Even kennis maken?

Alle overige onderwerpen hier s.v.p.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Re: Even kennis maken?

Postby Frederike » Sun Nov 21, 2010 12:25 pm

Dank je! :D
Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven, maak er een mooie dag van!!!
http://www.colminee.com
Frederike
Veteran
Veteran

Postby Kachol Lavan » Sun Nov 21, 2010 1:00 pm

E.T.

Is het absoluut onmogelijk voor je om gewoon eens niet te reageren op iets wat je niet aanstaat? Wat kan jou het nou schelen dat iemand liberaal uitkomt? Hij of zij heeft niet om je mening gevraagd dus je hoeft hem niet te geven. Het mag wel, maar je vervalt in irritante herhalingen en preken die nergens goed voor zijn, behalve dan dat ik nog meer genoeg van je krijg.

Tel tot tien, denk na, en verspil je tijd niet met dingen die je niet aangaan en die je niet kunt veranderen...
"Don't take your organs to heaven. Heaven knows, we need them here."
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby Route 4 » Sun Nov 21, 2010 1:09 pm

Kachol Lavan wrote:E.T.

Is het absoluut onmogelijk voor je om gewoon eens niet te reageren op iets wat je niet aanstaat? Wat kan jou het nou schelen dat iemand liberaal uitkomt? Hij of zij heeft niet om je mening gevraagd dus je hoeft hem niet te geven. Het mag wel, maar je vervalt in irritante herhalingen en preken die nergens goed voor zijn, behalve dan dat ik nog meer genoeg van je krijg.

Tel tot tien, denk na, en verspil je tijd niet met dingen die je niet aangaan en die je niet kunt veranderen...

Kachol dank dat je zegt wat ik denk. Maar ach we weten wie het zegt toch? :wink: Verder kom ik hier voor mijn plezier en ga discussies met E.T. uit de weg. Je kunt je afvragen wat je bereikt als je zoals E.T. op je standpunt blijft staan en daarmee de deur naar dialoog dicht gooit..

Ik ben een hij, helaas kan ik mijn gebruikersnaam niet meer veranderen. Ik ben Sebastiaan en 33 jaar jong.
Route 4
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Sun Nov 21, 2010 1:19 pm

Kachol Lavan wrote:Is het absoluut onmogelijk voor je om gewoon eens niet te reageren op iets wat je niet aanstaat?

Ehhh, ik kan het proberen, maar als ik expleciet aangesproken wordt is het veel moeilijker :-). Klachten dus gaarne indienen bij wie mij er bij haalde (zie route4's eerste bijdrage deze ronde Sat Nov 20, 2010 10:17 pm), dank bij voorbaat :wink:.

Wat kan jou het nou schelen dat iemand liberaal uitkomt?

Niet veel, zolang hij het er eerlijk bij zegt en men dus niet beduvelt wordt.

..., behalve dan dat ik nog meer genoeg van je krijg.

Tja. Je zal verbaasd zijn, maar dat is geen reden voor mij niet te reageren :-).
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Kachol Lavan » Sun Nov 21, 2010 1:22 pm

E.T. wrote:
Kachol Lavan wrote:Is het absoluut onmogelijk voor je om gewoon eens niet te reageren op iets wat je niet aanstaat?

Ehhh, ik kan het proberen, maar als ik expleciet aangesproken wordt is het veel moeilijker :-). Klachten dus gaarne indienen bij wie mij er bij haalde (zie route4's eerste bijdrage deze ronde Sat Nov 20, 2010 10:17 pm), dank bij voorbaat :wink:.

Wat kan jou het nou schelen dat iemand liberaal uitkomt?

Niet veel, zolang hij het er eerlijk bij zegt en men dus niet beduvelt wordt.

..., behalve dan dat ik nog meer genoeg van je krijg.

Tja. Je zal verbaasd zijn, maar dat is geen reden voor mij niet te reageren :-).

:mrgreen:
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Sun Nov 21, 2010 1:24 pm

Route 4 wrote:Je kunt je afvragen wat je bereikt als je zoals E.T. op je standpunt blijft staan en daarmee de deur naar dialoog dicht gooit..

Hmm, was me er nooit van bewust dat een diaoloog inhoud dat een van de kanten per definitie zijn standpunt moet veranderen. Interessant...
Bij mijn weten, kan iemand een standpunt hebben en daar volledig achter staan, en er toch over in dialoog gaan. Ik doe het meerdere keren per dag. Als dat volgens jou niet kan, ben jij diegene die de deur naar een dialoog dicht gooit, niet ik :-).

Maar goed, er is al vaker bewezen (o.a. of meerendeels door Kachol&Lavan) dat een serieus dialoog hier over vrijwel onmogelijk is gezien de emoties die er voor sommigen mee bemoeit zijn. Jammer als je het mij vraagt, want het onderwerp op zich vind ik zeker interessant, maar that's just the way it is.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Route 4 » Sun Nov 21, 2010 1:31 pm

E.T. wrote:
Route 4 wrote:Je kunt je afvragen wat je bereikt als je zoals E.T. op je standpunt blijft staan en daarmee de deur naar dialoog dicht gooit..

Hmm, was me er nooit van bewust dat een diaoloog inhoud dat een van de kanten per definitie zijn standpunt moet veranderen. Interessant...
Bij mijn weten, kan iemand een standpunt hebben en daar volledig achter staan, en er toch over in dialoog gaan. Ik doe het meerdere keren per dag. Als dat volgens jou niet kan, ben jij diegene die de deur naar een dialoog dicht gooit, niet ik :-).

Maar goed, er is al vaker bewezen (o.a. of meerendeels door Kachol&Lavan) dat een serieus dialoog hier over vrijwel onmogelijk is gezien de emoties die er voor sommigen mee bemoeit zijn. Jammer als je het mij vraagt, want het onderwerp op zich vind ik zeker interessant, maar that's just the way it is.

Een dialoog betekent water bij de wijn doen, je kunt dan niet op je standpunt blijven staan als je tot oplossingen wilt komen. Ik vind jou zo koppig, rechtlijnig en zelfverzekerd van je eigen gelijk dat het voor mij een dialoog onmogelijk maakt en mij enkel boos zou maken. Nogmaals daarvoor kom ik niet (weer) op het forum.

Een fijne dag iedereen :D
Route 4
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Sun Nov 21, 2010 1:51 pm

Route 4 wrote:Een dialoog betekent water bij de wijn doen

Sinds wanneer? Weet je zeker dat je je niet vergist met het woord "onderhandelen"?
Voor mij betekent een dialoog ergens over praten. Het standpunt van de ander aanhoren, jouw standpunt naar voren brengen, en er samen over debatteren. Geen van beide kanten is hierbij verplicht "water bij de wijn te doen", en een dialoog kan even goed interessant zijn als beide deelnemers aan het eind naar huis gaan met hetzelfde standpunt waar ze mee kwamen, maar daarbij met iets om over na te denken.

Ik vind jou zo koppig, rechtlijnig en zelfverzekerd van je eigen gelijk dat het voor mij een dialoog onmogelijk maakt en mij enkel boos zou maken.

Dat is jouw goed recht. Maar doe dan niet net alsof ik de deur tot dialoog dicht gooi. Dat doe jij, omdat je kwaad wordt dat ik mijn mening niet verander. Jouw goed recht om daar niet tegen te kunnen, maar doe niet net alsof het mijn schuld is dat ik, G-d forbid, achter mijn mening sta (die overigens niet eens mijn persoonlijke mening is, maar goed).
E.T.
Veteran
Veteran

Postby nienke » Sun Nov 21, 2010 3:26 pm

Dit is natuurlijk enorm off-topic, maar waarom mag iemand die aangesproken wordt direct omdat deze reageerder zijn standpunten eerder helder heeft uiteengezet hier op dit discussie, of je t er mee eens mee of niet, in een voorstel topic daar niet direct op reageren. Zoiets heet geloof ik uitlokking.. :? Vind het niet terecht hoe ET nu neergezet wordt.
Daarnaast is dialoog geenzins water bij de wijn doen maar met respect voor elkaars standpunten over elkaars meningsverschillen 'debateren'. Als je er in slaagt om iemand 'water bij de wijn' te laten doen ben je op zijn minst een goede debater. Wat mij betreft mag deze dialoog in een ander topic weer geopend worden..t Liberaal jodendom hebben we hier nog niet veel gezien volgens mij.
nienke
Veteran
Veteran

Postby Route 4 » Sun Nov 21, 2010 4:22 pm

nienke wrote:Dit is natuurlijk enorm off-topic, maar waarom mag iemand die aangesproken wordt direct omdat deze reageerder zijn standpunten eerder helder heeft uiteengezet hier op dit discussie, of je t er mee eens mee of niet, in een voorstel topic daar niet direct op reageren. Zoiets heet geloof ik uitlokking.. :? Vind het niet terecht hoe ET nu neergezet wordt.
Daarnaast is dialoog geenzins water bij de wijn doen maar met respect voor elkaars standpunten over elkaars meningsverschillen 'debateren'. Als je er in slaagt om iemand 'water bij de wijn' te laten doen ben je op zijn minst een goede debater. Wat mij betreft mag deze dialoog in een ander topic weer geopend worden..t Liberaal jodendom hebben we hier nog niet veel gezien volgens mij.

Waarom direct de discussie aangaan? Ja, hallo welkom terug.
Ik maakte een opmerking met een knipoog, daar kan iemand ook met een "knipoog opmerking" op reageren. E.T. kiest er voor mij welkom te heten met een aanval of zo je wilt stevige positionering van hem zelf. Prima, ik weet wie het zegt maar had gehoopt op een iets luchtiger of vrolijker welkom. Ik ken E.T. met zijn extreme opvattingen, prima maar respecteer wel de ander waar je mee in dialoog bent. Dat laatste gaat het om, dat is mij te vaak in het verleden niet gebeurt helaas.
Maar goed inderdaad off topic wat mij betreft hoeft de discussie niet elders geopend te worden.
Ik kom hier om informatie te verkrijgen en waar mogelijk te geven.
Zo kan ik je vertellen dat het liberale jodendom wereldwijd de grootste stroming binnen het jodendom is en ook in Haifa (of omgeving) met een kehila vertegenwoordigd is. Als je interesse hebt absoluut de moeite waard om eens een dienst bij te wonen :wink:

Verder hoop ik op een vreedzame, plezierige en informatief verblijf hier op het forum.
Route 4
Veteran
Veteran

Postby Kachol Lavan » Mon Nov 22, 2010 8:34 am

nienke wrote:Dit is natuurlijk enorm off-topic, maar waarom mag iemand die aangesproken wordt direct omdat deze reageerder zijn standpunten eerder helder heeft uiteengezet hier op dit discussie, of je t er mee eens mee of niet, in een voorstel topic daar niet direct op reageren. Zoiets heet geloof ik uitlokking.. :? Vind het niet terecht hoe ET nu neergezet wordt.

Oh jawel hoor. Ik ben er alleen over opgehouden omdat het nogal wat gevoelige snaren raakt bij mij en bij ET, en omdat de hele discussie nergens toe leidt. Ik kan met al mijn argumenten komen en ET met de zijne, op het eind ben ik zwaar beledigd en heeft ET blauwe vingers van het typen. ET zal nooit het goede inzien van liberaal jodendom, en ik zal nooit het goede inzien van de orthodoxie. In mijn ogen heeft de orthodoxie het joodse geloof vermaakt tot iets dat niet meer lijkt op wat de bedoeling was (heb uw naaste lief als uzelf, de gulden middenweg etc.). In mijn ogen is het liberale jodendom meer in de goede richting maar dat kan ik ET nooit aan het verstand peuteren, net zomin als hij mij van het tegendeel kan overtuigen. Verdere discussie heeft in mijn ogen geen zin.
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby Mirthe » Tue Mar 13, 2012 9:53 pm

Weer even terug on topic zal ik me ook even voorstellen (hoewel ik dat misschien een jaar geleden ook al wel eens elders op het forum heb gedaan).

Dus, ik ben een jaar geleden naar Israel gekomen, na eerst 1,5 jaar een lange-afstands relatie gehad te hebben. Hoewel het in het begin allemaal wel overweldigend was hier, zeg ik al wel een jaar als ik in Nederland ben dat ik naar 'huis' ga als ik terug ga naar Israel. Ik woon in Jerusalem met mijn vriend, en werk als project manager voor een joods-arabisch project met tieners in Lod, Ramle en Tel Aviv-Jaffa. Hoewel ik hier nu m'n leventje wel op de rails heb: leuke baan, leuk huis, leuke vrienden, spreek redelijk Hebreeuws etc. gaan wij toch over 1,5 jaar weer terug. Hier leven is een mooie ervaring, maar uiteindelijk is het makkelijker en zijn er meer mogelijkheden in Nederland. Straks dan de grote uitdaging om fort Nederland terug in te komen. Nu heb ik wel het besef hoe makkelijk het was voor mij om hier te komen, en waar ik mijn vriend doorheen ga slepen aan eindeloze procedures en onzekerheden.

Ik heb 0 Nederlandse contacten hier. En voor mijn gevoel zijn er ook niet echt veel Nederlanders in Jeruzalem (behalve de toeristen). Ik mis het niet echt, maar ik vind dit forum wel heel handig voor informatie. :D
Mirthe
Veteran
Veteran

Previous

Return to Overig