tosjevet keva" ook een Nederlands paspoort moet hebben dat nog 6 maanden geldig is bij terugkomst in Israel? Ik heb in het paspoort een stempel van misrad hapniem met de tekst "פטור מהוראת החוק בדבר אשרת חוזר".
Heeft iemand daar ervaring mee?

Even kijken of 't ellenbogenwerk nog werkt....

Ben je Israelische/er?..zoja kun je enkel op een Israelisch paspoort het land in/uit...en dan heeft het Nederlandse paspoort geen waarde in die zin...
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Re: vernieuwen Nederlands paspoort

Postby E.T. » Tue Feb 02, 2010 2:42 pm

bertha wrote:Kan iemand mij vertellen of je als "tosjevet keva" ook een Nederlands paspoort moet hebben dat nog 6 maanden geldig is bij terugkomst in Israel?

Hans & Malie wrote:Ben je Israelische/er?..zoja kun je enkel op een Israelisch paspoort het land in/uit...en dan heeft het Nederlandse paspoort geen waarde in die zin...

Een toshav keva heeft per definitie geen Israelisch paspoort.

However, het antwoord op je vraag is negatief. Het hele idee van iemand een land niet binnen laten zonder dat zijn paspoort nog 6 maanden geldig is, is omdat het land geen zin heeft dat iemand daar vast komt te zitten zonder geldig paspoort, en dat uitbuit om in dat land te blijven.
Uit deze reden begrijp je dat er geen speciaal probleem is als je in een land gewoon mag wonen (bijvoorbeeld Nederland omdat je een Nederlands paspoort hebt), en je dat land binnen wil.
Aangezien je als permanent resident gewoon in Israel mag wonen, ook al heb je geen Israelisch paspoort, is er dus geen reden ter wereld dat Israel moeilijk doet als je het land binnen komt.

Dit alles gezegd, wie volgens mij het 6-maanden issue nakijkt is de douane/vliegtuigmaatschappij in het land van vertrek (omdat zij je weer terug moeten vliegen als het land van aankomst je niet binnen laat). Je hebt dus kans dat een niet wetende beaamte in Nederland of elk ander land van vertrek je hier iets over zegt, maar met je bewijs van permanent residency (eventueel teudat zehut) moet er geen enkel probleem zijn verder.
E.T.
Veteran
Veteran

Return to Paspoorten