Kookles

Vragen en informatie over het joods worden.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Kookles

Postby W » Wed Jan 30, 2008 6:42 pm

Heeft er iemand een idee of ik ergens in Tel Aviv of Ramat Gan
kookles kan krijgen. Ik zou graag wat meer van de Israelische
keuken willen leren, en aangezien ik nog niet erg goed Ivriet lees
vind ik het hier helemaal moeilijk om te koken ;-)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet,
Esther
W
Veteran
Veteran

Re: Kookles

Postby Hans & Malie » Wed Jan 30, 2008 7:40 pm

W wrote:Heeft er iemand een idee of ik ergens in Tel Aviv of Ramat Gan
kookles kan krijgen. Ik zou graag wat meer van de Israelische
keuken willen leren, en aangezien ik nog niet erg goed Ivriet lees
vind ik het hier helemaal moeilijk om te koken ;-)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet,
Esther

Ik weet niet of je alleen hier bent of niet..en of je eventuele partner wel de taal machtig is..maar op tv stikt het werkelijk van de kook programma's..mooie recepten met makkelijke bereidings wijze..als je Hot op de kabel hebt moet je genoeg kunnen vinden op de Israelische kanalen..en voor noppes!

Succes!

~ Hans ~
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby nienke » Thu Jan 31, 2008 9:34 am

Inderdaad...
Er is zelfs een speciaal programma dat geloof ik een paar dagen acher elkaar is wat speciaal gaat over de Israelische keuke (het heet iets als eten van/uit het land in de vrije vertaling van mij). Ik geloof dat het op kanaal 11 zit. De overige programma's zijn wel koken maar niet speciaal Israelisch (kook programma's zijn een van de programma's die ik goed kan volgen dus ik kijk wel vaak... :D )
Succes Nienke
nienke
Veteran
Veteran

Postby Noortja » Thu Jan 31, 2008 10:40 am

Kijk ook eens hier http://www.jewish-food.org/catindex.htm

Haal ik nog vaak recepten vandaan.

Kookze!
Noortje
Noortja
Veteran
Veteran

Postby Ilona » Sat Feb 02, 2008 6:17 pm

Ik geloof niet dat het bericht goed is gelezen. Er werd gevraagd om kookles en niet of er kookprogramma's op tv zijn, dat kan iedereen zo zien. En, alles is in het ivriet en er werd dus gezegd in het bericht dat ze geen goed ivriet kan.
Ik heb hetzelde euvel. Ik wil ook graag op kookles. Dat betekent dus: NIET uit een boek, en NIET op tv. Gewoon van een mens die met je praat, die je antwoord kan geven op vragen en graag in het Engels.
Tja.......daarvoor moet ik denk ik gewoon naar Nederland terug voor een kookvakantie of is er toch iemand die met de gouden tip komt? :roll:
Ilona
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sat Feb 02, 2008 7:04 pm

Ilona wrote:Ik geloof niet dat het bericht goed is gelezen. Er werd gevraagd om kookles en niet of er kookprogramma's op tv zijn, dat kan iedereen zo zien. En, alles is in het ivriet en er werd dus gezegd in het bericht dat ze geen goed ivriet kan.
Ik heb hetzelde euvel. Ik wil ook graag op kookles. Dat betekent dus: NIET uit een boek, en NIET op tv. Gewoon van een mens die met je praat, die je antwoord kan geven op vragen en graag in het Engels.
Tja.......daarvoor moet ik denk ik gewoon naar Nederland terug voor een kookvakantie of is er toch iemand die met de gouden tip komt? :roll:

Ik heb het bericht heel goed gelezen..en ook ik zat,net als iedereen in het begin,met de taal..kooklessen hier zijn dun bezaaid[zit niet in de cultuur zoals in regeltjes land]en als je ze vinden kunt vreselijk duur maar ik weet een ex chef kok die eens les gaf..of hij dat nog doet weet in niet..een alternatief dus is,leren koken en je ivriet gelijk op krikken,door naar kook programma's te kijken die opzich kook lessen zijn..gratis vanuit het gemak van je bankie..en je leert ook nog ivriet op de koop toe...recepten zijn erg basis..dus je hoeft er geen Einstein voor te zijn...maarja..wie ben ik...

~ Hans ~
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby rachelmeijler » Sat Feb 02, 2008 11:58 pm

http://www.spices-center.com/contact.php
hier houden ze kooklessen, als je een groepje bij elkaar weet te brengen kunnen ze ze ook in het engels geven! kijk maar op hun site, die overigens niet in het engels is,maar je kan ze wel bellen! Succes, Rachel
rachelmeijler
Active Member

Return to Joods worden (Gioer)