De volgende vraag: sinds kort denk ik erover om mijn Design studie weer op te gaan pakken. Ik heb twee jaar aan de HvA in Amsterdam (Mode) gestudeerd en daarna eigenlijk heel andere dingen gedaan.
Als alles goed gaat woon ik over een paar maanden in Israël en was me in eerste instantie gaan oriënteren op de arbeidsmarkt, maar ik besef dat ik het liefst weer zou studeren. Ik ben nu dus naar de mogelijkheden aan het kijken, het zal weer wennen zijn en niet in de laatste plaats aan het financiële verhaaltje, want als student in Israël hoe gaat dat?
Qua leeftijd val ik buiten de financiële steun voor een studie als ola chadasha (ben dan 28 of 29 als ik begin)
Studenten krijgen neem ik aan geen STUFI in Israël, hoe doen ze dat dan als ze geen finanicële hulp van hun ouders krijgen?
Wat is het collegegeld gemiddels en verschilt dit heel erg bij prive scholen waar naar ik aanneem o.a. Shenkar onder valt?
Heb je naast de college-uren tijd om part time te werken?
Deze en andere vragen houden mij bezig, ik hoop dat iemand wat informatie voor mij heeft, op internet heb ik weinig specifieks kunnen vinden.
Alvast erg bedankt