Recept Ziva

Vragen over de site en suggesties.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Recept Ziva

Postby sarah » Fri Feb 16, 2007 11:24 am

Het is weer zover, ik heb jullie hulp nodig voor een recept.
Ik ga over een paar weken naar Nederland en ik trakteer mijn vrienden en familie altijd op een avondje (of meer) van nieuwe gerechten.
Dit keer wil ik ook Ziva maken.
Ik heb het internet doorzocht maar niks kunnen vinden. Nu hoop ik dat hier iemand mij een recept kan geven van dit heerlijke Yemenite gerecht.

Alvast bedankt en een fijn weekend allemaal.

(ps als je nog een goeie suggestie hebt wat ik mijn vrienden en familie kan voorzetten houd ik mij aanbevolen)

Sarah
There is no way to Happiness, Happiness is the way.
sarah
Veteran
Veteran

Re: Recept Ziva

Postby Guest » Fri Feb 16, 2007 4:23 pm

sarah wrote:(ps als je nog een goeie suggestie hebt wat ik mijn vrienden en familie kan voorzetten houd ik mij aanbevolen)

Sarah

Boerenkool met worst.
stampoot.
Of gewoon pita met hagelslag.

Jim Hasenaar
Guest

Postby tamar1 » Sat Feb 17, 2007 2:12 am

Een aantal jaar geleden was er in Israel een restaurantketen die Nargila heette. Zij hadden op het menu ziva staan. Dit gerecht was door hen bedacht en ook de naam. Het is immers een soort malawach zoals je weet. Daarom zal je het recept niet zo snel vinden op internet of iets dergelijks, omdat het iets typisch van dit restaurant was. Helaas bestaat deze restaurantketen niet meer. Dus misschien maar gewoon malawach voorschotelen voor je vrienden? Je kunt altijd zelf wat uitproberen door er soorten kaas tussen te stoppen?

Tamar1
tamar1
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sat Feb 17, 2007 1:15 pm

tamar1 wrote:Een aantal jaar geleden was er in Israel een restaurantketen die Nargila heette. Zij hadden op het menu ziva staan. Dit gerecht was door hen bedacht en ook de naam. Het is immers een soort malawach zoals je weet. Daarom zal je het recept niet zo snel vinden op internet of iets dergelijks, omdat het iets typisch van dit restaurant was. Helaas bestaat deze restaurantketen niet meer. Dus misschien maar gewoon malawach voorschotelen voor je vrienden? Je kunt altijd zelf wat uitproberen door er soorten kaas tussen te stoppen?

Tamar1

Ik dacht al dat het zo iets moest zijn...ben zo'n kleine 17 jaar " bezig " met Jeminieten en had er nog niet van gehoord.
Dat kan natuurlijk komen dat het wellicht regio gebonden zou zijn,maar dan nog zou ik ervan geweten hebben eigenlijk.

Was al aan het vragen hier en daar..en daar zitten in Jemen geboren vrouwen tussen...maar kreeg verheven wenkbrouwen maar geen recept... :lol: :wink:

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Postby sarah » Sat Feb 17, 2007 5:22 pm

Dat verklaart een hoop!!!
Had er niet aan gedacht dat het wel eens een speciale uitvinding was. Heb het namelijk voor het eerst in Goa, India gegeten.
Bedankt voor de reacties en ik ga maar wat dingen uitproberen in de keuken.
There is no way to Happiness, Happiness is the way.
sarah
Veteran
Veteran

Return to Vragen en Suggesties