Lage tarieven naar Tel Aviv via Thomsonfly

Op zoek naar goedkope vluchten naar en vanuit Israel? Vraag anderen naar de beste deals beschikbaar.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Lage tarieven naar Tel Aviv via Thomsonfly

Postby admin » Fri Jun 22, 2007 6:21 am

Als je hierbij een goedkope connection vlucht tusen Nederland en de UK bij kunt bemachtigen, vlieg je dus echt voor heel weinig.............

Thomsonfly launches first low-fares flights to Tel Aviv
19.06.2007 Direct flights from £79.99 one way from Manchester and Luton.

Low-fares airline Thomsonfly is launching new services to Tel Aviv this winter, with flights on sale now for departures starting on 1 November 2007.

Thomsonfly is the first low-fares airline to launch flights to Israel, offering potentially huge savings by comparison to existing high fares airlines serving Tel Aviv. Flights will operate three times per week on Tuesdays, Thursdays and Sundays out of both London Luton and Manchester airports.

Thomsonfly prices start from £79.99 one way or £139.98 return, including taxes and charges.

Kosher meals will also be served on board, which must be pre-booked. The meal option will be available to book at the same time as the flight booking.

Guy Stephenson, Thomsonfly’s Commercial Director, comments: “Our decision to launch into Tel Aviv will satisfy the huge demand for direct flights to this exciting Israeli city. The Israeli economy is strong and visitor numbers from the UK are up this year, which is a positive backdrop to the launch of new services. With around two million visitors to our websites each week, both Thomson and Thomsonfly have a unique ability to stimulate tourism from the UK to Israel, and we anticipate tremendous diversity in the reasons for both outbound and inbound travel. Tel Aviv has a growing reputation as a stylish and lively choice for city breaks, but also as an important destination for cultural exchanges between schools and religious groups, religious and history-based leisure breaks, visiting friends and relatives and as a place for doing business.”

Guy added, “Our aim is to provide a platform of opportunity for a wide range of travellers, with a range of good hotels and excursions to religious and historic sites available online, as well as low-fare flights bookable via the website. Travellers can choose the components they want or book them as a dynamic package. We are excited that our new low cost, high frequency flights will make it easier and more viable for many who have longed to visit Israel.”

Uzi Gafni, Director of the Israel Tourist Board comments: “The new Luton and Manchester routes into Tel Aviv give British travellers even greater access to what is arguably one of the most vivacious and cosmopolitan cities in the world. We have seen a three per cent increase in UK visitors in the first quarter of this year over last year and we are delighted that Thomsonfly’s arrival into Tel Aviv will help cater for this demand.

Uzi continues: "Israel is the size of Wales. With Jerusalem less than an hour's drive away and the Dead Sea about an hour and a half's drive, Tel Aviv is a perfect gateway to discovering a new side to Israel. There are plenty of reasons to keep coming back for more.”

Anyone booking Thomsonfly flights to Tel Aviv is also entitled to one day’s free car hire in Israel, courtesy of Budget Car Rental, who will also waive charges for one-way drop-offs. Customers should present their flight confirmation details at the Budget Car rental desk in Tel Aviv Airport. This offer is valid until April 2008 and some restrictions apply**.

Sample prices of hotels available through Thomsonfly, based on two sharing a standard twin room on a room only basis are as follows:

3* from £52 per room per night (Hotel Deborah)

4* from £66 per room per night (City Hotel)

5* from £95 per room per night (Dan Panorama)
admin
Site Admin
Site Admin

Postby DBI » Fri Jun 22, 2007 2:21 pm

Ik snap dat mensen op de kleintjes letten maar ik snap sommige vormen van in mijn ogen volkomen verkeerde zuinigheid niet. Zelf had ik toevallig deze week te maken met een voorbeeld van dit soort zuinigheid. Ik moet over twee weken in Nederland zijn. Mij werd aangeraden om via Rome, Zurich, of Wenen te vliegen, dat zou wel 100 Euro schelen. Afgezien van het feit dat dat onjuist was ( ik heb het de persoon die me dat aanraadde laten zien, het verschil was minder dan 20 Euro ), waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk(er) kan, soms voor een verwaarloosbare meerprijs en vaak voor dezelfde prijs of zelfs voor minder? Er zijn natuurlijk aanzienlijke prijsverschillen tussen de verschillende maatschappijen ( en vertrek- en aankomsttijden ), maar je moet wel kijken wat precies het verschil is en of het de extra moeite en tijd waard is. Dezelfde persoon zei me "Probeer via Parijs of Brussel, en dan met de trein". Allereerst is een vlucht naar Parijs nooit echt veel goedkoper dan naar Schiphol, bovendien, moet je eens met een middelgrote koffer of zelfs alleen met een laptop en handbagage met de RER van Charles de Gaulle naar Gare du Nord gaan ( kost nog 5-10 Euro ook ), en moet je eens proberen om een goedkope Thalys ticket te bemachtigen precies op het tijdstip dat jij wilt. Dat kun je wel vergeten, dus reken er dan nog maar een 100-150 Euro bij, plus minimaal een extra 4-5 uur reistijd.

Kijk eens op de website van Thomsonfly. Vluchten naar Amsterdam vertrekken alleen van Bournemouth, Doncaster, of Coventry, die naar en van TA alleen via London Luton en Manchester. 140 Pond is ongeveer 208 Euro. Reken daar nog eens de kosten ( minimaal 50-75 Euro ) en de moeite bij om naar Bournemouth/Doncaster/Coventry en Amsterdam te treinen en te vliegen, het lijkt me heel erg sterk dat je in dezelfde periode - niet bepaald het hoogseizoen - niet een rechtstreekse lijn- of chartervlucht TA-AMS of andersom zult vinden rond de 300 Euro. Beetje goed zoeken of een goede reisagent(e) in de arm nemen en je kunt jezelf een boel moeite en soms zelfs ellende besparen, zonder te veel geld uit te geven. Mijn ticket voor midden juli ( 9 dagen ) kost uiteindelijk alles inclusief 440 Euro, een pet met geld maar vergeet niet dat dat om een ticket in het super hoogseizoen naar een van de populairste bestemmingen vanuit Tel Aviv gaat.

Dit alles neemt niet weg dat de concurrentie goed is voor de consument, hoe meer aanbod hoe beter ( in principe ), en als je naar Engeland wilt vliegen vanuit Israel is dit natuurlijk een goede optie, maar als ik me niet vergis gaat het hier over reizen van en naar Nederland, en ik blijf ervan overtuigd dat in verreweg de meeste gevallen een rechtstreekse lijn- of chartervlucht de beste - en vaak ook de goedkoopste - optie is. En dan hebben we het nog helemaal niet gehad over het reizen met kinderen, met hen erbij zou ik er nog minder aan moeten denken om te moeten overstappen en meer te wachten dan strikt noodzakelijk is.
DBI
Veteran
Veteran

Postby admin » Fri Jun 22, 2007 9:34 pm

Hallo DBI,

Dit bericht is om de DF'ers te laten weten dat er ook nieuwe deals bestaan om op een goedkope manier naar NL te komen.
Ik ben het met je eens dat charters via een ander land te vliegen niet leuk is, zeker niet als je met kinderen op een ander vliegveld moet gaan leuren. Er zullen vast nog veel meer redenen waarom wel of niet.

Maar hier gaat het er om dat als er aanbiedingen zijn, we via dit Forum iedereen kunnen informeren, en mogelijk iemand wat kunnen besparen "daar zijn we toch Nederlanders voor niet?".

Een ieder moet zelf beslissen wat hij er mee doet, en of het bij hem past maar het is altijd handig te horen waar er aanbiedingen zijn.

Trouwens ELAL is de laatste maand ook erg aan het stunten met ELAL spontany, https://app.elal.co.il/Spontany/StartSale.aspx
Ik zag hier al een paar keer een vlucht naar Amsterdam staan voor $249.- dit was incl tax, maar wel super last minute, en verblijf maar voor enkele dagen in NL, maar toch misschien helpt dit mensen.

Ik hoor het graag als iemand nog andere aanbiedingen weet.
admin
Site Admin
Site Admin

Postby Route 4 » Fri Jun 22, 2007 10:20 pm

Met Israir (steun je de Israëlische economie ipv de duitse/engelse) kun je ook voor € 240,00 al vliegen van Amsterdam naar Tel Aviv. Heb je een directe vlucht. Is dan wel een charter dus de data kunnen weleens verschoven worden.
Goed dat er gewezen wordt op de diverse mogelijkheden. Thomsonfly is volgens mij van Tui. Die had ook altijd charters vanuit Amsterdam naar Tel Aviv. Ik zie ze nu niet meer terug.
Route 4
Veteran
Veteran

Postby Sandra » Sat Jun 23, 2007 9:24 am

Je kunt ook eens kijken op www.tuifly.com die vliegen o.a. Tel Aviv - Keulen.
Sandra
Veteran
Veteran

Postby DBI » Sat Jun 23, 2007 3:39 pm

Beste Admin,

Ik hoop dat je mijn woorden niet als kritiek naar jou opvatte, zo was het zeker niet bedoeld. DF is een prima informatiebron voor Nederlanders in Israel, en hoe meer informatie hoe beter. Ik reageerde eigenlijk alleen omdat ik toevallig net deze week te maken had gehad met wat ik verkeerde of in ieder geval vreemde zuinigheid vind, en jouw bericht deed me daar weer even aan denken. Ons ben net zo zuunig als de eerste de beste, joodse en niet-joodse, Nederlander, maar als ik vlieg wil ik het mezelf niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk is, zolang de prijzen redelijk blijven natuurlijk. Er komen op de lijn TA-AMS meer en meer goede, aantrekkelijke, en rechtstreekse alternatieven voor El Al en KLM, dat is een ding dat zeker is. Het afwegen en beslissen moet een ieder natuurlijk voor zichzelf doen, dat spreekt vanzelf.
DBI
Veteran
Veteran

Postby siempie » Sat Jun 23, 2007 6:16 pm

Even een kort woord van advies: de huidige manier van verkoop van de zogenaamde goedkope zetels in vliegtuigen gaat als volgt: men kondigt een zeer lage prijs aan, waardoor men de aandacht van het publiek krijgt. Dan blijkt dat er gemiddeld 10-20 stoeln (5-10%) op deze prijs verkrijgbaar zijn. In Israel worden deze prijzen meestal meteen doorgespeeld aan "interressanten", i.e. mensen die verbinden zijn met management van het reisagentschap of de luchtvaartmaatschappij.
Met charters is het oppassen voor de vertrektijden, die soms tot 10 uur later kunnen uitlopen. Ook de uiteindelijke bestemming kan een verrassing zijn. Er zijn plannen geweest om een goedkope vlucht tussen Tel Aviv en Holland te organiseren: naar vliegveld Maastricht. Toen de tijd werd gemeten van check-in in Israel, ontvangst bagage in Maastricht, transfer naar trein, treinrijs naar Amsterdam, kwam je op 10 uur terecht, waar weinig animo voor was.
Daar bovenop moet je onthouden dat, ondanks alle geruchten dat misschien een EasyJet hier heen komt, ELAL alles zal doen om dit te voorkomen. En daarvoor doet ELAL werkelijk alles en met sukses, tot nu toe.
De beste en zekere manier om goedkope prijzen te krijgen op bestaande vluchten is je te organiseren als inkoopsgroep, want samen maakt, ook in Israel, nog steeds sterk. Dit houdt niet in dat je als groep allemaal tegelijk moet vliegen: vele luchtvaartmaatschappijen staan te popelen als je hun een inkoop minumum van zoveel tickets per jaar kunt garanderen. Je zult verbaasd staan hoeveel er dan ineens af kan.

Sukses!
siempie
Veteran
Veteran

Return to Goedkope Tickets