Advies school in omgeving Netanya

Vragen over studeren op een Israelische universiteit en over onderwijs in Israel

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Advies school in omgeving Netanya

Postby Harold » Thu Apr 02, 2009 4:22 pm

Hallo, we zijn een ondernemersgezin en hebben het voornemen samen met 4 van onze kinderen deze zomer '09 naar Israel te emigreren.
Onze kinderen zijn geboren in Nederland en spreken nog geen Hebreeuws. De voorkeur heeft een school te vinden waar speciale aandacht aan de taal kan worden geschonken.
De jongste is Noah zij is 8 en zit in de 4e klas op de basisschool, David is 13 en zit in 2 Havo en Jonathan is 15 en zit in 3 Gymnasium.
Voor onze dochter Levia 17 denken we aan de I.D.S. in Herzlya.

Wie kan ons adviseren over een geschikte school voor onze 3 jongste kinderen, vooral rekening houdend met de integratie en taalbarrière, bij voorkeur in of nabij Netanya.

Met vriendelijke groet,
Harold
Harold
Newby

Re: Advies school in omgeving Netanya

Postby Hans & Malie » Thu Apr 02, 2009 6:12 pm

Beste Harold,

Van harte welkom en succes met de stap...

Hebben ze in jullie aanloop al wat Ivriet kunnen leren?

Hier een van de vele links mbt het onderwerp die ik zo even gevonden heb...maak gebruik van de zoek functie...wellicht zijn er nog wel meer te vinden.
Ik woon niet in de door jou aangehaalde stad dus kan ik je daar niet mee helpen....maar als je op Aliya komt met behulp van de Jewisch Agency kun je hun dat laten uitzoeken...ze zijn meer dan bereid je daarbij te helpen....of anders zullen er nog vast wel meer reactie komen van mensen die er meer verstand van hebben dan dat ik dat heb.

viewtopic.php?f=82&t=2280&p=23528&hilit=scholen#p23528
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby Kachol Lavan » Sat Apr 04, 2009 9:59 pm

Mijn oudste dochter zit in groep zes op een Montessori basisschool in Kibbutz Ga'ash een paar kilometer ten zuiden van Netanya. Door het Montessori systeem krijgt iedereen aandacht op de specifieke punten waar dat nodig is. Mijn dochter is al een paar keer ingezet om kinderen die uit het buitenland kwamen op hun gemak te stellen omdat ze ook engels spreekt. Het is niet makkelijk om de school binnen te komen, maar het is het proberen waard, ik kan hem van harte aanbevelen.

e-mail van de school: adam.sviva1@gmail.com
Telefoon: 09-9521207
fax: 09-9521115
"Don't take your organs to heaven. Heaven knows, we need them here."
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby froukjevermaat » Mon Apr 06, 2009 2:59 pm

Hoi Harold,
Ook wij gaan deze zomer emigreren naar Israel. Onze oudste ( ook een Jonathan) wordt acht deze zomer. We hebben ons ingeschreven in onze nieuwe woonplaats ( Zichron Yaakov) en nu is het daar zo dat de kinderen uit onze wijk allemaal naar dezelfde school gaan. We hebben een gesprek gehad op school en voor kinderen die nog geen hebreeuws spreken en lezen en schrijven word bijles georganiseerd. Een paar keer per week krijgen ze daar van school hulp bij.
Ze hoeven niet een klas over te doen maar worden gewoon in de klas geplaatst waar ze ook in NL terecht zouden komen.
Onze kinderen spreken wel Ivrith en we zijn nu bezig om de basis van het schrijven en lezen te leren.
Succes met jullie emigratie en heel veel plezier en misschien tot ziens!
Froukje
froukjevermaat
Veteran
Veteran

Return to Universiteiten en Onderwijs in Israel