30 kg bagage meenemen met promisedland

Op zoek naar goedkope vluchten naar en vanuit Israel? Vraag anderen naar de beste deals beschikbaar.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

30 kg bagage meenemen met promisedland

Postby dennise » Tue Jul 24, 2007 3:31 pm

ik weet niet of t hier bekend is... maar de laatste keer dat mijn moeder kwam had ze een ticket geboekt bij promisedland in rotterdam en dan mag je dus 30kg bagage meenemen... das altijd lekker natuurlijk
dennise
Veteran
Veteran

Postby Suzanne » Tue Jul 24, 2007 3:53 pm

Dat zal wel te maken hebben met welke carrier je vliegt en niet met Promised Lands. Mijn ouders boeken altijd via PL en moesten de vorige keer bijbetalen voor 1 kilo overgewicht bij Israair (21 kilo)
Suzanne
Veteran
Veteran

Postby dennise » Tue Jul 24, 2007 3:59 pm

nee hoor ik heb het na gecheckt en zij geven altijd 30 kilo
dus t is zeker waard om na te kijken mijn moeder heeft al meerdere keren met promisedland gevlogen en elke keer weer was t 30 kilo of t nu elal was of klm...
dennise
Veteran
Veteran

Postby Suzanne » Tue Jul 24, 2007 4:31 pm

Tja, het zal wel aan mij liggen maar de tickets van mijn ouders vermelden altijd 20 kilo (promised lands) Zo ook de omgekeerde tickets die ze wel eens voor mij geregeld heeft. We zullen het eens navragen..
Ik weet wel dat als e Glatt Kosher besteld bij El Al je automatish 27 kilo krijgt, ook handig om te weten.
Suzanne
Veteran
Veteran

Postby straatje » Tue Jul 24, 2007 5:34 pm

ook hier 20 kg (nog geen week terug)
was een "charterconcept" ticket
El AL maar toch weer niet...
straatje
Veteran
Veteran

Postby siempie » Wed Jul 25, 2007 10:26 am

Luchtvaart regels zijn gebaseerd op domestic/european traffic en transatlantic traffic:
voor vluchten in Europa (en om de een of andere debiele reden is Israel daarbij inbegrepen) heb je het zogenaamde weight-concept, waarbij de passagier zich moet houden aan een bepaald totaal gewicht. Dit is in het algemeen 8 kilo in de cabine en 20 kilo in het vrachtruim, per persoon. Dit gewicht kan variëren per luchtvaartmaatschappij, maar niet per reisagent zover ik weet. Voor transatlantic flights (naar de VS, Verre Oosten etc.) geld het zogenaamde "piece-concept", waar het gewicht van geen belang is en je twee koffers (van verschillende afmetingen) kunt inchecken als vracht. Ook dit veschilt per maatschappij. Meer informatie kun je opde website van de gekozen luchtvaartmaatschappij vinden.
siempie
Veteran
Veteran

Postby DBI » Wed Jul 25, 2007 11:08 am

Suzanne wrote:Ik weet wel dat als e Glatt Kosher besteld bij El Al je automatish 27 kilo krijgt, ook handig om te weten.

Is dat echt zo? Dat zou interessant kunnen zijn. Kosher, glatt kosher, zolang er maar geen speklappen bij zitten vind ik het al gauw goed.
DBI
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Wed Jul 25, 2007 2:12 pm

siempie wrote:..., maar niet per reisagent zover ik weet.

Ik weet niet of dit specifiek Israelisch is, maar in sommige gevallen kan de reisagent er wel wat aan veranderen. Dit hangt van de reisagent af (hoe groter de agent hoe makkelijker hij het kan regelen), van de situatie (speciale omstandigheden e.d.), en hoe vol de vlucht zit. Ook zonder de reisagent kan je er zelf wat aan doen, door de maatschappij van te voren op te bellen, je speciale reden op te geven, en er netjes om vragen.
Het zal niet altijd werken, maar in echte speciale gevallen kan er over het algemeen wat aan gedaan worden.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Erika » Wed Apr 23, 2008 1:16 pm

In mijn zoektocht naar betaalbare tickets, maar vooral naar mogelijkheden om meer bagage mee te kunnen nemen om beetje bij beetje al mijn spullen te vervoeren, heb ik uiteraard even gecheckt bij Promised Lands. Is niet standaard 30 kg. maar hangt van de vliegmaatschappij af. El Al en Israir de gewoonlijke 20 kg.
Dat van de 27 kg. als je kosher eten bestelt leverde wel een grappige reactie op van de dame van Issta Amsterdam, maar helaas ook dit was niet waar.

Bij Oppenheim via wie ik twee weken geleden met Israir was gevlogen, heb ik gevraagd of zij niet iets kunnen regelen voor me voor meer bagage. Nee dus.
Onder het mom van ''nee heb je..'' wilde ik zelf iets proberen te regelen met El Al of Israir, ware het niet dat ik momenteel geen tijd heb om naar hun kantoor te gaan.
Dus uiteindelijk Swiss geboekt, 395 euro incl. en 30 kg. bagage mee - dat scheelt aanzienlijk -10 kilo meer of minder.

Overigens weet je het nooit, toen er vorige week een meisje vóór me incheckte op Ben Gurion (met Israir) had ze 8 kilo overgewicht, werd absoluut niet moeilijk over gedaan.
Wel moest ze een paar kilo uit haar handbagage verplaatsen naar de incheck bagage, totdat deze 8 kg. woog (voor vluchten naar Europa eigenlijk 5 kg. volgens de richtlijnen)
Misschien zijn ze in Israël gewoon flexibeler dan in Nederland of het hangt gewoon helemaal af van degene met wie je te maken hebt..

Nou goed, ik ben in elk geval blij, heb mijn ticket!! :D
Erika
Veteran
Veteran

Postby nienke » Thu Apr 24, 2008 7:54 am

grappige discussie. Volgens mij hangt het ook af van de persoon achter de incheck balie (en de carrier natuurlijk). Ik heb eigenlijk bijna altijd wel overgewicht (+20 kilo, heb nog nooit via el al, israir of arkia 30 kilo getroffen, ook niet via PL en heb ze alle drie regelmatig gebruikt) als ik vlieg en soms wordt er niets van gezegd en als er wel wat van gezegd wordt dat het eigenlijk niet kan blabla en dan of een beetje sip kijken of een beetje kletsen waarom het zo'n overgewicht is ben ik nog altijd door gekomen. Snel afkloppen want het is wachten op het moment dat het niet lukt en ik moet gaan bijbetalen, maar misschien heeft iemand er wat aan.. :lol:
nienke
Veteran
Veteran

Return to Goedkope Tickets