Trouwen in Nederland met Israëlische

Alle overige onderwerpen hier s.v.p.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Trouwen in Nederland met Israëlische

Postby fatamorgana » Fri Jul 01, 2011 5:47 pm

Hey,

ik wil met mijn vriendin gaan trouwen in Nederland, maar nu heb ik begrepen dat er nog al wat aan vast zit. Ik word in Nederland alleen naar een website gestuurd denhaag.nl waar dan alles op moet staan, maar daar is niet veel te vinden. Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mij vertellen wat ik nodig hebt om in Nederland met een Israëlische te trouwen?

Groeten,

Peter
A good politician is quite as unthinkable as an honest burglar.
fatamorgana
Veteran
Veteran

Re: Trouwen in Nederland met Israëlische

Postby Hans & Malie » Sat Jul 02, 2011 11:39 am

Bovenal veel geduld... :mrgreen:
Wij moesten :

* Overleggen van geldig verblijfsvergunning van partner.
* Nederlandse vertaling [ door erkend vertaler ] van de geboorteakte van je partner.
* In het Nederlands vertaalde verklaring [ door zelfde beedigde vertaler ] van ongehuwd zijn van je partner....en indien gescheiden , het vertaald bewijs daarvan.

Dat was wat wij destijds moesten overleggen...ik denk niet dat daar nog wat aan toegevoegd zal zijn.....maar een belletje naar het gemeente huis zal je daarover meer kunnen vertellen denk ik.

Veel geduld en Mazzal Tof!.... :mrgreen:
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby nrr » Sat Jul 02, 2011 8:15 pm

Een paar maanden geleden in NL voor de wet getrouwd met mijn Israelisch man. Hier het lijstje zoals ik dat toen kreeg van de gemeente Den Haag (waar je in ondertrouw gaat als je in het buitenland woont):

van de Nederlandse partij:
- kopie paspoort (bladzijde met naam en handtekening);
- volledig afschrift geboorteakte (geen internationaal exemplaar);
- verklaring domicilie, nationaliteit en burgerlijke staat afgegeven door de Nederlandse Ambassade in Israel;
- documenten betreffende beëindiging/ontbinding vorig(e) huwelijk(en). Graag vooraf aangeven van plaats en datum beëindiging/ontbinding.

van de niet-Nederlandse partij:
- kopie paspoort (bladzijde met naam en handtekening);
- volledig afschrift geboorteakte voorzien van Apostille en vertaling door een beëdigd tolk/vertaler;
- verklaring domicilie, nationaliteit en burgerlijke staat afgegeven door het bevolkingsregister (Ministerie van Binnenlandse zaken) in Israel ; ook deze dient te zijn voorzien van Apostille en vertaling (zie boven).
- documenten betreffende beëindiging/ontbinding vorig(e) huwelijk(en). Graag vooraf aangeven van plaats en datum beëindiging/ontbinding.

Alle documenten dienen origineel en recent (niet ouder dan zes maanden) afgegeven te zijn door de daartoe bevoegde autoriteiten. Alle documenten die niet in de Nederlandse, Engelse, Franse of Duitse taal zijn opgesteld door de afgevende bevoegde instanties dienen vertaald te worden in het Nederlands door een in Nederland beëdigde vertaler.

Het kost een smak geld, alle vertalingen (naar het Engels, is goed genoeg) en de apostilles, en je bent er een dag zoet mee, maar het blijft overzichtelijk.

Succes en gefeliciteerd!
nrr
Veteran
Veteran

Postby Noortja » Thu Jul 07, 2011 9:52 am

Peter, ben je uitgeschreven in Nederland? Ik was dat toen wij trouwden namelijk niet en dan werkt het anders...
Noortja
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Thu Jul 07, 2011 12:49 pm

Inderdaad een goede vraag.
Wij woonden destijds gewoon in Nederland...mijn toen vriendin had een geldig verblijfsvergunning....
Hans & Malie
Team Member

Postby Noortja » Fri Jul 08, 2011 9:11 am

Ja, dat verschilt echt in de procedure. Ik woonde hier maar stond nog ingeschreven in Nederland en dan gelden er dus weer andere regels.
Noortja
Veteran
Veteran

Postby fatamorgana » Mon Jul 11, 2011 7:06 pm

Ja ik ben uitgeschreven uit Nederland.

Wat is dan het verschil?
fatamorgana
Veteran
Veteran

Postby nrr » Mon Jul 11, 2011 7:52 pm

ik was ook uitgeschreven. heb precies dat lijstje afgewerkt dat ik hier eerder postte en alles kwam prachtig in orde
nrr
Veteran
Veteran

Postby fatamorgana » Mon Jul 11, 2011 11:11 pm

Hey Bedankt!
fatamorgana
Veteran
Veteran

Postby ericdew » Tue Jul 19, 2011 7:38 am

Wij willen ook gaan trouwen in Nederland,
Wij zijn op het moment aan hetzelfde rijtje bezig als eerder genoemd.
Bijna alle papieren binnen nu alleen zitten we alleen nog met de vertaling van sommige documenten...
Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

Groeten Eric
ericdew
Veteran
Veteran

Postby Kachol Lavan » Thu Jul 21, 2011 12:49 pm

Mijn vrouw en ik zijn in de VS getrouwd. Daarvoor hadden we ook zo'n heel rijtje af te werken in Nederland. Stempels, vertalingen, kamer van koophandel etc, ministerie, stadhuis, de hele reutemeteut.

Om een lang verhaal kort te maken, wij komen bij de "registrar" en we geven hem het hele stapeltje met formulieren. Hij kijkt naar het formulier dat we ter plaatse in vijf minuten tijd hebben ingevuld. Hij kijkt niet eens naar de keurig vertaalde en gerangschikte formulieren uit nederland en zegt "hold up your right hand please". We doen dat. Hij zegt "Do you solemny swear that you are not married and have never been married before?" We zeggen allebei "I do" en dat was het. Al die rompslomp helemaal voor niets. Later blijkt dat alle staten in de VS andere regels hebben, en op de amerikaanse ambassade hebben ze ons het meest strikte lijstje gegeven (beter mee verlegen dan om verlegen). We hebben er later nog hartelijk om kunnen lachen, maar op dat moment was ik behooorlijk nijdig.
"Don't take your organs to heaven. Heaven knows, we need them here."
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby nienke » Thu Jul 21, 2011 2:47 pm

Als alle papieren volgens het lijstje in orde zijn, dan is er geen enkel probleem en krijg je een brief dat alles in orde is (als dat niet zo is, dan krijg je een brief dat je info na moet sturen) en dat je in ondertrouw bent gegaan bij de gemeente Den Haag en dat je zelf contact op moet nemen met de gemeente waar je wilt trouwen. Je mag in elke gemeente trouwen. Succes.
nienke
Veteran
Veteran

Postby ericdew » Mon Jul 25, 2011 9:02 am

Bedankt voor de informatie!
We moeten alleen nog wachten op een verklaring van domicilie van de nederlandse ambasade en dan kan het hele pakket op de post :)
ericdew
Veteran
Veteran

Postby ericdew » Sun Aug 07, 2011 3:57 pm

Ik heb na ruim twee weken eindelijk mijn verklaring van domicilie binnen, zag alleen dat er niet op staat wat mijn burgelijke staat is... lijkt me toch wel belangrijk.
Heeft iemand recentelijk zo'n verklaring gehaald of kan iemand mij vertellen of dit erop hoort te staan?

Mvg,

Eric
ericdew
Veteran
Veteran

Postby nienke » Mon Aug 08, 2011 12:28 pm

De Ambassade checkt volgens mij niet of je wel of niet single bent. Zij bevestigen enkel dat je daadwerkelijk in Israel woont, en dus zou het er niet op moeten staan.
nienke
Veteran
Veteran

Postby ericdew » Tue Aug 09, 2011 11:51 am

Hi, even een update,

De verklaring domicilie is de verklaring dat je werkelijk in Israel woont en kan worden afegeven door de ambassade.
De verklaring van nationaliteit kan de ambassade ook afgeven.
Maar een verklaring van de burgerlijke staat kunnen ze me niet aan helpen, zij weten niet of ik de afgelopen tijd getrouwd ben.
Ook de gemeente waar ik heb gewoond in Nederland kan dat niet omdat ik al bijna 2 jaar uit Nederland weg ben.

Iemand enig idee waar de verklaring van burgerlijke staat kan krijgen of iets gelijkwaardigs wat goedgekeurd word voor de ondertrouw?

Eric
ericdew
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Tue Aug 09, 2011 5:32 pm

Ik ga er even van uit dat je een verblijfsvergunning heb...als dat zo is...dan staat bij misrad ha'paniem geregistreerd of je gehuwd bent of niet.
Ook al kun je niet trouwen in Israel?...zul je bij terugkomst van trouwen op bv Cyprus , je moeten aanmelden bij misrad ha'paniem om dit huwelijk in te laten schrijven in jou file en die van je vrouw....elke verandering in je status ben je verplicht te melden...zeer zeker is je toekomstige echtgenote dat als Israelische.
Dus...het enige wat ik je kan aanraden is een kopy aan te vragen bij misrad ha'paniem waaruit blijken moet dat je niet als gehuwd geregistreerd staat...en dat de Israelische partner waarmee je samen woont [ geregistreerd staat ] dat ook niet is...die connectie zal wellicht van belang kunnen zijn.
Voorst zal wellicht ook een verklaring van de laatste gemeente van belang kunnen zijn omdat die kunnen aantonen dat je tot aan je vertrek uit Holland niet als gehuwd te boek stond....
Dit is echter allemaal volgens de meest rationele gedachten die ik je kan voorschotelen... :mrgreen:
Hans & Malie
Team Member

Postby ericdew » Sun Aug 14, 2011 11:10 am

Bedankt Hans & Malie :)

Ik heb inderaad een verblijfsvergunning.
Morgen weer een tripje naar de ambassade om te kijken of het nu wel kan.
Heb van vlak voor ik naar israel emigreerde nog een volledig uitreksel van het basisregister waar mijn burgerlijkestaat opstaat.
Aansluitend aan die periode 2 keer een partnervisa in mijn paspoort.
Heb voor de zekerheid nog met de gemeente den Haag gebeld en volgens hun moet het voldoende zijn.

Word vervolgt...

Eric
ericdew
Veteran
Veteran

Postby ericdew » Sun Aug 21, 2011 10:34 am

Allemaal in orde.
De Nederlandse ambassade was erg behulpzaam en heb nu alles compleet.
Alle papieren zijn opgestuurd dus nu kan het wachten beginnen.
Bedankt iedereen voor de reacties!

Eric
ericdew
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Mon Aug 22, 2011 5:23 am

Hartstikke mooi...nu wachten we gezamelijk op de uitnodigingen... :mrgreen:
Hans & Malie
Team Member

Return to Overig