Nederlandse TV

Vragen over de site en suggesties.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Nederlandse TV

Postby Bano » Sun Aug 26, 2012 8:35 am

Hier is al eens over geschreven, maar ik kan het niet vinden op het forum.

Ik wil graag nederlandse TV ontvangen. Wat is de beste manier? Ik heb iets gehoord over een schotel (2000 nis) en dan heb je alles. Ook was er een mogelijkheid dat je via een kennis/familie in Nederland hier op zijn/haar abonnement kon kijken, maar deze informatie kan ik dus niet meer vinden om dit forum.

Wat is nu de beste manier om hier Nederlansde TV te ontvangen? Thuis heb ik geen Yes of Hot. We kijken alleen maar kanaal 1, 10, 2 en HOP :D

Groet,
Jose
Bano
Veteran
Veteran

Re: Nederlandse TV

Postby bertha » Tue Aug 28, 2012 9:57 am

Per schotel Nederland ontvangen schijnt een probleem te zijn. Wel kun je inderdaad Nederlandse zenders zien via vrienden of familie in Nederland. Dat systeem heet Slingbox. Je familie in Nederland moet dan digitale TV hebben en die sluiten de Slingbox op hun ontvanger (memir) aan en op de computer en jij kunt hier dan via jouw computer alle zenders zien, die zij hebben. Het is wel handig, geloof ik, om een aparte ontvanger hiervoor te hebben, anders kijk je dezelfde zender die je familie op dat moment kijkt.
Alle info vindt je op: slingbox.com . Daar vindt je ook de verkoopvertegenwoordigers, zowel in Nederland als in Israel. Kun je de prijzen vergelijken. Ook tweedehands worden ze vaak aangeboden.
Mocht je de slingbox kopen, laat me dan weten hoe het bevalt, want ik zit er al een paar jaar over te denken.
Bep David
bertha
Active Member

Re: Nederlandse TV

Postby buba » Thu Aug 30, 2012 11:35 am

Sinds enkele jaren geleden de meeste kanalen zijn verhuisd naar een nieuwe satteliet, is het in principe niet meer mogelijk om Nederlandse tv in Israel te kijken. De overgebleven rtl kanalen zullen op den duur ook naar een nieuwe satteliet verhuizen. Echter..... In de praktijk blijkt, dat het toch mogelijk is om Nederlandse tv via je satteliet te bekijken. De gemiddelde satteliet boer zal dit echter niet voor elkaar krijgen.

Misschien is de genoemde box een beter alternatief. Ik vraag me alleen af of je onafhankelijk van de Nederlandse abonnementhouder kan kijken? Iemand die er iets meer van weet?
buba
Veteran
Veteran

Return to Vragen en Suggesties