Een begin naar een vorm van vrede?!

Plaats hier je vraag, antwoord, standpunt t.o.v. de, Israelische politiek.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Re: Een begin naar een vorm van vrede?!

Postby martin » Sun Aug 13, 2006 2:39 pm

Von79 wrote:Maar tot die tijd is het erg moeilijk om ze te kunnen vertrouwen.

volstrekt onnodig om ze te vertrouwen. volgens mij is het prima mogelijk om zakelijke contacten op te zetten.

De arabische boycott is slechts nog actief in naam, niet in de praktijk.
martin
Veteran
Veteran

Postby martin » Sun Aug 13, 2006 2:41 pm

E.T. wrote:
martin wrote:Volgens mij wordt er ook aan israelische kant maar bar weinig echt gedaan.

Israel heeft sinds 1993:

- meer dan 90% van de gebieden waar Palestijnse bevolking op woont aan eigen Palestijns burgelijk regime gegeven.
- de Palestijnen wapens gegeven om de vrede te handhaven.
- ca. 40% van al de gebieden, inclusief degene waar geen Palestijnen wonen aan de Palestijnen gegeven voor eigen burgelijk regime.
- Israelische nederzettingen opgeheven met een enorm grote prijs voor de intern Israelische maatschappij.
- op meer dan 1 manier de Israelische maatschappij in gevaar gebracht om de vrede te promoten.
- gebieden over gegeven die zij niet verplicht was volgens de officieele vredesverdragen, zoals de Azza strook en kever Joseph bijvoorbeeld.
- met rasechte terroristen inclusief terroristen met bloed op hun handen rond de tafel gezeten om te kijken hoe we vrede kunnen bereiken.
- duizenden terroristen vrij gelaten voor dat ze hun straf hadden uitgezeten.
- zich bereid verklaard nog veel meer te geven, een aanbod wat met oorlog en Israelisch bloed beantwoord werdt.

Wat heeft de andere kant ook al weer gedaan voor de vrede?

Sorry hoor, maar om te zeggen dat Israel niks of weinig heeft gedaan om de vrede te bereiken is gewoon feitelijk onjuist. Je kan denken dat ze meer had kunnen doen, maar niet zeggen dat ze niks gedaan heeft.

hier hebben we het wel vaker over gehad. Israel heeft inderdaad dingen gedaan. Al zijn een deel van de initiatieven (hoewel gigantisch in Israelische ogen) maar slap geweest en op voorhand niet te accepteren door de tegenpartij. Ik denk dat Israel veel meer kan doen, maar dat er vele mensen in Israel zijn die niet echt geinteresseerd zijn in een oplossing.
martin
Veteran
Veteran

Postby Kachol Lavan » Sun Aug 13, 2006 2:42 pm

martin wrote:
Von79 wrote:Maar tot die tijd is het erg moeilijk om ze te kunnen vertrouwen.

volstrekt onnodig om ze te vertrouwen. volgens mij is het prima mogelijk om zakelijke contacten op te zetten.

De arabische boycott is slechts nog actief in naam, niet in de praktijk.

Zaken doen met iemand die je niet vertrouwd. Hoe doe je dat precies?

Het is juist andersom, men denkt dat de arabische boycot er niet meer is, maar er is (bijna) geen arabische zakenman die spullen wil kopen in Israel. De mensen willen ze namelijk niet hebben als ze uit Israel komen.
"Don't take your organs to heaven. Heaven knows, we need them here."
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Sun Aug 13, 2006 2:54 pm

martin wrote:hier hebben we het wel vaker over gehad. Israel heeft inderdaad dingen gedaan. Al zijn een deel van de initiatieven (hoewel gigantisch in Israelische ogen) maar slap geweest en op voorhand niet te accepteren door de tegenpartij. Ik denk dat Israel veel meer kan doen, maar dat er vele mensen in Israel zijn die niet echt geinteresseerd zijn in een oplossing.

Het enige initiatief wat de vijand van ons wil is dat we onze biezen op pakken en terug gaan naar Europa, prefferably om daar verder afgeslacht te worden.

Wat deze stappen betreft, ze zijn niet alleen gigantisch in Israelische ogen maar volgens elke maatstaaf. Vooral als je op let en ziet dat gedeelte er van "lifniem meshoerat hadien" zijn uitgevoerd, dus zonder dat ze nodig waren volgens de getekende vredesverdagen.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Guest » Sun Aug 13, 2006 3:33 pm

martin wrote: Ik denk dat Israel veel meer kan doen, maar dat er vele mensen in Israel zijn die niet echt geinteresseerd zijn in een oplossing.

Dit vind ik een interessante zin. Vooral het laatste: "die niet echt geinteresseerd zijn in een oplossing".
Ik vind het ook veel terug op dit forum. Een hoop gekanker op de regering of gewoon velen onder ons die het er over het algemeen niet mee eens zijn. Concrete oplossingen worden er niet aangedragen. In iemand of in een instantie vertrouwen tonen of op z'n minst bereid zijn een stap te nemen, is er niet bij.
Wat er wel bij is, is alles steeds af te keuren.

De opmerking die Martin maakt lijkt me dan ook zeer terecht. Men is niet echt geinteresseerd in een oplossing.

Jammer.

Jim Hasenaar
Guest

Postby E.T. » Sun Aug 13, 2006 3:35 pm

hasenaar wrote:Men is niet echt geinteresseerd in een oplossing.

Ik denk dat de Israelier die niet in een oplossing geinteresseerd is nog geboren moet worden. De verschillen in opinies zitten in wat je een oplossing noemt...
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Kachol Lavan » Sun Aug 13, 2006 3:40 pm

hasenaar wrote:
martin wrote: Ik denk dat Israel veel meer kan doen, maar dat er vele mensen in Israel zijn die niet echt geinteresseerd zijn in een oplossing.

Dit vind ik een interessante zin. Vooral het laatste: "die niet echt geinteresseerd zijn in een oplossing".
Ik vind het ook veel terug op dit forum. Een hoop gekanker op de regering of gewoon velen onder ons die het er over het algemeen niet mee eens zijn. Concrete oplossingen worden er niet aangedragen. In iemand of in een instantie vertrouwen tonen of op z'n minst bereid zijn een stap te nemen, is er niet bij.
Wat er wel bij is, is alles steeds af te keuren.

De opmerking die Martin maakt lijkt me dan ook zeer terecht. Men is niet echt geinteresseerd in een oplossing.

Jammer.

Jim Hasenaar

Ik ben inderdaad niet geinteresseerd in de oplossing zoals de arabieren hem zien (het wegvagen van Israel). Een andere oplossing zie ik niet, omdat de arabieren hem niet zullen accepteren. Tot dat ze dat wel doen kunnen we blijven dromen over vrede, maar zullen we met oorlog moeten leven.
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby martin » Sun Aug 13, 2006 6:19 pm

Kachol Lavan wrote:Het is juist andersom, men denkt dat de arabische boycot er niet meer is, maar er is (bijna) geen arabische zakenman die spullen wil kopen in Israel. De mensen willen ze namelijk niet hebben als ze uit Israel komen.

en dus haal je het stickertje Made in Israel eraf. Dan zijn er genoeg mensen die willen kopen, zeker ook arabieren. Er is op dit moment al veel handel tussen Israel en haar buren en er wordt achter de schermen hard gewerkt aan uitbreiding hiervan, maar volgens mij kan hier veel meer mee gedaan worden. Maar goed, dit is maar 1 voorbeeld.

Martin
martin
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Sun Aug 13, 2006 6:28 pm

martin wrote:
en dus haal je het stickertje Made in Israel eraf

You're missing the point. Het probleem is niet om een Arabier te overtuigen van Israel te kopen. Maar het feit dat de Arabieren niet van Israel willen kopen, wijst op de kans op normalisatie tussen deze volkeren. Met bedriegen en net doen alsof kom je misschien een eindje verder, maar niet in de richting van normalisatie en vrede.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby miriam2 » Sun Aug 13, 2006 6:34 pm

Libanees beraad ontwapening Hezbollah uitgesteld
BEIROET - Een zitting van het Libanese kabinet waarin zou worden gesproken over een ontwapening van de militaire tak van Hezbollah, is zondag uitgesteld. Dat meldde een Libanese minister op anonieme basis.

„Dit is het moment van de waarheid en zij (Hezbollah) willen hun wapens niet opgeven. Daarom is besloten de zitting uit te stellen”, aldus de minister. Hezbollah is met twee ministers in het Libanese kabinet vertegenwoordigd.

Nieuws Telegraaf

En daar moet je dan ook mee gaan onderhandelen over de 2 jongens?
miriam2
Veteran
Veteran

Postby Von79 » Sun Aug 13, 2006 7:02 pm

Het is allemaal niet iets om positiever over te gaan denken, ik zou graag willen dat ik links was, en alles mooi en lief zag, en dacht dat er echt wat te bereiken zou zijn met moslims, maar goed, als dat zo was, dan waren de soldaten nooit ontvoerd, waren er nooit katyusha's op het noorden gevallen, was het ook lekker rustig in het zuiden, en was azza nu een mooi flowering gebied, was die gek van Iran niet aan het spelen met plutonium, leverden Iran en Syrie geen wapens aan Hezbollah, zou Hezbollah eigenlijk helemaal niet bestaan, en was Israel de vriend van alle omringende landen, goh, ik lijk John Lennon wel...maar goed, ik kan zo niet denken, ik kan soms heel naief zijn, maar niet ZO naief, raar dat links bestaat eigenlijk, wil ook wel wat van de drugs die ze gebruiken hebben ;-)
It dont take no Sherlock Holmes 2 see its a little different around here...
Von79
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Sun Aug 13, 2006 7:07 pm

Von79 wrote:, ik kan soms heel naief zijn, maar niet ZO naief, raar dat links bestaat eigenlijk, wil ook wel wat van de drugs die ze gebruiken hebben ;-)

Zoals iemand hier al enkele jaren geleden zei: links Israel is al lang geen politiek standpunt meer, maar een psychologische situatie.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby miriam2 » Sun Aug 13, 2006 7:34 pm

Von79 wrote:Het is allemaal niet iets om positiever over te gaan denken, ik zou graag willen dat ik links was, en alles mooi en lief zag, en dacht dat er echt wat te bereiken zou zijn met moslims, maar goed, als dat zo was, dan waren de soldaten nooit ontvoerd, waren er nooit katyusha's op het noorden gevallen, was het ook lekker rustig in het zuiden, en was azza nu een mooi flowering gebied, was die gek van Iran niet aan het spelen met plutonium, leverden Iran en Syrie geen wapens aan Hezbollah, zou Hezbollah eigenlijk helemaal niet bestaan, en was Israel de vriend van alle omringende landen, goh, ik lijk John Lennon wel...maar goed, ik kan zo niet denken, ik kan soms heel naief zijn, maar niet ZO naief, raar dat links bestaat eigenlijk, wil ook wel wat van de drugs die ze gebruiken hebben ;-)

*grinnik* zo had ik links noch niet bekeken. :wink:
miriam2
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sun Aug 13, 2006 7:42 pm

Ik denk dat je toch even 'n onderscheid moet houden tussen radicale fundamentalisten in een geloof,en lieden die het geloof toch anders ervaren.....zo is ook niet iedere jood/Israelier een ultra rechts radicale kolonist....maar het beeld wat de wereld over gaat is wel zo...zo ook die van de radicale fundamentalistische moslims...nogmaals...ik keur het niet goed allemaal,en er zijn wel erg veel moslims die niet door 1 deur kunnen met joden,of elk ander geloof,maar generaliseren is niet de juiste weg dacht ik.....enuuh,ik ben geen John Lennon,en ook niet " links "..maar wel een realist...

~ Hans ~
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby E.T. » Sun Aug 13, 2006 8:01 pm

Hans & Malie wrote:...ultra rechts radicale kolonist....

*Grinnik...*. Ik zit nog steeds te wachten tot ik in de Israelische media of hier op het forum iemand ooit over ultra extreem links Israel hoor praten... :lol:
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sun Aug 13, 2006 8:21 pm

E.T. wrote:
Hans & Malie wrote:...ultra rechts radicale kolonist....

*Grinnik...*. Ik zit nog steeds te wachten tot ik in de Israelische media of hier op het forum iemand ooit over ultra extreem links Israel hoor praten... :lol:

Die zijn er net zo goed..en net zo goed te verwerpen...er is al genoeg rotzooi in de wereld om ook nog te maken te moeten krijgen met extremisten binnen je eigen leefgemeenschap...van welke kant dan ook....maar het is nu eenmaal een feit dat de meeste negatieve beelden die de wereld over gaan vanuit Israel nu eenmaal die van ultra rechts zijn....ultra links is bezig bij de groene lijn bv...niet minder kwalijk,en ook te verwerpen.....maar die beelden gaan nu eenmaal minder de wereld rond...

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Postby E.T. » Sun Aug 13, 2006 8:31 pm

Hans & Malie wrote:
Die zijn er net zo goed..
Niet als je de Israelische media (of dit forum) volgt... Over het algemeen heb je dan links aan de ene kant, en extreem of radicaal rechts aan de andere... Sure, als er op gewezen wordt klinkt het gelijk anders. Maar in de allerdaagse retoriek zul je "ultra links Israel" niet horen.

...maar het is nu eenmaal een feit dat de meeste negatieve beelden die de wereld over gaan vanuit Israel nu eenmaal die van ultra rechts zijn....

Ach, wat heet ultra rechts. Mensen die graag in erets Jisrael blijven wonen en vinden dat ze dat recht hebben worden automatisch (again, zowel in de Israelische media als hier op het forum) ultra genoemd. Het is heel moeilijk vandaag de dag om te geloven in het recht van het Joodse volk in het Joodse land zonder automatisch als 'ultra' of 'extreem' beschreven te worden zonder dat je nog een woord gezegd hebt...

maar die beelden gaan nu eenmaal minder de wereld rond...

~ Hans ~

Wat de wereld ziet interesseert mij een stuk minder dan wat er hier gezegd wordt. Het probleem waar ik op duidt is hier, nergens anders. Ik ga geen enkel ander land aanvallen voor iets wat hier even goed (?)gebeurd.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby pauline » Sun Aug 13, 2006 9:18 pm

pauline wrote: mijn probleem is meer dat ik het moeilijk vind om me niet op de kast te laten jagen door jou commentaren. Daar krijg ik hyperventilatie van. Maar dat zul je niet begrijpen, helaas...

Martin 'voordat ik de nacht inga' mijn excuses voor deze persoonlijke aanval. Was niet nodig al ben ik het vaak niet met je eens... pluimpje voor je reactie hierop!
pauline
Veteran
Veteran

Postby martin » Sun Aug 13, 2006 9:42 pm

pauline wrote:Martin 'voordat ik de nacht inga' mijn excuses voor deze persoonlijke aanval. Was niet nodig al ben ik het vaak niet met je eens... pluimpje voor je reactie hierop!

hoi, no probs. ik had geen flauw benul waar je het over had. nu ben ik weer iets wijzer. Ik deel je mening niet, maar als iedereen dezelfde mening had dan was dit forum overbodig en de discussie minder interessant.
martin
Veteran
Veteran

Postby Kachol Lavan » Sun Aug 13, 2006 9:43 pm

Hans & Malie wrote:Ik denk dat je toch even 'n onderscheid moet houden tussen radicale fundamentalisten in een geloof,en lieden die het geloof toch anders ervaren.....zo is ook niet iedere jood/Israelier een ultra rechts radicale kolonist....maar het beeld wat de wereld over gaat is wel zo...zo ook die van de radicale fundamentalistische moslims...nogmaals...ik keur het niet goed allemaal,en er zijn wel erg veel moslims die niet door 1 deur kunnen met joden,of elk ander geloof,maar generaliseren is niet de juiste weg dacht ik.....enuuh,ik ben geen John Lennon,en ook niet " links "..maar wel een realist...

~ Hans ~

Een linkse realist? In het engels noemen ze dat een oxymoron geloof ik.
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Mon Aug 14, 2006 5:44 am

Kachol Lavan wrote:
Hans & Malie wrote:Ik denk dat je toch even 'n onderscheid moet houden tussen radicale fundamentalisten in een geloof,en lieden die het geloof toch anders ervaren.....zo is ook niet iedere jood/Israelier een ultra rechts radicale kolonist....maar het beeld wat de wereld over gaat is wel zo...zo ook die van de radicale fundamentalistische moslims...nogmaals...ik keur het niet goed allemaal,en er zijn wel erg veel moslims die niet door 1 deur kunnen met joden,of elk ander geloof,maar generaliseren is niet de juiste weg dacht ik.....enuuh,ik ben geen John Lennon,en ook niet " links "..maar wel een realist...

~ Hans ~

Een linkse realist? In het engels noemen ze dat een oxymoron geloof ik.

Dit ontgaat mij even..maar goed...voorals je het niet gelezen hebt:Ik ben niet links,nog rechts....maar ik sta met elk een been over het midden....hoe noemen ze dat in het Engels?

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Postby Hans & Malie » Mon Aug 14, 2006 5:50 am

E.T. wrote:Ach, wat heet ultra rechts. Mensen die graag in erets Jisrael blijven wonen en vinden dat ze dat recht hebben worden automatisch (again, zowel in de Israelische media als hier op het forum) ultra genoemd. Het is heel moeilijk vandaag de dag om te geloven in het recht van het Joodse volk in het Joodse land zonder automatisch als 'ultra' of 'extreem' beschreven te worden zonder dat je nog een woord gezegd hebt...

Niks mis met het feit om op te komen voor je ideologie....waar het scheef gaat hebben we keer op keer met gruwelijke beelden kunnen zien...dat is dus ultra...mensen die,met alle middelen die men bedenken kan,trachten om genomen besluiten te herzien,of nog te nemen besluiten te voorkomen...demonstreren is een recht in de grondwet....het aanwenden van geweld daarbij echter niet....

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Postby Kachol Lavan » Mon Aug 14, 2006 7:27 am

www.merriamwebster.com wrote:oxymoron

Main Entry: ox·y·mo·ron
Pronunciation: "äk-sE-'mor-"än
Function: noun
Inflected Form(s): plural ox·y·mo·ra
: a combination of contradictory or incongruous words (as cruel kindness); broadly : something (as a concept) that is made up of contradictory or incongruous elements
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Mon Aug 14, 2006 7:50 am

Hans & Malie wrote:Niks mis met het feit om op te komen voor je ideologie....
Maar het wordt wel automatisch extreem genoemd... Meerdere demonstraties gaan de media in als "extreem rechts demonstreerde".

Daar tegen over: Ook de demonstraties van ultra extreem links Israel tegen het hek elke week zijn geweldadig, en tot nu zijn daar bij 47 (als ik me niet vergis uit mijn hoofd) politie agenten en soldaten bij gewond geraakt. Heb echter nog nergens iets gelezen over een demonstratie van ultra extreem links in de media...

waar het scheef gaat hebben we keer op keer met gruwelijke beelden kunnen zien...

Zoals? Ik ken niet veel "gruwelijke beelden" waar kolonisten in voor komen. Demonstraties wel, van allerlei soorten, maar "gruwelijke beelden"? Tenzij je over Amona praat, maar dan moet je er bij vertellen dat dat:

a. De eerste keer was in de laatste 20 jaar dat je zulke beelden ziet.
b. Beide kanten geweldadig waren. Ik heb je niet horen praten over een ultra extreme politie macht, alhoewel de politie er binnen trok met het doel dat er zwaar gewonden en erger zouden vallen (en begrijp hier niet uit dat ik het geweld goedkeur).
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Kachol Lavan » Mon Aug 14, 2006 9:39 am

E.T. wrote:
Hans & Malie wrote:Niks mis met het feit om op te komen voor je ideologie....
Maar het wordt wel automatisch extreem genoemd... Meerdere demonstraties gaan de media in als "extreem rechts demonstreerde".

Daar tegen over: Ook de demonstraties van ultra extreem links Israel tegen het hek elke week zijn geweldadig, en tot nu zijn daar bij 47 (als ik me niet vergis uit mijn hoofd) politie agenten en soldaten bij gewond geraakt. Heb echter nog nergens iets gelezen over een demonstratie van ultra extreem links in de media...

waar het scheef gaat hebben we keer op keer met gruwelijke beelden kunnen zien...

Zoals? Ik ken niet veel "gruwelijke beelden" waar kolonisten in voor komen. Demonstraties wel, van allerlei soorten, maar "gruwelijke beelden"? Tenzij je over Amona praat, maar dan moet je er bij vertellen dat dat:

a. De eerste keer was in de laatste 20 jaar dat je zulke beelden ziet.
b. Beide kanten geweldadig waren. Ik heb je niet horen praten over een ultra extreme politie macht, alhoewel de politie er binnen trok met het doel dat er zwaar gewonden en erger zouden vallen (en begrijp hier niet uit dat ik het geweld goedkeur).

Ik kan me nog meer dingen herinneren van precies een jaar geleden die mij ook uitermate gewelddadig overkwamen.
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Mon Aug 14, 2006 9:49 am

Kachol Lavan wrote:Ik kan me nog meer dingen herinneren van precies een jaar geleden die mij ook uitermate gewelddadig overkwamen.

Beetje verf gooien op wie je komt ontruimen? Vind ik niet echt geweldadig onder de omstandigheden daar. De deportatie is over het algemeen niet met geweld verlopen. Passieve tegenstand, dat wel. Is ook niks fouts aan. Het enige geweldadige was 1 dak, en het enige geweld daar was gebruik van verf. Het had misschien nog rustiger gekund, maar onder omstandigheden vind ik niet dat je daar over extreem geweld kan praten.

On the contrary, er is alles op alles gezet (van de kant van de bewoners) dat er geen geweld van komt.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Guest » Mon Aug 14, 2006 11:28 am

Hans & Malie wrote:maar ik sta met elk een been over het midden....hoe noemen ze dat in het Engels?

~ Hans ~

With your prick in the centre.

Jim Hasenaar
Guest

Postby Hans & Malie » Mon Aug 14, 2006 11:57 am

hasenaar wrote:
Hans & Malie wrote:maar ik sta met elk een been over het midden....hoe noemen ze dat in het Engels?

~ Hans ~

With your prick in the centre.

Jim Hasenaar

Zoiets ja.....
Hans & Malie
Team Member

Postby Kachol Lavan » Mon Aug 14, 2006 1:27 pm

E.T. wrote:
Kachol Lavan wrote:Ik kan me nog meer dingen herinneren van precies een jaar geleden die mij ook uitermate gewelddadig overkwamen.

Beetje verf gooien op wie je komt ontruimen? Vind ik niet echt geweldadig onder de omstandigheden daar. De deportatie is over het algemeen niet met geweld verlopen. Passieve tegenstand, dat wel. Is ook niks fouts aan. Het enige geweldadige was 1 dak, en het enige geweld daar was gebruik van verf. Het had misschien nog rustiger gekund, maar onder omstandigheden vind ik niet dat je daar over extreem geweld kan praten.

On the contrary, er is alles op alles gezet (van de kant van de bewoners) dat er geen geweld van komt.

Ik kan me anders ook stenen herinneren.

In Amona kon je naar de omstandigheden ook niet over extreem geweld van de politie spreken, wel van de kant van super-ultra-hyper-extreem rechts.
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Mon Aug 14, 2006 1:59 pm

Kachol Lavan wrote:Ik kan me anders ook stenen herinneren.

In Gush Katif? Ik niet, maar misschien vergis ik me. Herinner me wel allerlei verhaaltjes van de media dat de kolonisten op het dak zogenaamd zuur (choemtsa) op de soldaten hadden gegooid. 2 weken later kwam het lab eindelijk met het antwoord dat het klinklare verzonnen onzin was, maar toen zat het al diep in de hoofden van de mensen...

In Amona kon je naar de omstandigheden ook niet over extreem geweld van de politie spreken,

De politie drong de huizen binnen en timmerden met hun knuppels op de hoofden van de mensen die op de grond zaten, terwijl deze niks deden behalve op de grond zitten.
Agenten met paarden lieten de paarden op de mensen dansen tot deze hun bewustzijn verloren.
De jongens die in de huizen op de grond zaten werden uit het raam gegooid (en nee, niet opgevangen, maar wel met hun hoofd naar beneden).

Sorry hoor, maar wie over geen extreem geweld van de politie in Amona spreekt weet niet wat extreem geweld is (zoals overigens later ook bleek in meer dan een raport hier over, inclusief een intern politie raport).
E.T.
Veteran
Veteran

PreviousNext

Return to Politiek Israel