Verzekeren

Vragen over de site en suggesties.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Verzekeren

Postby Guest » Wed Aug 03, 2005 4:35 pm

Ik ga begin september een weekje naar Nederland. Ik heb me nooit hoeven te verzekeren tegen ongeval en diefstal omdat ik een American Express kaart had. Daar zit zo'n verzekering automatisch bij in. Die kaart heb ik nu niet meer en nu moet ik mij verzekeren. Heeft iemand een idee hoe ik dat het beste en goedkoopst doe?

Jim Hasenaar.
Guest

Postby shavit-e » Wed Aug 03, 2005 8:37 pm

Wij hebben een visa cal kaart (gold ), als je dan even de dag van tevoren belt dan maken ze de verzekering op, zonder er extra voor te betalen.
Dit is van de verzekeringsmaatschappy Shiloah (geloof ik).
shavit-e
Veteran
Veteran

Postby martin » Wed Aug 03, 2005 8:48 pm

op de meeste visa kaarten zit inderdaad een verzekering, met visa bellen om te activeren. en anders even met je verzekeringsagent bellen en ook de reisagent kan ongetwijfeld iets afsluiten.
martin
Veteran
Veteran

Postby Guest » Wed Aug 03, 2005 11:18 pm

shavit-e wrote:Wij hebben een visa cal kaart (gold ), als je dan even de dag van tevoren belt dan maken ze de verzekering op, zonder er extra voor te betalen.
Dit is van de verzekeringsmaatschappy Shiloah (geloof ik).

Ik heb de Isra Mastercard en daar zal het dan waarschijnlijk ook inzitten. Even navragen. Bedankt vast. Ook Martin.

Jim Hasenaar
Guest

verzekering

Postby marijke555 » Mon Dec 11, 2006 4:51 pm

Je kunt ook heel goed en niet te duur een verzekering afsluiten via de ziekenfonds, kupat cholim. Ikzelf doe dit ieder jaar via Meuhedet, en bevalt me erg goed.
Marijke.
marijke555
Active Member

Postby fatamorgana » Tue Dec 12, 2006 12:27 pm

Kun je niet beter een reisverzekering afsluiten? De Nederlandse dekken dit ook...
gr Peter
A good politician is quite as unthinkable as an honest burglar.
fatamorgana
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Tue Dec 12, 2006 5:34 pm

Hou er wel rekening mee dat het niet alleen om het afsluiten van de verzekering gaat, maar veel belangrijker wat er in staat. Het is niet moeilijk om tevreden te zijn over een reisverzekering (of het nou een speciale reisverzekering of via c. card/kupat cholim gaat) als er niks gebeurd. Als je goed gedekt wil zijn, bel je dus minstens 3 verschillende verzekeringen op, en vergelijk je wat ze je geven in geval van diefstal, ziekte, enz. Op diefstal is het verschil over het algemeen niet zo groot, omdat de meeste maatschappijen zowiezo dekken wat de gemiddelde persoon bij zich heeft. Op ziekte is het veel belangrijker, en kan je bijvoorbeeld ontdekken dat bij de ene verzekering je niet genoeg gedekt bent voor als je een speciale vlucht terug moet hebben, terwijl je dat bij de andere wel bent.

Het klinkt pietje-peuterig, maar aan jou de vraag of je verzekering wil hebben zodat je een 'v' kan plaatsen op je lijstje, of dat je echt gedekt wil zijn voor geval er wat gebeurd.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby marijke555 » Fri Dec 15, 2006 9:10 am

Via kupat cholim Meuhedet kun je een normale reisverzekering afsluiten en voor een iets groter bedrag kun je een reisverzekering afsluiten waarbij vwb ziekte of overlijden, als het nodig is om 'speciaal' terug te komen per vliegtuig, je geen extra kosten hebt. Alles is gedekt. Marijke.
marijke555
Active Member

Return to Vragen en Suggesties