jazzclub gezocht

Vragen en informatie over coole en populaire bars, clubs en restauranten in Israel

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

jazzclub gezocht

Postby csterrenburg » Tue Oct 04, 2005 12:48 pm

Hallo allemaal,

Weet iemand misschien een leuke jazzclub in de buurt van of in Tel-Aviv? Ik ben op zoek naar lekker relaxte jazz, niet te experimenteel...

Cin.
csterrenburg
Veteran
Veteran

Re: jazzclub gezocht

Postby Hans & Malie » Tue Oct 04, 2005 1:15 pm

csterrenburg wrote:Hallo allemaal,

Weet iemand misschien een leuke jazzclub in de buurt van of in Tel-Aviv? Ik ben op zoek naar lekker relaxte jazz, niet te experimenteel...

Cin.

Even ge-googled en dit kwam deruit rollen......genoeg om even op je gemak te onderzoeken....succes!

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=RNWE,RNWE:2005-33,RNWE:en&q=jazz+clubs+in+Tel%2DAviv

Anders gewoon doen wat ik doe....het beste doen wat er in de buurt komt.....goede muziek kopen en thuis lekker genieten..tis niet wat je zoekt met de sfeer e.d......maar mij gaat het dan in hoofdzaak om de muziek...

--Hans.
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby csterrenburg » Wed Oct 05, 2005 7:42 pm

Hoi Hans,

Bedankt voor je antwoord. Thuis is inderdaad ook een manier, maar soms is het best lekker om er even uit te gaan.

Ik had ook al wat gegoogled, ik hoopte alleen dat iemand misschien zelf positieve ervaringen had met een leuke jazz club of gewoon een bar/cafe waar ze zo af en toe live jazz hebben.

Cin.
csterrenburg
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Wed Oct 05, 2005 9:17 pm

Ik persoonlijk heb hier op de site eigenlijk nog niemand eens een ervaring met muziek zien schrijven,of het moet zijn geweest toen ik opgenomen was,......ik ben een muziek liefhebber,koop zelfs mijn muziek nog in Holland via e-mail omdat het vinden van muziek buiten de plat getreden paden om zowat onmogelijk blijkt,en heb ooit eens een topic gestart,op het oude forum,om eens te kijken hoe veel mensen nu eigelijk met muziek bezig zijn...nul reacties :cry: :wink: .....leeft geloof ik niet zo.....maar ik kan er natuurlijk naast zitten en niemand heeft er zin in om er over te schrijven in een topic.

Derhalve zoek ik dan ook mijn " heil " op een audio site waar alle nieuwtjes op muziek gebied behandeld worden.

Als je wat vindt laat je het dan even weten? :wink:

--Hans.
Hans & Malie
Team Member

musika

Postby Kiskillilla » Wed Oct 05, 2005 9:36 pm

Ik ben gek van muziek en ben ook benieuwd naar de rock/popmuziek-scene in Tel Aviv. Ik het het idee dat de stad vooral draait om b.v. techno, maar een andere scene heb ik nog niet ontdekt.
Ik neem niet aan dat de Europese/Amerikaanse bands naar Israel komen voor concerten, dus ik moet het waarschijnlijk doen met lokale bands die Ivriet zingen. Maar ik heb al wat goede dingen gehoord!
Anyway, als er iemand is die clubs/café's weet waar live muziek gespeeld wordt, laat het me weten.

Ook ben ik op zoek naar een lera(a)r(es) die me nog meer op de djembé kan leren.

Ik ga zelf ook op zoek naar info bij mensen in mijn omgeving, maar als hier iemand iets weet, is dat leuk!
Kiskillilla
Veteran
Veteran

Postby Kiskillilla » Wed Oct 05, 2005 9:44 pm

In Molly Bloom's aan Mendele Street 2 (aan de boulevard bij de zee) heb je elke vrijdag na 15.30 uur een muzieksessie Ierse muziek.

Wel een leuke plek om ff een pint te drinken en te babbelen met de 6 andere mensen in de pub, het is redelijk klein namelijk, maar zo maak je wel makkelijk contact.
Kiskillilla
Veteran
Veteran

Postby jesse10c » Wed Oct 05, 2005 9:59 pm

Hallo Cin,

Mijn schoonmoeder is op bezoek en ze vertelde me 2 dagen geleden dat een vriend van haar een jazzclub heeft in Tel Aviv. Precies een adres heb ik niet maar het zou in Namal TelAviv (Port) tegenover Galina Restaurant. Als je het precies wilt weten moet je de eigenaar, Benny maar even bellen. 0523692931.

Laat me even weten als je het wat vindt. Ik ben ook erg in en van de muziek maar ach....momenteel leef ik nog in Nederland.

Jesse

Slicha....het heet: Shablul Jazz !!!!!
jesse10c
Active Member

Re: musika Djembe!

Postby jesse10c » Wed Oct 05, 2005 10:11 pm

Hallo Kiskillilla,

Ik denk dat Israeli genoeg, professioneel en heel interessante bands heeft.......

betreft Jembe:
Ik heb een zwager en schoonzus vlakbij Hadera wonen en die zitten aardig in het Djembe wereldje en geven zelf ook les. Zij hebben ook vrienden in TelAviv die les geven.

Als je interesse hebt dan stuur ik je wel hun emailadres naar jouw email adres. Dan kan je het is vragen.....
jesse10c
Active Member

Re: musika Djembe!

Postby Hans & Malie » Thu Oct 06, 2005 6:15 am

jesse10c wrote:Hallo Kiskillilla,

Ik denk dat Israeli genoeg, professioneel en heel interessante bands heeft.......

Inderdaad.....en als het je smaak is :wink:

Onlangs mijn eerste Israelische aankoop gedaan..Ha'Jehoediem live.....dat was een aangename afwisseling toen ik ze bezig zag bij kanaal 24....dacht eerst dat de zangeres,want het was tussen nummers,te maken te hebben met Courtny Love....lijkt er in het eerste gezicht sterk op.

Ik had al wat israelische muziek,maar die had ik al in Nederland gekocht voor mijn vrouw destijds....het kan mij vooralsnog niet echt bekoren.

--Hans.
Hans & Malie
Team Member

Postby michiel » Thu Oct 06, 2005 9:00 am

Ik ken ook nog een jazz club in TA op Allenby (tegenover King George ongeveer). Ik ben de naam even kwijt, maar ik kom er vandaag op de terugweg nog langs en zal het hier posten.
michiel
Veteran
Veteran

djembé

Postby Kiskillilla » Thu Oct 06, 2005 1:25 pm

Jesse, ik heb je een privébericht gestuurd met mijn mailadres.
ThanX!
Kiskillilla
Veteran
Veteran

Postby Kiskillilla » Thu Oct 06, 2005 1:39 pm

Heb net een leuke cd gehoord:

בית הבובות סופי

Het is pop/rock met in een paar nummers Cubaanse invloeden. En het gezang is van dat klagerige Israelische, dat hier best lekker is.
Kiskillilla
Veteran
Veteran

Postby Matthew » Thu Oct 06, 2005 2:31 pm

csterrenburg wrote:Hallo allemaal,

Cin.

hoi, misschien dat je hier wat aan hebt http://www.jazz-clubs-worldwide.com/docs/israel.htm
Matthew
Team Member

Postby michiel » Sun Oct 09, 2005 11:31 pm

Ik ken ook nog een jazz club in TA op Allenby (tegenover King George ongeveer). Ik ben de naam even kwijt, maar ik kom er vandaag op de terugweg nog langs en zal het hier posten.

http://www.art-l.co.il/

zo heet het echt :) , maar op de site staat alleen info over jeruzalem :?
michiel
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Mon Oct 10, 2005 4:25 pm

Nu we het toch over Jazz hebben.....

Zo'n 2 geleden kwam ik bij toeval tijdens het " zappen " terecht op de duitse zender van de WDR1....en daar was te zien een aantal bladzijde's van teletekst...en net die pagina's mee draaide relaxte Jazz muziek....ik wilde heel graag weten wie het was en moest dus een half uurtje of zo wachten op de laatste pagina met de titels van de muziek.

Tot mijn verbazing stond er geschreven: u luisterde naar muziek van Gilad Atzmon een Israelische muziekant.

Dus ik het internet op om te kijken wat er bekend was van deze Gilad...ik vondt dat hij vanuit London zijn muziek maakt met zijn ensemble...en dat hij ook een boek geschreven had.

Maar hoe ik ook mijn best deed vinden kon ik het niet hier...en dus in de pen geklommen en hem een e-mail geschreven dat ik aangenaam verrast was door zijn muziek maar het in Israel nergens vinden kon......

En ik kreeg een persoonlijke e-mail terug dat hij het leuk vondt zoiets te horen en gaf mij een paar adressen om het te proberen.....maar ook daar noppes.
Toen ik hem daarvan op de hoogte bracht kwam de aap uit de bekende mouw...men heeft een boycot op zijn werk gezet....ik weet niet of dat nu nog zo is,ik hoop dat dat kinderachtige gedoe over is want er zijn in het verleden wel meer artiesten geweest,en nu nog,die zich op een of andere wijze uiten tegen een bepaald onrecht zoals zij dat zien.......maar toen was de boycot dus nog op z'n plaats....dat is de prijs van politiek actief zijn...een ieder moet daar voor zich zelf mee klaar komen...en hij doet dat op deze wijze...ik heb daar verder geen oordeel over,want ik luister naar Gilad de muziekant.

Nog groter was mijn verrassing toen zo'n 10 dagen later er een pakje voor mij gekomen was uit England...en zowaar...daarin zaten de 2 tot dan uitgebrachte cd"s met de vermelding er veel plezier mee te hebben.

We hebben nog een aantal e-mail's over en weer gestuurd waarin hij mij in grote lijnen uit heeft gelegd waar de schoen hier in Israel knelt.

Als je zijn biografie leest heeft hij mee gedaan aan een flink aantal erg mooie projecten en staat hij in hoog aanzien....

Hieronder een aantal links naar zijn werk...

http://www.bbc.co.uk/music/world/reviews/atzmon_exile.shtml

http://www.gilad.co.uk/

Zomaar een berichtje over Jazz :wink:

--Hans.
Hans & Malie
Team Member

Postby Hans & Malie » Mon Oct 10, 2005 5:21 pm

Dit is zijn gehele statement:

Statement from Gilad Atzmon
Gilad Atzmon has made the following statement refuting the allegations:

This is to confirm that I am not a Holocaust denier, I have never denied the Nazi Judeocide and I do not have any intentions to do so. For me racism and Nazism are categorically wrong and it is that very realisation that made me into a devoted opponent of Israel and Zionism.

For me, Zionism, being a racist expansionist movement, is no different from Nazi ideology. In my writings, I try to suggest some alternative philosophical and ethical realisation of historical narratives and current world affairs. This of course applies to the Holocaust. I would argue that atrocities should be realised in ideological terms rather than in measurable positive terms.

Occasionally I question the impact of the Holocaust as a “means of justification”. I try to scrutinise its role within western politics and discourse. In fact, I am not interested in the debate concerning the scale of Jewish casualties. As we all know, it wasn’t only Jews who died in that bloody war and it isn’t the number that makes the difference.

For me the Holocaust isn’t a question of quantity but rather a moral lesson, it is search into the essence of being amongst others. These ideas make me very unpopular among Zionists and their supporters.

I may mention as well that I am a jazz musician and a novelist. I am not a politician; I have never been a member in any political party. I am acting independently. I am not associated with any political body and I do not intend to be associated with one in the foreseen future. I deeply believe in an open intellectual exchange in which people with many different and opposing views can hear and be heard. I do believe that we must learn to listen to our opponents. Unless we do that we will never win. I would argue that any form of discourse is acceptable as long as it doesn’t bridge the elementary ethical barrier i.e. endorsing violence and discrimination.

Those who try to stop me from appearing in Marxism 2005 next month and Bookmarks later this week are in fact reactionary forces who aim to shatter the most intrinsic notion of intellectual life. They fight against freedom of speech, freedom of interpretation and ideological diversity. They are trying to forcefully implant their obscure views in the very core of British left discourse.

It is devastating to find out that those calls are expressed under the banner of British Jewish left (Anti Zionist Jews, JPUK etc). I would rather prefer to believe that, after such a long history of Jewish suffering, left Jews would position themselves at the forefront of the battle against discrimination and defamation. No doubt many Jews do and I am very thankful for that.

I use this opportunity to call my opponents to attend the coming events and to engage themselves in a fruitful dialogue with me and everybody else.

Peace, Gilad Atzmon

Bron:http://www.swp.org.uk/gilad.php

Schijnbaar heeft hij teveel gezien om het zomaar langst 'm heen te laten gaan....ik weet 't niet,want ik kan geen glaze bol kijken.....en dat hij daarmee een deel van de bevolking tegen de schenen schopt moge duidelijk zijn......ik heb ook de beroemde docu gezien van Daniel Barenboim en ook die loog er niet om.....een ieder heeft recht op zijn/haar mening...hoe dat dan ook verder afloopt....

Ik heb voor mij zelf de regel op gelegd me ver van politiek te houden......en dus ook op deze site waar ik voor mijn ontspanning naar toe kom....tis al vervelend genoeg ook hier geconfronteerd te moeten worden met een enkeling die daar,ondanks vele verzoeken,maling aan heeft.....

Het was enkel een moment in mijn ontdekking hier in Israel mbt in dit geval muziek die ik even wilde delen......en ik kon daarbij niet om de rest van de feiten heen....maar geenzins bedoeld een discussie op te starten over politiek en wat al niet meer :wink:

--Hans.
Hans & Malie
Team Member

jazz in israel

Postby ladys » Mon Aug 14, 2006 5:28 pm

veel goede jazz hier. artel in tel-aviv is helaas dicht, maar die in j'lem is nog steds erg geslaagd, met bijna elke avond life jazz. hoorde dat er een goede jazzplaats in de haven van ta is: sjabloel. musici: "third world love", anat cohen, marsh dondurma e.v.a.
judith
ladys
Active Member

Re: jazz in israel

Postby Guest » Fri Aug 18, 2006 2:08 am

judeur wrote:hoorde dat er een goede jazzplaats in de haven van ta is: sjabloel. musici: "third world love", anat cohen, marsh dondurma e.v.a.
judith

Dit is ook dagelijks of alleen in het weekend?

Jim Hasenaar
Guest

Re: jazz in israel

Postby ladys » Fri Aug 18, 2006 2:11 am

hasenaar wrote:
judeur wrote:hoorde dat er een goede jazzplaats in de haven van ta is: sjabloel. musici: "third world love", anat cohen, marsh dondurma e.v.a.
judith

Dit is ook dagelijks of alleen in het weekend?

Jim Hasenaar

spijt me, maar geen idee.
ladys
Active Member

Postby Bert Knot » Sat Aug 19, 2006 11:56 am

Ook bij Zappa ( www.zappa-club.co.il ) op Raul Wallenberg Street (Ziv Towers 24) in Tel Aviv hebben ze goede Jazz concerten geplaned:

Stacey Kent 1-3/9/2006
Kurt Elling 14-16/10/2006
The Golden Striker 12-14/11/2006
Dianne Schuur 25-27/1/2007
Joe Zawinul & Syndicate 3/2007
Medeski, Martin & Wood 5/2007

Ik vind Dianne Schuur super goed, heb een concert van haar op North Sea Jazz meegemaakt.....
Bert Knot
Site Admin
Site Admin

Postby awi » Sat Jan 06, 2007 9:33 am

Ik was ook al als een idioot opzoek naar een jazzcafetje in de omgeving Tel-Aviv, met live muziek natuurlijk, ik ben blij dat ik tegen dit onderwerp aanloop, mocht iemand nog wat weten graag !

Voor on-line stream van Arrow Jazz FM:
http://www.arrow.nl/services/onlineradio_jazz.php

Groetjes,
Awi

Ps, gaat er nog iemand naar North Sea 2007 ?
AL Jarreau was top afgelopen jaar, hoop hem weer te zien.
awi
Veteran
Veteran

Postby leeuwarden » Sun Jan 07, 2007 10:36 am

Probeer ook deze website:

http://www.nederland.fm/

Jullie hebben veel te kiezen van
Ik leer nederlands. Als ik het fout heb, zeg het mij
leeuwarden
Active Member

Postby Hans & Malie » Sun Jan 07, 2007 11:36 am

leeuwarden wrote:Probeer ook deze website:

http://www.nederland.fm/

Jullie hebben veel te kiezen van

.......veel te kiezen van

Van wat Joel?...of bedoel je : Je hebt op die site veel keuze.....

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Postby leeuwarden » Sun Jan 07, 2007 12:25 pm

ik bedoel:

"you have a lot to choose from"

Hoe zeg je dat?
leeuwarden
Active Member

Postby Hans & Malie » Sun Jan 07, 2007 12:39 pm

leeuwarden wrote:ik bedoel:

"you have a lot to choose from"

Hoe zeg je dat?

Er is veel keuze daar[op die site]....of..er is veel om uit te kiezen [op die site]..

Dat zijn er 2 waar je uit zou kunnen kiezen...er zijn er nog meer,maar dit is denk ik de gemakkelijkste...

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Postby leeuwarden » Sun Jan 07, 2007 6:22 pm

Image
leeuwarden
Active Member

Return to Bars, Clubs en Restaurants