Waar zijn jullie

Vragen en informatie over het joods worden.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Waar zijn jullie

Postby Jodininwording » Sun Aug 19, 2007 11:31 pm

Hallo , ik ben ook een jood-in-wording.Ik woon in Antwerpen en daar wordt dus geen gioer gegeven wat gek is want er is een hele grote gemeenschap.Wat ik van jullie graag zo weten is waar ik terecht kan voor een gioer die OVERAL dus ook bij de chassidim geldig is .Wie van jullie heeft dat hier gedaan?Zijn er nog meer forums rond gioer?Moet je perse naar Israel en zo ja hoelang ?Ik leef al ver 2jaar Joods dus dat is het probleem niet , alleen eh ik ben nogal teruggetrokken , hoe vonden jullie gastgezinnen voor shabbes etc?Wat het extra complex voor mij maakt in wil me bij de chassidim aansluiten,wie weet raad aub?Vast homderduizend keren bedankt voor jullie advies
Jodininwording
Newby

Postby siempie » Mon Aug 20, 2007 11:59 am

Hallo. Als je je bij wat jij chassidiem wilt aansluiten kun je misschien het best terecht bij de chassidiem? Die heb je ook in Antwerpen.
Ook kun je zoeken bij de chassidiem van de Lubavitcher Rabbi: www.chabad.org

Ik vermoed dat ET ook wel wat kan bijdragen hier. ET?
siempie
Veteran
Veteran

Postby davidnl » Fri Aug 24, 2007 6:25 pm

ik ben 15 en ben ook bezig met joods te worden ben aan het leren in jom jom een out school boek en het is best gek wan we willen wel naar een sinagoge maar daar moeten we een 1/30 min over reiden dat iis wel jammer want het liefs ging ik er wel heen.

ik en men vader gaan proberen te verhuisen naar israel maar het eritate is dat men moeder het tegen houd nu komt er dus een regtsaak voor das wel jammer want ik heb nix geen bant meer met men moeder ik heb er 3 jaar al niet meer gezien :?
davidnl
Newby

Postby Hans & Malie » Sat Aug 25, 2007 6:17 am

davidnl wrote:ik ben 15 en ben ook bezig met joods te worden ben aan het leren in jom jom een out school boek en het is best gek wan we willen wel naar een sinagoge maar daar moeten we een 1/30 min over reiden dat iis wel jammer want het liefs ging ik er wel heen.

ik en men vader gaan proberen te verhuisen naar israel maar het eritate is dat men moeder het tegen houd nu komt er dus een regtsaak voor das wel jammer want ik heb nix geen bant meer met men moeder ik heb er 3 jaar al niet meer gezien :?

Zonder partij te kiezen in deze...maar als je in Holland woont,en je bent 12,dan wordt je door de rechtbank gehoord in dit soort zaken....en dan kun je dus je voorkeur kenbaar maken waar je wonen wilt en met wie van de ouders.

~ Hans ~
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby davidnl » Sat Aug 25, 2007 10:32 am

tusen 0.8 heb je geen beslising tusen 8.12 heb je dat je kan praten met de rechter tuzen 12.16 kun je zelf dingen regelen en 16 tot 18 heeft de rechter nix meer in te brengen zoiets is het maar ik woon al bij men vader en als je naar het buitenland wil en je bent onder 18 dan komt er een rechtsaak maar in nederland zag ik op internet dat die heel moeilijk te winnen is meestal krijgt het persoon dat zegt dat het kind in nederland moet blijfen gelijk
davidnl
Newby

Postby Danieel » Sun Feb 22, 2009 6:17 pm

Hans & Malie wrote:
davidnl wrote:ik ben 15 en ben ook bezig met joods te worden ben aan het leren in jom jom een out school boek en het is best gek wan we willen wel naar een sinagoge maar daar moeten we een 1/30 min over reiden dat iis wel jammer want het liefs ging ik er wel heen.

Zonder partij te kiezen in deze...maar als je in Holland woont,en je bent 12,dan wordt je door de rechtbank gehoord in dit soort zaken....en dan kun je dus je voorkeur kenbaar maken waar je wonen wilt en met wie van de ouders.

~ Hans ~

De rechtbank zal niet gauw geneigd zijn het ouderlijk gezag toe te wijzen aan een ouder die van plan is het land te verlaten....zeker niet als die ouder de vader is :(
Danieel
Veteran
Veteran

Return to Joods worden (Gioer)