nationaliteit kindje

Vragen en ervaringen over het verkrijgen, verliezen, terug-verkrijgen, aanvragen van paspoorten, bijschrijven en uitschrijven van personen.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Postby martin » Fri Sep 08, 2006 8:46 pm

E.T. wrote:
Hans & Malie wrote:
Dat wil ik toch wel eens navragen....want er staat toch duidelijk in mijn paspoort:

Vrije en ongehinderde doorgang...en alle assistentie....

Kijk maar even in je paspoort.

Dus...als ik 2 paspoorten heb..moet ik met elk van hen in theorie kunnen uitreizen..

~ Hans ~

Kan je in principe ook, maar de internationale regels die bijna overal van toepassing zijn, zijn dat als je een locaale nationaliteit hebt, de grenspolitie wil dat je dit gebruikt. Heb je die niet, dan heb je geen enkel probleem met dat andere paspoort, en dat is waar die regel die je citeerd op doelt.

Yep. Israel moet je in en uit met je israelische paspoort als je die hebt.

Martin
martin
Veteran
Veteran

Postby straatje » Sat Sep 09, 2006 9:18 am

Voor een kindje dat toch in Nederland woont (en met Joodse vader zowiezo altijd alsnog naar Israel kan) vind ik het wel een heel gedoe. Een leven lang twee paspoorten alleen om bij de familie in Israel op bezoek te kunnen gaan...
Bovendien, hoe zit het dan bijvoorbeeld met het leger?

Naja, ik denk voorlopig dus maar even niet.
straatje
Veteran
Veteran

Postby alice » Mon Sep 11, 2006 4:31 pm

straatje wrote:Voor een kindje dat toch in Nederland woont (en met Joodse vader zowiezo altijd alsnog naar Israel kan) vind ik het wel een heel gedoe. Een leven lang twee paspoorten alleen om bij de familie in Israel op bezoek te kunnen gaan...
Bovendien, hoe zit het dan bijvoorbeeld met het leger?

Naja, ik denk voorlopig dus maar even niet.

Als je niet wilt dat het kind in het leger moet, moet je in Ned. blijven. Je moet geloof ik bij de ambassade op een bepaalde leeftijd ontheffing ofzo vragen omdat ze anders moeilijk kunnen gaan doen als het kind op zijn 17e leuk op vakantie gaat naar Israel en bij de grens hoort dat hij/zij een deserteur is. Maar tegen die tijd is er toch allang vrede :lol:
alice
Veteran
Veteran

Postby AFDV » Tue Sep 12, 2006 9:31 am

alice wrote:Maar tegen die tijd is er toch allang vrede :lol:

Tuurlijk
l'hypocrisie c'est l'hommage du vice à la vertu
Anne is een man; blog
Schrijfexperiment
AFDV
Veteran
Veteran

Postby Bano » Wed Sep 13, 2006 12:56 pm

Ons dochtertje is 3 maanden geleden geboren en we hebben haar Sivan genoemd. Eerst natuurlijk met opa en oma gebeld of die naam wel kan in NL. Bij onze eerste ook gedaan (zoon Ofek).

Ik heb het idee dat voor NL het egenlijk niet uitmaakt wat voor een naam je kiest. Popsterren (Britney, Justin), soapsterren (Brooke) het kan allemaal. Zelfs Peach, Beertje.....

Jose
Bano
Veteran
Veteran

Postby Tamar » Fri Sep 15, 2006 8:56 pm

Wij hebben inderdaad ook (op advies) meteen tijdens de aangifte bij Misrad HaPnim aangevraagd een Engelse vertaling gekregen. daarna met de ambassade gebeld en bij het consulaat in Haifa Lior's paspoort aangevraagd. Hiervoor moest de vader ook mee, pasfoto's met bepaalde eisen en nog een aantal dingen. Maar je kunt best het land uit op het Israelische paspoort (van je kind) en het later aanvragen. Even bellen met de ambassade wat de huidige regels zijn............[/u]
Tamar
Veteran
Veteran

Postby nienke » Thu Sep 21, 2006 1:24 pm

Dag
Met aandacht deze thread zitten lezen alleen ben ik nog niet zover... :D
Ik las wel dat er een aantal posters zijn op deze thread wiens Israelische partner een Nederlands paspoort heeft en, voor zover k goed begrijp, in Israel wonen. Ik probeer dit via de IND uit te zoeken maar echt eruit kom ik niet. Hoe hebben degenen die dit hebben dit voor elkaar gekregen? Moet je daarvoor ook een periode in samen in Nederland wonen?
Hoop meer te horen. Bedankt Nienke
nienke
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Thu Sep 21, 2006 6:04 pm

Nienke,

Er zijn hier op de site vele topics geweest die hierover gingen...die kun je allemaal vinden in het archief...den wel onder het onderwerp van nationaliteit op het hoofd menu.

In ieder geval is het onder bepaalde omstandigheden nu mogelijk om als Hollander ook de Israelische nationaliteit te hebben zonder het Nederlanderschap te verliezen.....

Voor Israeliers was het nooit zo'n moeite om Nederlander te worden..zij hoefde niet het paspoort in te leveren....nu is er aan het worden van Hollander wel wat veranderd...maar dat gaat op voor iedere vreemdeling die Hollander wil worden....ook die info op de site van de Ambassade...

~ Hans ~
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Previous

Return to Paspoorten