vreemdelinge politie

Vragen over de site en suggesties.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Postby dennise » Sat Jan 31, 2009 9:24 pm

hi karin

ik weet nog dat in 1999 wij in NL waren en ik samen met mijn vriend (nu man) naar de vreemdelinge politie was geweest om te melden waar hij dan die 3 maanden uit zou hangen...
en of t echt niet 4 maanden kan zijn... de vriendelijke mevrouw keek naar mij lachte gaf zijn paspoort terug en zei : " ik heb u niet gezien" fijne kerstdagen en een gelukkig oud& nieuw.."
ik weet niet of ze in de "feeststemming was" of dat ze gewoon geen zin had in nog meer papierwerk...
en daarna is hij nog bijna een jaar in NL gebleven zonder ergens te melden... en nooit problemen gehad toen we terug vlogen naar israel... want wie kan aantonen dat je niet in duitseland of belgie hebt gezeten geen grenzen dus.... zou me niet te druk maken als ik jou was..
(misschien ben ik al iets te israelisch om me zorgen te maken over de regeltjes in NL)

groetjes denise
dennise
Veteran
Veteran

Postby buba » Sun Feb 01, 2009 7:44 pm

Het enige juiste wat je kunt doen is navraag doen bij de vreemdelingenpolitie zelf. Aangezien de regels letterlijk dagelijks gewijzigd worden, is dit de enige plaats waar ze je kunnen helpen. Indien je geen plannen hebt om in de toekomst in Nederland samen te gaan wonen, zou ik me niet druk maken en alle moeite besparen (je kunt altijd nog via belgie vliegen). :lol:
buba
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Mon Feb 02, 2009 8:15 pm

Alles zal ook kunnen afhangen of je niet ziek zal worden in de tussen tijd..want dan is het ineens een ander verhaal...met mogelijk grote financiele gevolgen....narigheid dus...en dat kun je , mijn inziens dan , gewoon beter voorkomen....ik weet het , het is ver gezocht , maar toch..

Heb er mee te maken gehad met vrienden die er ook zo gemakkelijk over dachten...die kwamen helaas , door toedoen van anderen , in de problemen met hun gezondheid...en toen was het leed niet te overzien.
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby buba » Mon Feb 02, 2009 8:41 pm

Hans & Malie wrote:Alles zal ook kunnen afhangen of je niet ziek zal worden in de tussen tijd..want dan is het ineens een ander verhaal...met mogelijk grote financiele gevolgen....narigheid dus...en dat kun je , mijn inziens dan , gewoon beter voorkomen....ik weet het , het is ver gezocht , maar toch...

Ik weet niet hoe het in jouw tijd was....maar tegenwoordig zijn daar verzekeringen voor. :wink:
buba
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Mon Feb 02, 2009 8:43 pm

buba wrote:
Hans & Malie wrote:Alles zal ook kunnen afhangen of je niet ziek zal worden in de tussen tijd..want dan is het ineens een ander verhaal...met mogelijk grote financiele gevolgen....narigheid dus...en dat kun je , mijn inziens dan , gewoon beter voorkomen....ik weet het , het is ver gezocht , maar toch...

Ik weet niet hoe het in jouw tijd was....maar tegenwoordig zijn daar verzekeringen voor. :wink:

En dat was nu precies het probleem.....in het kort?...de verzekering wilde niet betalen vanwegen het feit dat men onrechtmatig aanwezig was in het land...lang verhaal...veel rechtzaken...heel veel geld...voor iets wat niet had gehoeven..
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby Kiskillilla » Tue Feb 03, 2009 10:41 am

Link Guide for Newcomers
Click
Get around in Israel
Kiskillilla
Veteran
Veteran

Return to Vragen en Suggesties