zwanger en net komen wonen in israel

Vragen over de site en suggesties.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

bevallen in israel

Postby len » Mon Dec 01, 2008 7:51 pm

Hi Anne,

dit is len en ik ben dus bevallen van een dochter. ik heb eerst geprobeerd, 26 uur lang om op een natuurlijke manier te bevallen en dat is niet gelukt, dus toch nog een keizersnede.
spreekt je man herbreeuws? ik spreek nog geen herbreeuws en ik heb expliciet gevraagd of er iemand aanwezig was die engels sprak en vantevoren het ziekenhuis bezocht waar ik zou gaan bevallen. ga op je gevoel af, wat goed voelt doen. ik had een erg lieve verloskundige, maar er waren ook veel mensen die geen woord engels spraken.
na de bevalling wilde ik naar een brostvoeding cursus en badcursus en de vrouwen die deze cursus gaven spraken beide geen engels. dat kan je je dus echt alleen voelen. houd daar rekening mee. mocht je vragen hebben je kunt mij bellen op 0525808735, succes!!!

E.T. wrote:
Anne wrote:Hallo,

Ik ga hier even meelezen, want ik ben zwanger en hoop in december-januari te mogen bevallen. Ik woon nu ruim een jaar in Israel en werk als vrijwilliger. Ik zal naar het ziekenhuis in Naharyya gaan. Ik zie er enorm tegenop, vooral ook omdat ik geen hebreeuws spreek.

Anne

Klein advies als je er om die reden zo tegen op ziet- Ga in je vrije tijd naar het ziekenhuis waar je van plan bent te bevallen, bekijk de afdeling en bevalkamers, en orienteer je een beetje.
Je kan dan ook rustig praten met de voedvrouwen ter plaatse (heel ander gesprek als je het rustig een paar maanden voor de bevalling doet dan als je om de 2 minuten keihard au roept :wink:), en vragen of de voedvrouwen daar Engels kennen over het algemeen. Je kan ook proberen een voedvrouw bij jou in de buurt te vinden die in dat ziekenhuis mag werken die Nederlands of Engels spreekt. Dan heb je je eigen prive voedvrouw, die je een beetje leert kennen van te voren, waar je een gemeenschappelijke taal mee hebt, enz. Ze kan je dan als ze in Nahariya woont met een telefoontje ontmoeten in het ziekenhuis, en voor jou een heel andere wereld op het moment dat je het tachles nodig hebt.

Heb even voor je nagekeken, en volgens het internet kunnen prive voedvrouwen in het ziekenhuis in Nahariya werken, mits je dat van te voren afgesproken hebt en er een formuleer is voor in gevuld. Als je hulp nodig hebt er een te vinden laat dan weten.

Succes (a.k.a. behatslacha in het Iwrieth 8)).
len
Veteran
Veteran

Postby Anne » Sun Dec 07, 2008 8:03 pm

Len, gefeliciteerd met je dochter. Ik hoop dat het goed met jullie gaat.
Mijn man is net als ik Nederlander en spreekt net iets meer woorden hebreeuws dan ik, maar nog minimaal. Ik moet het allemaal maar laten gebeuren zonder te veel zorgen te maken. Ik probeer me wat voor te bereiden maar dat lukt niet best. Ik heb erg weinig energie, een puberende peuter en een erg zieke man op dit moment. Mijn hoofd staat nu niet naar bevallen en ik hoop dat de baby dus nog even blijft waar ze zit.

Shalom
Anne

zwanger in israel

Postby len » Mon Dec 08, 2008 3:41 pm

Hi Anne,

met ons gaat het prima. als ik iets voor je kan doen, laat het mij weten.. woon je in tel aviv?
len
Veteran
Veteran

Postby Anne » Fri Dec 19, 2008 4:58 pm

Hallo allemaal,
Ik wil even laten weten dat ik bevallen ben van een dochter. De bevalling ging heel voorspoedig en het ziekenhuis is me alles meegevallen. Bedank voor de informatie en tips die ik hier ontvangen heb, want die hebben ook wel geholpen. Wat mij betreft: complimenten voor Naharyya ziekenhuis personeel.

Vraagje: in Nederland geven ze het advies vitamine K en D te geven aan borstvoedingsbabys vanaf de eerste dag. Hoe zit dat hier? Weet iemand dat? Ze hebben er namelijk niks over gezegd. Wel dat ik zelf ijzer moet nemen.

Anne
Anne

Postby Hans & Malie » Fri Dec 19, 2008 5:09 pm

Mazzal Tov !

En voor het 2de deel van je vraag moet ik persoonlijk je helaas verwijzen naar de zuigelingen zorg.. :wink:
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

gefeliciteerd!!!

Postby len » Fri Dec 19, 2008 7:04 pm

Hi Anne, fijn dat het meegevallen is. en hoe heet je dochter?
Vanaf het begin heb ik noa vitamine d gegeven. hangt natuurlijk ook af of je borstvoeding geeft of niet. met borstvoeding krijg de kleine niet genoeg zodoende 2 druppels per dag. vitamine k krijgen ze een injectie voor.
geniet van de nieuwe wereldburger,
x

Anne wrote:Hallo allemaal,
Ik wil even laten weten dat ik bevallen ben van een dochter. De bevalling ging heel voorspoedig en het ziekenhuis is me alles meegevallen. Bedank voor de informatie en tips die ik hier ontvangen heb, want die hebben ook wel geholpen. Wat mij betreft: complimenten voor Naharyya ziekenhuis personeel.

Vraagje: in Nederland geven ze het advies vitamine K en D te geven aan borstvoedingsbabys vanaf de eerste dag. Hoe zit dat hier? Weet iemand dat? Ze hebben er namelijk niks over gezegd. Wel dat ik zelf ijzer moet nemen.

Anne
len
Veteran
Veteran

Postby Anne » Fri Dec 19, 2008 10:51 pm

Ik geef dus 100% borstvoeding. Is die vit K injectie eenmalig dan voldoende en hoeft het daarna niet meer? Krijgen alle babys die injectie?
In het ziekenhuis zeiden ze een week na geboorte de eerste keer naar het kinderbueau te gaan.

Anne
Anne

Postby Frederike » Sat Dec 20, 2008 4:30 pm

Hoi Anne,
Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!!

Image

Ik geef zelf ook 100% borstvoeding, (mijn dochter is nu bijna 8 maanden en krijgt dus groente en fruithapjes ernaast, niet dat ze daardoor minder is gaan drinken... :wink: ) volgens het buro moet je een baby die borstvoeding krijgt 4 druppels vitamine D geven, met de fles 2 druppels.
Over de Vit. K, weet ik niet maar kun je op het buro vragen.
IJzer zal ze vanaf 4 maanden krijgen.
Het buro kun je bellen vanaf dat je thuis bent gekomen om een afspraak te maken.

Groetjes,
Frederike
Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven, maak er een mooie dag van!!!
http://www.colminee.com
Frederike
Veteran
Veteran

Re: zwanger en net komen wonen in israel

Postby Tali87 » Sat May 23, 2009 8:23 pm

Onderhand zijn al deze kindjes al wat gegroeid, dus ik bied me even via deze weg aan als oppas :wink:

Hallo,

In januari 2010 wil ik voor minimaal 6 maanden in Tel Aviv gaan wonen. Hier wil ik Ulpan les volgen en wonen en werken. Ik heb hier in Nederland erg veel ervaring met oppaswerk en een goede aantoonbare resencies. Nu zal ik als werk in Tel Aviv heel graag willen oppassen op kinderen. Nederlandse kinderen lijkt me het leukst/handigst. Maar sta voor alles open. Kan Nederlands en Engels spreken en ga dus Hebreeuws leren.

Over mij: Ik ben een vrolijke, lieve, flexibele en creatieve meid van 21 jaar (dan 22 jaar) en kom uit Nijmegen. In 2008 ben ik hier in Nederland afgestudeerd in de richting van etaleren, styling van huizen, kleding en grafisch ontwerpen. Maar de kans dat ik een studie zou doen in de richting van kinderen was ook erg groot. Ik ben opgegroeid in een groot gezin en heb veel oppas adressen bij kinderen van verschillende leeftijden. Voor deze reis zeg ik een kans om bij een bso te werken af. Mijn vader komt uit Israel, ben er zelf 3 keer geweest. Ik wil erg graag de taal leren en vindt het een schitterend land.

Weet dat het nog vroeg is, maar hoop dat iemand interesse heeft en contact met me opneemt, u kunt me mailen.

Groetjes,
Tali Gil
taligil87@gmail.com
Tali87
Active Member

Previous

Return to Vragen en Suggesties