Tida kol em Ivrieja...?

Plaats hier je vraag, antwoord, standpunt t.o.v. de, Israelische politiek.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Tida kol em Ivrieja...?

Postby E.T. » Fri Dec 07, 2007 10:09 am

Mijn laatste miluiem (reserve dienst)
Dr. Gavriel Levi

In mijn laatste miluiem werdt ik gestationeerd voor guard duty in de Megido gevangenis. Bij de briefing werdt ons verteld, onder andere, in de meest duidelijke taal, dat ook als de veiligheid gevangenen die de gevangenis vullen warme wapens hebben en op ons, op de wacht torens schieten, wij onder geen enkele voorwaarde mogen terug schieten.
We vroegen, als dat het geval is, waarom wij dan uberhaupt wapens krijgen? Onze vraag bleef onbeantwoord…

In een van de nachten, kwam een hoge officier onverwachts mijn wacht toren op, samen met nog 2 officieren. De officier stelde zich voor als de commandant van het district of zoiets, en begon mij vragen te stellen. "hoe heet je, waar kom je vandaan, ben je getrouwd, hoeveel kinderen heb je", enz. Na dit 'voorwoord', ging hij over op de 'tachles'.

"stel er wordt op je geschoten van uit de gevangenis, wat doe je dan?"
"hangt er van af", antwoorde ik. "of ik genutraliseerd ben of of ik nog wat kan doen. Als ik nog functioneer, is het duidelijk dat ik mijn wapen op automaat zet en al mijn magazijnen afschiet in de richting vanwaar op mij geschoten werdt".

"wacht", stopte de officier me, "heb je geen briefing gehad?"
"heb ik wel", antwoorde ik, "maar je vroeg me niet wat mij in de briefing gezegd is, maar wat ik zou dan als…"

"dus, je zal de opdracht negeren en vuur openen?" vroeg de officier met een strenge blik. "ja" antwoorde ik.

"en je realizeert je wat de consequenties zullen zijn van zo'n actie?" vroeg de officier.

"kijk", zei ik. "ik ben een economist van beroep. Ik heb het gecalculeerd, en gevonden dat als ik de opdrachten van de briefing uitvoer, mijn kansen om mijn graf te bereiken groot zijn. Daartegen, het vuur openen kan mij een paar jaren gevangenis straf op leveren. Volgens mijn calculaties, is mijn kans om levend uit een gevangenis te komen groter dan de kans om levend uit mijn graf te komen. Ik ga dus voor de beste kans."…

De officier was even stil, en vroeg toen: "denk je dat jij slimmer bent dan iedereen? Heb je geen grammetje vertrouwen in de hoge command van het leger en in jouw commandanten? Denk je niet dat iemand er over nagedacht heft en conclusies heeft getrokken voor hij deze opdrachten gaf?"

Ik twijfelde of ik zou antwoorden. De officier zag dat blijkbaar, en zei: "je kan gerust antwoorden. Het is belangrijk voor mij te weten wat je denkt, en er zal je niks gebeuren als je eerlijk antwoord."

"bedankt," zei ik, en ik ging verder: "inderdaad, ik heb geen enkel vertrouwen in het hoge command en in het leger. Ik heb nog nooit gehoord van een leger die zijn soldaten opdracht geeft als ducks in een schietbaan te staan."…
"je begrijpt het niet" viel de officier mij in de rede. "mischien zijn onze soldaten het gebouw binnen geroepen vanwaar er geschoten wordt op jou, en als je schiet raak je hun?"

"ik schiet niet zo snel zoals in de wild-west movies" antwoorde ik, "maar ook met mijn snelheid kan geen enkele soldaat het halen in het gebouw te zijn. Het lijkt mij dat de overwegingen voor het schietgebod heel anders zijn."

"wat bedoel je?"
"kijk. Stel dat de gevangenen wapens hebben, en een reserve soldaat dood hebben geschoten op de wacht toren. Dat is een klein krant bericht op een interne pagina, en de prijs zal meerendeels door de familie van die arme jongen betaald worden. Daartegen, als die reserve soldaat terug schiet en een paar terroristen neerlegd, zullen hier in no-time t.v. ploegen van de hele wereld zijn, en zal het 'life' over de hele wereld worden uitgezonden. De spokesman van het IDF zal hard zweten om de 'massacre' uit te leggen die de soldaat uitvoerde, enz."
"verwacht je van mij dat ik bereid ben te sterven om de spokesman van het leger wat zweet te besparen? No sir. Ik heb een vrouw en kinderen en zij zijn belangrijker voor mij dan het voorhoofd van de spokesman droog te houden.
"ok, ik zie dat je een volwassen man bent die weet wat hij doet en de consequenties van zijn daden begrijpt" zei de officier, en verliet de wacht toren met de anderen.

Dit was mijn laatste miluiem. Kort hier na kreeg ik bericht dat mijn bataljon uit elkaar is gehaald, en ik vrij gesteld ben van verdere miluiem. Mijn bataljon bleek inderdaad uit elkaar gehaald omdat vele van de soldaten al ouder waren, maar ik ben relatief jong. Zoals vaker gebeurd, had het leger mij naar een ander bataljon kunnen verplaatsen, maar iemand heeft besloten dat ik niet meer nodig ben.

David ben Gurion zei ooit: tida kol em Ivrieja, shemasra et goral baneha bi'jede mefakdiem hareoejim lechak. Laat elke Joodse moeder weten, dat zij het lot van haar zoon heeft gegeven in de handen van geschikte commandanten.

Waar zijn die commandanten gebleven?
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Fri Dec 07, 2007 1:40 pm

Bron is ?

~ Hans ~
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby Guest » Fri Dec 07, 2007 5:05 pm

Hans & Malie wrote:Bron is ?

~ Hans ~

De dikke duim van E.T.

Jim Hasenaar
Guest

Postby siempie » Fri Dec 07, 2007 7:14 pm

Goedkoop geOH
siempie
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sat Dec 08, 2007 2:20 pm

siempie wrote:Goedkoop geOH

Toegegeven dat het leger niet meer is van wat het ooit was..maar ook de maatschappij is dat niet..en daar het leger een afspiegeling van de maatschappij is is het niet vreemd dat er verschuivingen binnen het moraal aan de gang zijn...

Dit gezegd hebbende kan ik me niet aan de indruk ontrekken te maken te hebben met een " Rabijn verhaaltje "..ontelbare keren heb ik bij samenkomsten gezeten waarbij vele rabijnen[niet allemaal] hele verhalen aan het ophangen waren om ze vervolgens theologisch uit elkaar te pluizen om ze daarna aan gebeurtenissen te kunnen hangen zoals beschreven in de boeken.

Vele toehoorders zaten dan ook bevestigend elkaar toe te knikken als er weer eens zo'n link gelegd was..en anderen zaten met gapende mond van verbazing te luisteren hoe deze spreker over zoveel " wereldse levensbeschouwingen " beschikt en ze zo moeiteloos uit z'n mouw lijkt te schudden..deze sprekers hadden dan na afloop ook vaak de grootste moeite met het gaan zitten vanwegen al die veren die ze zich zelf hadden bedeeld tijdens het verhaal of hadden ontvangen van al die toehoorders.....

Of dit verhaal in deze categorie valt,of met welke intentie deze toehoorder het hier heeft gepost,is mij onbekend natuurlijk..ik persoonlijk vindt het echter wel een heel sterk " kampvuur " gehalte hebben... :wink:

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Postby siempie » Sat Dec 08, 2007 4:22 pm

Goh, Hans, wat heb je dat netjes uitgelegd!
siempie
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sat Dec 08, 2007 7:09 pm

siempie wrote:Goh, Hans, wat heb je dat netjes uitgelegd!

Ja he..en het vloeide er zomaar uit.... :wink:

Enuuh...ik ben niet opeens een lelijke gozer geworden,maar ik moest die gozer uit Matan nu eindelijk eens laten zien hoe gemakkelijk het is een avatar te plaatsen.... :wink:

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Postby siempie » Sat Dec 08, 2007 7:12 pm

mij lukt de avatar ook niet maar ik lijk ook niet op sjimmie....
siempie
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sat Dec 08, 2007 7:39 pm

siempie wrote:mij lukt de avatar ook niet maar ik lijk ook niet op sjimmie....

Kijk even in je PM
Hans & Malie
Team Member

Postby Kachol Lavan » Sun Dec 09, 2007 8:46 am

~ Hans ~

http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/7003
"Don't take your organs to heaven. Heaven knows, we need them here."
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sun Dec 09, 2007 9:08 am

Kachol Lavan wrote:

~ Hans ~

http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/7003

Bedankt voor de moeite ET.... :wink:

En dan nog vindt ik weinig onderbouwing over de autentisiteit van dit verhaal..blijf bij m'n mening dat het een sterk " kampvuur " gehalte heeft perfect voor " toehoorders " van een speciale politieke richting :wink:

~ Hans ~
Last edited by Hans & Malie on Sun Dec 09, 2007 9:21 am, edited 1 time in total.
Hans & Malie
Team Member

Postby siempie » Sun Dec 09, 2007 9:19 am

Arutz 7?
Net zo objectief over deze ongein als het vaticaan over christendom, mooie bron!
siempie
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sun Dec 09, 2007 9:23 am

siempie wrote:Arutz 7?
Net zo objectief over deze ongein als het vaticaan over christendom, mooie bron!

Je was me net voor met de verandering toen ik het gelezen had....gein die avatar... :wink:

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Postby Kachol Lavan » Sun Dec 09, 2007 11:55 am

siempie wrote:Arutz 7?

Je had een beter voorbeeld kunnen geven.....

Net zo objectief als Haaretz, en volgens mij is Arutz 7 objectiever dan Haaretz. Misschien luister je niet al te vaak naar Arutz 7?
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Sun Dec 09, 2007 12:07 pm

Kachol Lavan wrote:Misschien luister je niet al te vaak naar Arutz 7?

Waarschijnlijk net zo vaak als de "ontelbare keren" dat Hans rabinale toespraken heeft mee gemaakt :-).

Tachles, het artikel is in de opinie afdeling van A7 geplaatst. Afgezien van dat het dus daar geplaatst is en niet op de website van Ha'aretz (denkt iemand serieus dat ze het daar zouden publiceren?), heeft het verder niks met arutz7 te maken, evenmin als met rabijnen en kampvuren ;-).

Btw, heeft iemand op deze thread al een inhoudelijke reactie weten te ontdekken? Ik zoek nog steeds... :roll:
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Kachol Lavan » Sun Dec 09, 2007 12:17 pm

E.T. wrote:
Kachol Lavan wrote:Misschien luister je niet al te vaak naar Arutz 7?

Waarschijnlijk net zo vaak als de "ontelbare keren" dat Hans rabinale toespraken heeft mee gemaakt :-).

Tachles, het artikel is in de opinie afdeling van A7 geplaatst. Afgezien van dat het dus daar geplaatst is en niet op de website van Ha'aretz (denkt iemand serieus dat ze het daar zouden publiceren?), heeft het verder niks met arutz7 te maken, evenmin als met rabijnen en kampvuren ;-).

Btw, heeft iemand op deze thread al een inhoudelijke reactie weten te ontdekken? Ik zoek nog steeds... :roll:

Ikzelf heb wacht geklopt in Megiddo, en heb een paar keer de neiging moeten onderdrukken om mijn magazijn leeg te schieten op dat tuig dat daar gevangen zit. Ik geloof zelf niet dat ik dit schrijf, maar het is de waarheid. Ik was er in een tijd dat er veel aanslagen waren en elke keer na een aanslag werd er uitgebreid feest gevierd door die sukkels. Toen ik er was werd er niet gewaarschuwd voor wapens, die waren er blijkbaar nog niet. Wel werd er steeds gezocht naar telefoons. Messen waren er genoeg, ze kookten namelijk hun eigen eten.
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Sun Dec 09, 2007 12:27 pm

Kachol Lavan wrote:Ik geloof zelf niet dat ik dit schrijf, maar het is de waarheid.

Het lijkt mij dat een ieder die hier miluiem doet de laatste jaren deze situatie herkend. Daarom is de bron ook niet echt belangrijk. Dr. Levi beschrijft een bestaande en makkelijk herkenbare situatie, maar zoals zo vaak, je moet het weten om dat te kunnen weten.

Weet je hoe jij zou reageren in zo'n geval zoals hij beschrijft? Sla de vraag rustig over als hij moeilijk of niet prettig te beantwoorden is.

Toen ik er was werd er niet gewaarschuwd voor wapens, die waren er blijkbaar nog niet.

Ja, maar Israel heeft intussen genoeg geleverd... :evil:
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sun Dec 09, 2007 1:01 pm

E.T. wrote:Btw, heeft iemand op deze thread al een inhoudelijke reactie weten te ontdekken? Ik zoek nog steeds... :roll:

Jij plaatst..en je krijgt een reactie..zo simpel is het...inhoudelijk zegt het artikel dus schijnbaar niks..of zo weinig dat er niet inhoudelijk op te reageren valt door anders denkende..en tja ik heb er een paar lijnen aan gegeven mbt het leger en het verschuivende moraal maar meer inhoudelijk dan dat kan ik er niet aan geven..het spijt me dat ik niet zo in vuur en vlam kan raken van zulke verhalen,opgedist van g#d weet waar,en voor welke bedoeling dan ook,anders dan al de ideologische neuzen de zelfde kant uit te houden....dus nog steeds lees ik het als een " Kampvuur " verhaaltje die ik in vele verschillende uitvoeringen al van diverse radicale rabijnen heb mogen aanhoren.. :wink:

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Postby E.T. » Sun Dec 09, 2007 1:17 pm

Hans & Malie wrote:Jij plaatst..en je krijgt een reactie..zo simpel is het...

Oh zeker. Had niet gedacht dat plaatsen van wat dan ook hier zonder een reactie van jou mogelijk was, dus dat is het probleem niet :-). Het is de inhoudelijke reactie op het verhaal wat ik zoek (en ook in je laatste bericht moeilijk kan vinden).

inhoudelijk zegt het artikel dus schijnbaar niks..

Als je geen reserve dienst doet in Israel waarschijnlijk niet (alhoewel ik persoonlijk denk dat het ook voor diegene die het niet doen een belangrijk issue zou moeten zijn, maar that's just my personal opinion). Wie dat wel doet en deze situatie herkend, zal ook het inhoudelijke er van makkelijk herkennen (voor deze mensen waar jij misschien niet aan toebehoord is de vraag "luister ik naar mijn commandant" vs "kom ik na de dienst weer thuis" iets relevanter).

of zo weinig dat er niet inhoudelijk op te reageren valt door anders denkende..

Anders denkende? Anders dan wie als ik vragen mag? Anders dan de schrijver? Als dat je opinie is, lijkt het me interessant hem te horen.
Je poging met alle geweld er een religieuze draai aan te geven (waarmee je gegarandeerd Siempie mee krijgt) of het politiek te maken (anders is het zo moeilijk af te kraken) is no doubt machtig interessant, maar kan je nauwelijks inhoudelijk noemen.
Tachles, het hele verhaal en de hele situatie hebben niks met politiek te maken, noch met religie. Het is een moeilijke situatie die zoals al geschreven werdt hier elke reserve soldaat kan herkennen, en een interessante vraag wie voor de ene view is en wie voor de ander. Of dat dafka mensen van een zekere politieke/religieuze view zullen zijn? I honestly have no idea. Kan me niet indenken dat een links-Israelier of een niet orthodoxe Israelier graag zijn kinderen vaderloos laat opgroeien om een pr probleem op te lossen voor Israel, maar maybe I'm wrong.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sun Dec 09, 2007 1:27 pm

Dit bedoel ik dus met het houden van dit soort praatjes,die op juistheid niet te controleren zijn,om iedereen de zelfde kant uit te houden..en jij gaat er dan weer een heel drama van maken met allerlei verwijzingen..zoals het een trouwe goede toehoorder beaamd die gewend is zulke toespraken aan te horen zoals ik reeds beschreven heb.... :wink:

ET wrote:Oh zeker. Had niet gedacht dat plaatsen van wat dan ook hier zonder een reactie van jou mogelijk was

Dat is ook de functie van een forum?..of had je iets anders in gedachte?..zoals je wellicht wat meer gewend bent?....luisteren en niet tornen... :wink:
Zoals zo vaak kon je met je ideologie aan zetten[niks mis mee,maar iets of wat uit de toon vallend hier mede gelet op de afgelopen jaren met je topics en de reacties erop]..en daar reageer ik dan op..net zoals ik reageer op andere topics...

Aan jou [wat mij betreft ] het laatste woord....

~ Hans ~
Last edited by Hans & Malie on Sun Dec 09, 2007 1:42 pm, edited 1 time in total.
Hans & Malie
Team Member

Postby E.T. » Sun Dec 09, 2007 1:37 pm

Hans & Malie wrote:Dit bedoel ik dus met het houden van dit soort praatjes,die op juistheid niet te controleren zijn,om iedereen de zelfde kant uit te houden..

Zou niet weten welke kant dat zou moeten zijn. Genoeg mensen die de opinie hebben dat in elk geval naar de commandant en opdrachten van het leger in zo'n geval geluisterd moet worden, en waarschijnlijk een minderheid die het anders bekijkt.
Kan best begrijpen dat jij een beetje bang bent er inhoudelijk op in te gaan en het liever houdt op 8 non-inhoudelijke berichten en nog 2 om uit te leggen waarom je dat doet, maar het steeds weer willen schuiven op dingen die er geen bal mee te maken hebben? Grow up.

en jij gaat er dan weer een heel drama van maken met allerlei verwijzingen..

Grappig. In je tweede bericht op deze thread vind je het lastig dat ik geen verwijzing plaats... Can you make up your mind please?

zoals het een trouwe goede toehoorder beaamd die gewend is zulke toespraken aan te horen zoals ik reeds beschreven heb....

Blijkbaar hoor jij meer rabijnen dan ik. Heb persoonlijk dit verhaal nooit ergens "toegehoord". Heb het wel persoonlijk mee gemaakt, in een iets andere versie. Zoals waarschijnlijk een ieder hier die reserve dienst doet. Maar je hebt gelijk, iemand die dat niet doet en het niet kent heeft ook geen speciale reden er op te reageren (behalve dan natuurlijk 2 pagina's non-inhoudelijke reacties ;-)).
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sun Dec 09, 2007 1:46 pm

en jij gaat er dan weer een heel drama van maken met allerlei verwijzingen..

ET wrote:Grappig. In je tweede bericht op deze thread vind je het lastig dat ik geen verwijzing plaats... Can you make up your mind please?

Dat is helemaal niet zo moeilijk te begrijpen hoor ET..ik vraag je gewoon on een bron..net zoals jij dat altijd doet als iemand met een bericht aan komt...lastig is dat geenzinds als je dat niet doen wilt...want dat ben ik reeds van je gewend..

En ja..je maakt er dus inderdaad weer een heel drama van...kinderen zonder vaders...bla....bla..bla...geen dienst doen...bla..bla..bla...dus..wat wil je dan bereiken met zo'n bericht tussen al die mensen die niet in dienst zijn..en het dus nooit kunnen vatten volgens jou..ook al hebben ze dan vaak wel kids die in dienst moeten... :wink: wat moet je dan met zo'n bericht hier?..graag inhoudelijk reageren!.. :lol:

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Postby E.T. » Sun Dec 09, 2007 1:51 pm

Hans & Malie wrote:Dat is helemaal niet zo moeilijk te begrijpen hoor ET..ik vraag je gewoon on een bron..

Heb je me je nergens zien verwijten. Maar dan moet je een pagina verder niet zeiken dat ik met verwijzingen kom... :-).

En ja..je maakt er dus inderdaad weer een heel drama van...kinderen zonder vaders...bla....bla..bla.....

Tja, voor sommigen is de wil dat hun vader thuis komt na miuiem belangrijk. Nou je het zegt, echt raar eigenlijk van die kinderen :shock:.

dus..wat wil je dan bereiken met zo'n bericht tussen al die mensen die niet in dienst zijn..en het dus nooit kunnen vatten volgens jou..ook al hebben ze dan vaak wel kids die in dienst moeten... wat moet je dan met zo'n bericht hier?..graag inhoudelijk reageren

Sure darling, ook al editte je je bericht later pas (guess old habbits never die ;-)).
Wat ik wil met het plaatsen van het bericht hier? a. Heb geen idee hoeveel mensen hier wel of niet in dienst gaan. b. Zoals ik al zei, lijkt het mij een onderwerp wat ook mensen die niet in dienst zijn zou moeten interesseren. De vraag of iemand wel of niet in dienst is heeft alleen invloed op in hoeverre hij het zelf kan herkennen. Het vatten verder is een kwestie van ogen openen. Zonder het over jou te hebben, lijkt het me dat de meeste mensen hier het prima kunnen vatten, ook als ze het niet persoonlijk kunnen herkennen. c. Als volgens jou velen hier kinderen hebben die in dienst zijn, ben ik blij dat ik het geplaatst heb. Een ieder en zijn overwegingen/mogelijkheden, maar ik persoonlijk zou dit soort dingen graag willen weten voor mijn kinderen daar gaan dienen.
Last edited by E.T. on Sun Dec 09, 2007 2:03 pm, edited 1 time in total.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sun Dec 09, 2007 2:11 pm

E.T. wrote:Sure darling, ook al editte je je bericht later pas (guess old habbits never die ;-)).

Kijk..en ik ben een heleboel shit van je gewend..maar je moet toch in dit soort gevallen uiterste terughoudendheid betrachten voordat je zoiets neer kalkt...want het kan zo zijn dat ik gewoon het bericht aan het aanpassen ben/was terwijl jij de quote aan het aanhalen bent..en als ik dan later kom kan dat inderdaad anders zijn...voor de rest zal het me een biet wezen wat je allemaal neerkalkt.... :lol:

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Postby E.T. » Sun Dec 09, 2007 2:13 pm

Hans & Malie wrote:...want het kan zo zijn dat ik gewoon het bericht aan het aanpassen ben/was terwijl jij de quote aan het aanhalen bent..en als ik dan later kom kan dat inderdaad anders zijn...

Hmmm, ok, accepted.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Kachol Lavan » Mon Dec 10, 2007 9:23 pm

E.T. wrote:Weet je hoe jij zou reageren in zo'n geval zoals hij beschrijft? Sla de vraag rustig over als hij moeilijk of niet prettig te beantwoorden is.

Die vraag is helemaal niet moeilijk te beantwoorden. Als ik moet kiezen tussen schieten of beschoten worden heb ik totaal geen moeite om toe te geven dat ik liever zelf schiet. Of ik dat op dat moment ook zou kunnen is een vraag die ik gelukkig waarschijnlijk nooit meer hoef te beantwoorden. Ik doe geen dienst meer.
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Mon Dec 10, 2007 11:35 pm

Kachol Lavan wrote:Die vraag is helemaal niet moeilijk te beantwoorden.

Vind ik ook niet. Maar in mijn geval is dat dan natuurlijk automatisch omdat ik met keppeltje loop of omdat mijn politieke view dit of dat is. Zie deze thread maar ;-).
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Tue Dec 11, 2007 7:45 am

E.T. wrote:
Vind ik ook niet. Maar in mijn geval is dat dan natuurlijk automatisch omdat ik met keppeltje loop of omdat mijn politieke view dit of dat is. Zie deze thread maar ;-).

Geef me 'n handdoek.... :lol:

ET wrote:Vind ik ook niet. Maar in mijn geval is dat dan natuurlijk automatisch omdat ik met keppeltje loop

Dat is,op z'n zachts gezegd,een onjuiste stelling..
Er zijn hier meer mensen met keppeltjes die geen problemen ondervinden waar jij dan schijnbaar wel last van schijnt te hebben...en als dat zo zou zijn?..waarom blijf je dan terug komen naar deze,over het algemeen niet gelovige site,waar je,voor jou gevoel,niet gewaarderd wordt op je geloof of politieke overtuiging?..tis niet dat je niet welkom bent natuurlijk,want ik ben de laatste om dat te kunnen/mogen stellen,maar tis maar 'n vraag als je zoveel problemen schijnt te hebben met het feit dat je niet gewaarderd wordt vanwegen je geloof/politieke opvattingen.. :wink:

ET wrote:
of omdat mijn politieke view dit of dat is. Zie deze thread maar ;-).

Ook dat klopt niet helemaal..waar hier het probleem zit is de wijze waarop jij hier je rechts radicale meningen drammend komt verkondigen op een dusdanige wijze als dat zouden de leden hier op de verkeerde site zitten als men er wat van zou zeggen...daar knelt de schoen,en niet op een afwijkende politieke mening..want er is hier geen standaard politieke mening.

Kijk..die mensen die op je politieke gezever reageren zijn die mensen die je al jaren kennen met al je uitspattingen op allerlei site's...deze mensen vallen dus niet voor het " vermoorde onschuld/van de Prins geen kwaad wetende/wat doe ik verkeerd? " masker wat je ook hier met deze posting weer wilt ophouden..en die laten je dat dan ook weten..

Je zult zien dat,wanneer het ooit nog eens zal voorkomen dat het muntje bij je valt?,het ineens ook vanzelf zal ophouden dat deze lieden je blijven wijzen op je uitlatingen..zo simpel is dat.....doe er je voordeel mee :wink:

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Postby E.T. » Tue Dec 11, 2007 8:48 am

All I'm saying is, dat dit onderwerp niks met de politieke mening of religieuze overtuiging van iemand te maken heeft. De vraag of een soldaat in zo'n situatie de opdracht moet negeren, iets wat op zich een gevaar voor het leger is maar noodzakelijk voor zijn eigen leven, is een menselijke vraag en nog een moeilijke ook. Om dat af te schrijven op "maar meester, de plaatser draagt een keppeltje en is nog rechts ook", tja, zeg dan gewoon dat je de vraag zelf niet kan beantwoorden.

De rest van wat je schreef in je laatste bericht (psychologische analyses van mijn nederig persoontje, mijn politieke view, mijn religieuze overtuiging e.d.) is zo totaal irrelevant (terug naar het oude systeem van dingen zogenaamd namens mij citeren om het dan aan te vallen ook al heb ik het nooit gezegd? ;-)) dat het geen zin heeft er op in te gaan verder.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Tue Dec 11, 2007 8:54 am

E.T. wrote:

Dit is wat je claimt hier..en daar reageer ik op..de rest in de posting die hier recht boven staat:.....en wel deze posting:

ET wrote:
All I'm saying is, dat dit onderwerp niks met de politieke mening of religieuze overtuiging van iemand te maken heeft. De vraag of een soldaat in zo'n situatie de opdracht moet negeren, iets wat op zich een gevaar voor het leger is maar noodzakelijk voor zijn eigen leven, is een menselijke vraag en nog een moeilijke ook. Om dat af te schrijven op "maar meester, de plaatser draagt een keppeltje en is nog rechts ook", tja, zeg dan gewoon dat je de vraag zelf niet kan beantwoorden.

De rest van wat je schreef in je laatste bericht (psychologische analyses van mijn nederig persoontje, mijn politieke view, mijn religieuze overtuiging e.d.) is zo totaal irrelevant (terug naar het oude systeem van dingen zogenaamd namens mij citeren om het dan aan te vallen ook al heb ik het nooit gezegd? ) dat het geen zin heeft er op in te gaan verder.

....is de bekende tranen trekkende BS..het bakje staat nog steeds onder m'n monitor.. :wink:

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Next

Return to Politiek Israel