afscheid van dit forum

Vragen en informatie over het joods worden.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

afscheid van dit forum

Postby Guest » Mon Dec 26, 2005 4:35 pm

Beste leden,

dit forum is (net als www.joods.tk) verziekt door de agressie en grofheid van een deelnemer die zich ET (of ET2 etcetera) noemt. :cry:

Mijn tijd is beperkt, en ik geef er de voorkeur die te wijden aan opbouwend werk in de Nederlandse Joodse gemeenschap,
in plaats van hem te verspillen aan een verdediging tegen een agressieve beroepsforummer,
die continue iedere kop die boven het maaiveld van (zijn) consensus uitsteekt. :(

Al degenen die redelijk gereageerd hebben op mijn bijdragen:
bedankt voor de aandacht! :)
Degenen die in personal messages en via mijn email hebben gereageerd:
bedankt, en we houden contact! :wink:

:!: Wie me nog nodig heeft: ik ben bereikbaar via www.klal-israel.nl, per email of in persoon na afloop van een dienst.

Ik wens jullie allen een lang leven in gezondheid en gemoedsrust.
יבריככם יי וישמריכם
Moge de Altijdaanwezige jullie zegenen en beschermen.
Sjaloom - שלום
Guest

Postby Guest » Mon Dec 26, 2005 5:21 pm

Niet doen rara. Ik zat een aantal maanden terug met dezelfde frustratie gekeerd tegen hetzelfde individu en mij is zeer sterk aangeraden NIET tot dezelfde actie over te gaan als jij van plan bent. Daar ben ik mijn collega's op het Dutch Forum zeer dankbaar voor.

Negeer de man gewoon. Opstappen is je als verliezer opstellen en dat is hij niet waard. Overigens na verloop van tijd wordt de frustratie minder en relativeer je alles beter. Neem even een pauze, gun jezelf wat tijd en kom terug wanneer het hoofdje van je koel is.

Zo heb ik het gedaan, na vele adviezen, en ik kan het jou ook aanraden.

Jim Hasenaar
Guest

Postby stijna van buren » Mon Dec 26, 2005 5:42 pm

Beste rara,

ik denk ook niet dat het een juiste beslissing is om je van dit forum af te keren. Dat wij er allemaal wat aan kunnen doen om het leuk en interresant te houden heb ik ook verzocht. Zoals blijkt waren en zijn er mensen die er hetzelfde over denken als jij, maar laten wij er nu dus voor zorgen dat het beter wordt en leuker blijft.
Dit forum kan zoveel betekenen voor nieuwe mensen en het zou zonde zijn wanneer er ook maar iemand zich ervan af zou wenden.

Veel succes

Tim
stijna van buren
Active Member

Postby Von79 » Thu Dec 29, 2005 12:57 am

:lol: ehhh, ik ken je verder niet, en heb nix gevolgd tussen jou en e.t., maar... tis maar een forum hoor, waarom zou je je (of wie dan ook ) iets aantrekken van wie hier nog meer schrijft. Kom op zeg, " het forum is verziekt", boehoehoe :cry: Wat is dit ? een theekransje waar iedereen lekker gezellig moet zijn, en het met elkaar eens moet zijn ? lijkt mij nou niet de opzet van welk forum dan ook, maar goed, toedeloe dan maar :)
It dont take no Sherlock Holmes 2 see its a little different around here...
Von79
Veteran
Veteran

Postby straatje » Fri Dec 30, 2005 12:21 pm

Gelijk een heel forum de rug toewijzen is ook zoiets...

Er bestaat ook de "ignore" mogelijkheid. even in E.T. 's profile duiken en op het knopje "ignore" drukken.

Ik persoonlijk hou wel van een beetje discussie, en zal dus niemand ignoren
straatje
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Fri Dec 30, 2005 5:48 pm

Je hoeft daarvoor niet naar profiel..maar onderaan iedere posting staat die optie....dus drukken als je opmerkingen van iemand niet meer lezen wilt.

En als iedereen,die het met ET zijn wijze van schrijven niet eens is,zou weggaan zouden we bijna met een leeg forum zitten...das niet de oplossing en ook niet nodig volgens mij.

Niet lezen....en vooral niet reageren is dan het devies :wink:

--Hans.
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby Guest » Sat Dec 31, 2005 2:08 am

Hans & Malie wrote:En als iedereen,die het met ET zijn wijze van schrijven niet eens is,zou weggaan zouden we bijna met een leeg forum zitten...das niet de oplossing en ook niet nodig volgens mij.

--Hans.

Aan de andere kant, hoe irritant ET dan wel of niet overkomen mag, het is ergens goed hem er bij te hebben. Dan weet je tenminste hoe vastgeroest iemand kan zitten op zijn principes.

Helaas, dat kan ET's bedoeling niet zijn maar is wel het gevolg, zie ik in elke orthodoxe op straat als iemand die nogal doordrammerig is en met oogkleppen op loopt. Ik begin medelijden met die mensen te krijgen.

Jim Hasenaar
Guest

Postby E.T. » Sat Dec 31, 2005 5:59 pm

Hans & Malie wrote:En als iedereen,die het met ET zijn wijze van schrijven niet eens is,zou weggaan zouden we bijna met een leeg forum zitten...

Hmm, volgens jou is de meerderheid hier voor jouw opinies? Waarom ben ik niet verbaasd...:-).

hasenaar wrote:Aan de andere kant, hoe irritant ET dan wel of niet overkomen mag, het is ergens goed hem er bij te hebben. Dan weet je tenminste hoe vastgeroest iemand kan zitten op zijn principes.

Liever vastgeroest (ben ik niet hoor, maar goed) in mijn principes dan er geen hebben...
En on topic, ik verander inderdaad mijn principes niet zolang ik daar geen goed argument voor gehoord heb. Kom je met een goed argument heb ik geen enkel probleem. Dat jij geen goed argument weet behalve sloguns "maar het is zo het is zo", sorry, daar verander ik inderdaad mijn mening niet voor. Heb medelijden met wie dat wel zou doen...:-).

Helaas, dat kan ET's bedoeling niet zijn maar is wel het gevolg, zie ik in elke orthodoxe op straat als iemand die nogal doordrammerig is en met oogkleppen op loopt. Ik begin medelijden met die mensen te krijgen.

Jim Hasenaar

Het zou leuk klinken als het waar zou zijn...:-).
De 'bonje' en disrespect tussen ons begon toen je je antiorthodoxe opinies toonde, had niet veel met mij te maken. Maar het klinkt leuk en je hebt het er handig in gedraait, dat moet ik je geven...
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sat Dec 31, 2005 7:57 pm

E.T. wrote:
Hans & Malie wrote:En als iedereen,die het met ET zijn wijze van schrijven niet eens is,zou weggaan zouden we bijna met een leeg forum zitten...

Hmm, volgens jou is de meerderheid hier voor jouw opinies? Waarom ben ik niet verbaasd...:-).

Waar schrijf ik dat :?: of waar lees jij dat dan?

Ik schrijf dit:

Hans & Malie schreef:
En als iedereen,die het met ET zijn wijze van schrijven niet eens is,zou weggaan zouden we bijna met een leeg forum zitten...das niet de oplossing en ook niet nodig volgens mij.

--Hans.

Laat je mij even zien waar jij deze ' vreemde ' opmerking uit halen kan?....of is het wellicht gewoon weer ,ba offen automati,je ingesleten weerzin met alles wat ik schrijf hier....het zit je schijnbaar nogal dwars dat ik een eigen mening erop na houden kan.

--Hans.
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby Suzanne » Sat Dec 31, 2005 9:14 pm

Ik zal wel weer eens wat gemist hebben......... :cry: vond de bijdragen van Rara erg intelligent en heb zijn website met interresse gelezen. Jammer......

Suzanne
Suzanne
Veteran
Veteran

Postby Route 4 » Wed Jan 04, 2006 8:51 pm

E.T. wrote:Kom je met een goed argument heb ik geen enkel probleem. Dat jij geen goed argument weet behalve sloguns

Wees eerlijk is toch niet helemaal waar (of helemaal niet). "goed" argument is namelijk heel subjectief. Het lijkt er op dat alles wat afwijkt van jouw mening al direct niet goed is, toch?
Route 4
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Wed Jan 04, 2006 9:02 pm

Route 4 wrote:
Wees eerlijk is toch niet helemaal waar (of helemaal niet). "goed" argument is namelijk heel subjectief. Het lijkt er op dat alles wat afwijkt van jouw mening al direct niet goed is, toch?

Ach, kijk wie we daar weer terug hebben (wie was het ook weer die niet wou geloven dat per definitie, als een lid van deze groep weg gaat er een ander voor terug komt;-)) :-). Leuk dat je gelijk met je eerste hernieuwde bericht weer een manier zoekt iets positiefs en bouwends te schrijven...;-).

Anyhow, ik weet echt niet meer waar deze quote op sloeg (vergeef me als ik het ook niet op ga zitten zoeken), maar als er een goed gefundeerd argument staat, heb ik daar nooit een probleem mee gehad, of het wel of niet paste bij mijn mening. Als er zoiets staat van "het is zo omdat het zo is", tja, dat is en blijft in mijn ogen niks meer dan een slogun, maar feel free om het anders te bekijken...:-).
E.T.
Veteran
Veteran

Postby dmterhorst » Thu Jan 05, 2006 8:32 pm

Wat was het ook al weer? "Wij zijn hier niet gekomen om Israel aftebreken" :roll: Maar wel om iedereen op de forum aftekraken! :? Bedankt Hans voor de "ignore" button suggestie, nu wordt Dutch-forum weer leuk! :twisted:
dmterhorst
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Thu Jan 05, 2006 8:38 pm

dmterhorst wrote:Wat was het ook al weer? "Wij zijn hier niet gekomen om Israel aftebreken"

Hmm, ik neem aan dat even lezen en zien wie er nu met afkraken begon een beetje moeilijk is voor je... Mazzel inderdaad dat je kan ignoren, lijkt me een stuk gezonder voor iemand die niet goed kan lezen (kleine hint, kijk even een berichtje voor mijn reactie)...:-).

P.s.
Eerlijk toegeven, vind je het niet enorm irritant dat je nu niet kan vertellen dat je dit bericht gewoon gelezen hebt...;-)?
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Route 4 » Thu Jan 05, 2006 10:31 pm

E.T. wrote:
Route 4 wrote:

Ach, kijk wie we daar weer terug hebben (wie was het ook weer die niet wou geloven dat per definitie, als een lid van deze groep weg gaat er een ander voor terug komt;-)) :-). Leuk dat je gelijk met je eerste hernieuwde bericht weer een manier zoekt iets positiefs en bouwends te schrijven...;-).

Anyhow, ik weet echt niet meer waar deze quote op sloeg (vergeef me als ik het ook niet op ga zitten zoeken), maar als er een goed gefundeerd argument staat, heb ik daar nooit een probleem mee gehad, of het wel of niet paste bij mijn mening. Als er zoiets staat van "het is zo omdat het zo is", tja, dat is en blijft in mijn ogen niks meer dan een slogun, maar feel free om het anders te bekijken...:-).

Dat jij het negatief opvat is voor jouw rekening maar niet mijn bedoeling. Daarbij is het vragend geformuleerd. O ja, het scheelt zoeken naar een loupe als je voor alles een leesbaar lettertype hanteert. Vat dit ook niet negatief op, is een verzoek cq hint. Ik dek me maar alvast in :wink:
Route 4
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Thu Jan 05, 2006 10:37 pm

Route 4 wrote:
Dat jij het negatief opvat is voor jouw rekening maar niet mijn bedoeling.
Tja, nou je het zegt, het klonk zo enorm positief. Echt, in geen tijden zo'n positief en bouwend bericht gelezen...:-).
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Route 4 » Fri Jan 06, 2006 9:11 am

E.T. wrote:
Route 4 wrote:
Dat jij het negatief opvat is voor jouw rekening maar niet mijn bedoeling.
Tja, nou je het zegt, het klonk zo enorm positief. Echt, in geen tijden zo'n positief en bouwend bericht gelezen...:-).

Gelukkig je bent voor redelijkheid vatbaar en je kan je ongelijk toegeven, zo is dat misverstand ook weer uit de wereld.
Route 4
Veteran
Veteran

Return to Joods worden (Gioer)