getrouwd en nu wil ik de familienaam van mijn man

Deel je ervaringen, en zoek contact met andere Nederlands sprekenden in Israel

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

getrouwd en nu wil ik de familienaam van mijn man

Postby karinvangeffen » Sun Dec 18, 2011 12:40 pm

Ik heb even vluchtig gekeken op internet wat ik allemaal moet doen om mijn familienaam te kunnen veranderen naar die van mijn man, welke papieren ik daar allemaal voor nodig heb enzo. Maar helaas kan ik zo snel niks vinden, dus ik dacht misschien weet een van jullie wat ik allemaal nodig heb en moet doen.

Laat maar horen
karinvangeffen
Active Member

Re: getrouwd en nu wil ik de familienaam van mijn man

Postby Hans & Malie » Sun Dec 18, 2011 2:02 pm

karinvangeffen wrote:Ik heb even vluchtig gekeken op internet wat ik allemaal moet doen om mijn familienaam te kunnen veranderen naar die van mijn man, welke papieren ik daar allemaal voor nodig heb enzo. Maar helaas kan ik zo snel niks vinden, dus ik dacht misschien weet een van jullie wat ik allemaal nodig heb en moet doen.

Laat maar horen

:?:

Is dat niet vanzelfsprekend dan?...

Disclaimer:
Maar neem deze vraag / opmerking met enige luchtigheid op....want er steekt niets negatiefs achter....maar wat meer info zou wellicht kunnen helpen?
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby karinvangeffen » Mon Dec 19, 2011 6:24 pm

Inderdaad ik dacht dat het ook niet zo moeilijk zou zijn, ik wist al wel dat je het zou moeten aangeven dat je dat wil.
In Nederland zeggen ze dat ik dat hier bij misrad hapnaiem moet regelen, daar zeggen ze dat ik het gewoon moet laten veranderen in mijn paspoort, bij de ambassade zeggen ze, dat het moeilijk is, maar voor meer details op de site te kijken. Ik heb dus gekeken, maar niks kunnen vinden, dus vandaar hier de vraag. En als niemand er ervaring in heeft dan zal ik de ambassade binnenkort maar weer bellen.
karinvangeffen
Active Member

Postby Hans & Malie » Mon Dec 19, 2011 8:38 pm

karinvangeffen wrote:Inderdaad ik dacht dat het ook niet zo moeilijk zou zijn, ik wist al wel dat je het zou moeten aangeven dat je dat wil.
In Nederland zeggen ze dat ik dat hier bij misrad hapnaiem moet regelen, daar zeggen ze dat ik het gewoon moet laten veranderen in mijn paspoort, bij de ambassade zeggen ze, dat het moeilijk is, maar voor meer details op de site te kijken. Ik heb dus gekeken, maar niks kunnen vinden, dus vandaar hier de vraag. En als niemand er ervaring in heeft dan zal ik de ambassade binnenkort maar weer bellen.

Het is inderdaad een vreemde zaak...heb er nog nimmer van gehoord.
Ook ik denk dat je het beste een nieuw reisdocument kunt aanvragen en in de aanvraag je veranderde status moet opgeven...daar kan dan de ambassade vervolgens niet omheen.
Blijft enkel over denk ik dat je wel de juiste documentatie mee moet nemen als je eenmaal naar de ambassade gaat...inderdaad een belletje lijkt me niet onverstandig.
Heb ook even gekeken op de site maar kan niets vinden dat in jou richting zou moeten wijzen.of ik moet er overheen gelezen hebben... :mrgreen:
Hou ons op de hoogte?
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby Ben74 » Sat Dec 24, 2011 8:29 am

Ben74
Newby

Return to Ervaringen en Contact