Kaarthouders van Nederlandse banken, let op!

Alle overige onderwerpen hier s.v.p.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Kaarthouders van Nederlandse banken, let op!

Postby Noortja » Wed Nov 10, 2010 10:49 am

Ik heb een rekening bij de Rabobank en een aantal maanden geleden zijn alle bankpassen vervangen door nieuwe. Vanaf dat moment kon ik ineens geen geld meer opnemen in Israel. Kreeg bij elke bank, bij elke automaat de melding: Service temporarily unavailable. De Rabobank besloot een nieuwe pas op te sturen, zelfde probleem. Maanden verder (zonder geld te kunnen opnemen :evil:) bleek uiteindelijk dat de Israëlische automaten de nieuwe EMV chip in de bankpas niet accepteren, de automaten zijn nog niet aangepast voor deze chip. Meer info: http://www.vanstripnaarchip.nl/. Tot de aanpassing ook hier is doorgevoerd heb ik noodgedwongen een credit card aangevraagd zodat ik in ieder geval bij mijn geld kan, waarmee ik overigens tot nu toe alleen bij sommige vestigingen van Leumi kan pinnen maar in ieder geval wel overal mee kan betalen...

Bij deze wil ik jullie informeren. Let op als je pas vervangen wordt en laat familie en vrienden die komen weten dat ze mogelijk geen geld kunnen pinnen.
Noortja
Veteran
Veteran

Re: Kaarthouders van Nederlandse banken, let op!

Postby Frederike » Thu Nov 11, 2010 7:56 pm

Mijn Rabobankpas is gelukkig niet vernieuwd.
Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven, maak er een mooie dag van!!!
http://www.colminee.com
Frederike
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Thu Nov 11, 2010 10:51 pm

Noortja, het is afhankelijk van welke bank de automaat is. Apperaten van bank Leumi bijvoorbeeld werken al sinds 2006 met het EMV systeem. Ook de kleine automaten die niet bij banken behoren maar in winkelcentra te vinden zijn (sinds ongeveer anderhalf jaar) van het Caspit bedrijf werken er mee. Deze informatie komt van het internet, maar ik weet uit ervaring van mijn echtgenote dat haar kaartje inderdaad bij sommige banken zonder enig probleem werkt, en bij anderen niet (dus niet verschillende branches, maar verschillende banken).
E.T.
Veteran
Veteran

Postby ericdew » Fri Nov 12, 2010 10:32 am

Bedankt voor deze informatie!
Is toch erg vervelend als je opeens geen geld meer kan opnemen met je oude / nieuwe nederlandse bankpas...
ericdew
Veteran
Veteran

Postby DCM » Fri Nov 12, 2010 9:13 pm

Inderdaad werkt Leumi bij mij perfect ook met nieuwe kaarten van de Rabobank (vorige week gehad)
DCM
Active Member

Postby Noortja » Mon Nov 15, 2010 1:15 pm

@E.T.: ik had het graag geweten voor ik maandenlang bezig geweest was met het uitzoeken, vandaar ook mijn post. Maar... voortaan vraag ik alles eerst aan jou ;) Wie weet scheelt me dat maanden gedoe!
Noortja
Veteran
Veteran

Postby Matthew » Mon Nov 15, 2010 1:19 pm

of een rekening in Israel openen :)
Matthew
Team Member

Postby E.T. » Mon Nov 15, 2010 3:39 pm

Noortja, als ik nou de laatste 2 posts (die van jou en van Matthew) combineer, lijkt het mij het beste als je voortaan gewoon je geld aan mij geeft tot je het nodig hebt :wink:.
Maar in dit geval komt de credit mijn baas (a.k.a. vrouw) toe hoor. Als zij niet een kaartje van een Nederlandse bank had gehad had ik dit ook nooit geweten :).
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Noortja » Tue Nov 16, 2010 1:23 pm

Hahaha! Als je dan ook meteen de boodschappen e.d. voor ons doet, hebben we een deal!
Noortja
Veteran
Veteran

Postby Noortja » Tue Nov 16, 2010 1:24 pm

@Matthew: die heb ik ook maar wat heb ik daaraan als een deel op mijn Nederlandse rekening staat? ;)
Noortja
Veteran
Veteran

Return to Overig