afdwalingen

Vragen en informatie over het joods worden.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

afdwalingen

Postby stijna van buren » Mon Dec 26, 2005 2:25 pm

Hallo lieve mensen en minder lieve mensen,

Ik begin aan iets wat al vele malen eerder is uitgesproken maar wil, in deze dagen van overdenking, toch nog een poging wagen.
Sinds een aantal maanden ben ik met dit forum bekend en heb er veel 'warmte'gevonden.
Ik heb veel informatie gevonden waar ik wat mee kon/kan doen. Mijn dank daarvoor !
Ik heb mensen gevonden die net als ik een relatie met een israelische partner zijn aangegaan en daar een schoonfamilie bij gekregen hebben waar een, blijkbaar, onoverkoombare brug aanhangt.
Mijn dank daarvoor !
Maar wat ik persoonlijk jammer vind is dat er zovele topics afdwalen in onzinnige discussies met ene E.T.
Kunnen wij deze "persoon" niet lekker zijn stukjes laten schrijven en al zijn dwalende reacties samen negeren ?
Nieuwe mensen komen enthousiast op deze site, hebben misschien ook al ervaringen met het cultuurverschil ondervonden en vinden hier dan een stukje "nederland". Ik schaam mij wanneer ik telkens weer geconfronteerd word met al deze afdwalingen.
Het is mijn persoonlijke mening en ieder mag het zijne er van denken, ik sta ook open voor afwijkende en wil daar ook graag over nadenken.
Van E.T. heb ik wel al iets geleerd, ik zal zijn reactie niet lezen en er dus ook niet op reageren.

Ik wens U allen fijne dagen toe, chanoeka sameach en een gezond en voorspoedig 2006.

Tim Rosenberg
stijna van buren
Active Member

Postby siempie » Mon Dec 26, 2005 4:03 pm

Welkom in Israel!

Niet iedereen hier is getikt! Voel je welkom bij het Dutch Forum, heb lol en stel vragen als je wilt. Er zijn geen domme vragen - alleen domme antwoorden en we blijven ET hier houden om dat aan te tonen.

Een voorspoedig 2006 en geef de moed niet op!
siempie
Veteran
Veteran

Postby martin » Mon Dec 26, 2005 4:14 pm

tim, spijt me zeer maar ik vind je verzoek onzin en ongepast. als je niet met et wilt communiceren moet je dat zeker niet doen. ik heb ET ontmoet, prima kerel, heeft een nogal duidelijke mening op een aantal punten en is over het algemeen zeer redelijk. daar waar het te veel met zijn geschrijf haak ook ik af.
het oproepen tot een boycot vind ik volstrekt niet passen op dit forum.
martin
Veteran
Veteran

afdwalingen

Postby stijna van buren » Mon Dec 26, 2005 5:31 pm

Beste Martin,

mijn bedoeling is niet geweest om een persoon te boycotten. Mijn verzoek is alleen om het niet telkens zover af te laten dwalen waardoor de essentie van de topic vervalt. Het is dat ik ET bij naam genoemd heb omdat ik tot nu toe alleen over zijn reacties vind dat ze afdwalen. Verder bedoelde ik er ook mee dat anderen er misschien beter aan doen om niet telkens met hem in discussie te gaan waardoor de diversen topics schoon blijven en alleen daarvoor open blijven waarvoor zij bedoeld waren.
Deze topic was dus zeker niet alleen gericht tot 1 persoon, wij allen die er reageren doen er dus ook aan mee.
Ik heb gezien dat er iemand afscheid van ons forum neemt omdat deze persoon er aan stoort wat ik juist verzocht heb om te overdenken.
dank voor je reactie.
Tim
stijna van buren
Active Member

Postby Kena » Tue Dec 27, 2005 12:44 am

martin wrote:tim, spijt me zeer maar ik vind je verzoek onzin en ongepast. als je niet met et wilt communiceren moet je dat zeker niet doen. ik heb ET ontmoet, prima kerel, heeft een nogal duidelijke mening op een aantal punten en is over het algemeen zeer redelijk. daar waar het te veel met zijn geschrijf haak ook ik af.
het oproepen tot een boycot vind ik volstrekt niet passen op dit forum.

Helemaal mee eens. Je kan twee dingen doen: een dialoog aangaan of gewoon niet reageren. Maar om een draadje op te zetten als deze: ongepast! :evil:

Stijna van buren wrote:Deze topic was dus zeker niet alleen gericht tot 1 persoon,

Onee? wat is dit dan?

Stijna van buren wrote:Maar wat ik persoonlijk jammer vind is dat er zovele topics afdwalen in onzinnige discussies met ene E.T.

Ik vind dit ronduit onbeschoft.
Kena
Veteran
Veteran

Return to Joods worden (Gioer)