Oproep aan Peace Consumers

Plaats hier je vraag, antwoord, standpunt t.o.v. de, Israelische politiek.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Oproep aan Peace Consumers

Postby Danieel » Sun Feb 08, 2009 7:36 pm

Bij de krant van afgelopen zaterdag zat zoals het Volkskrant Magazine. Afgezien van flink wat linkse praatjes stond er een paginagrote advertentie in van een organisatie die zich Peace Consumers noemt. Over Iran, Noord-Korea en Pakistan werd gezwegen, maar de organisatie maakt zich ernstig zorgen over het feit dat er zoveel Israelische producten verkocht worden.

"Wij kopen dagelijks nederzettingenproducten zonder dat we het weten. Zonder die steun zijn de Israëlische nederzettingen niet financieel levensvatbaar. Deze Israëlische nederzettingen zijn het grootste struikelblok voor een duurzame oplossing van het Israëlisch-Palestijns conflict."

Bij deze wil ik Peace Consumers oproepen een lijstje uit te geven met de uit Israel afkomstige producten, zodat ik er rekening mee kan houden met boodschappen-doen. Als religieus zionist geef ik namelijk sterk de voorkeur aan producten afkomstig uit Yehuda of Samaria.

Image[/img]
Danieel
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sun Feb 08, 2009 9:01 pm

Ik denk dat je meer effect scoort als je op de site van deze org. laat weten hoe je erover denkt...of op een van hun blogs wellicht?
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby Danieel » Sun Feb 08, 2009 9:08 pm

Hans & Malie wrote:Ik denk dat je meer effect scoort als je op de site van deze org. laat weten hoe je erover denkt...of op een van hun blogs wellicht?

Vrees van niet, die veranderen toch niet van gedachten. Er schijnen trouwens her en der wel boycotlijstjes te bestaan :lol:

Sjavoea tov!
Danieel
Veteran
Veteran

Re: Oproep aan Peace Consumers

Postby E.T. » Mon Feb 09, 2009 2:10 am

Danieel wrote:"Wij kopen dagelijks nederzettingenproducten zonder dat we het weten. Zonder die steun zijn de Israëlische nederzettingen niet financieel levensvatbaar.

Ja, want alle Joden in Jehuda weShomron leven alleen dankzij de Europese inkopen :lol:.

Deze Israëlische nederzettingen zijn het grootste struikelblok voor een duurzame oplossing van het Israëlisch-Palestijns conflict."

En daarom waren er aanslagen voor 1967, en werdt de grootste terroristen bende in 1964 opgericht.

Bij deze wil ik Peace Consumers oproepen een lijstje uit te geven met de uit Israel afkomstige producten, zodat ik er rekening mee kan houden met boodschappen-doen. Als religieus zionist geef ik namelijk sterk de voorkeur aan producten afkomstig uit Yehuda of Samaria.

Is niet alleen goed voor religieuze Zionisten alhoewel ik het ook doe :-). Die intelligente 'piss consumers' hebben niet in de gaten dat het sluiten van Joodse bedrijven in Jehuda weShomron vaak het vervallen van het inkomen van tientallen Palestijnse familie's betekend. Zoals gewoonlijk bij dit soort mensen, is het bleren om de zaak belangrijker dan het tachles even doordenken. Enfin, gelukkig voor die Palestijnse zoals ook Joodse families hadden de meeste boycotts tot dusver als resultaat dat er meer gekocht werdt, dus we're not complaining 8).
E.T.
Veteran
Veteran

Postby siempie » Mon Feb 09, 2009 2:31 pm

....en de volgende stap is "Koop niet bij Joden" ....
siempie
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Mon Feb 09, 2009 6:03 pm

Heb een mailtje gestuurd met wat spinseltjes....zomaar..had er zin in.

Hi,

Ik lees jullie oproep voor een boycot van produkten uit Israel,of de bezette gebieden.

Laten we voor de sake of argument eens aannemen dat uw opgezette doel bereikt wordt...de eerste die gaan lijden onder een verminderde produktie zijn de palestijnse werknemers.
Voorts zie ik dat u een merk olijf olie aanprijst om te voorkomen dat men een Israelisch merk zou kopen.
Ook deze olie,als zovelen anderen,worden bijna allemaal in cooperatie geperst en gebottled...en deze cooperaties worden ook bijna allemaal door de " bezetter " beheerd.

# De Arabieren hebben getracht met de kracht van hun olie in de jaren 70 het westen te dwingen afstand te nemen van Israel...u weet de uitkomst daarvan.
# De Arabieren hebben met de zgn " niet Joods " verklaring daarna getracht het westen te dwingen afstand te nemen van zaken te doen met israel...u weet ook daarvan de uitkomst.
# Men heeft talloze oorlogen gevoerd.
# Men heeft ontelbare aanslagen gepleegd.
En nog steeds is Israel daar waar het is...en gaan de zaken beter dan ooit...en ook in uw leven niet meer weg te denken.

Hoe moesten we niet lachen om de oproep van de Islamitsche wereld om melkprodukten uit Denemarken te boycotten...Denemarken is nog steeds op de map te vinden,en hun export floreerd als nimmer te voor.
Uw oproep voor een boycot zetten wij hier in het zelfde licht....
Als de situatie niet zo zwaar was zouden we er smakelijk om kunnen lachen om uw poging een deukje aan te brengen....

Met vriendelijke groet,

Hans
Hans & Malie
Team Member

Postby Danieel » Tue Feb 10, 2009 12:31 am

Hans & Malie wrote:Heb een mailtje gestuurd met wat spinseltjes....zomaar..had er zin in.

Hi,

Ik lees jullie oproep voor een boycot van produkten uit Israel,of de bezette gebieden.

Laten we voor de sake of argument eens aannemen dat uw opgezette doel bereikt wordt...de eerste die gaan lijden onder een verminderde produktie zijn de palestijnse werknemers.
Voorts zie ik dat u een merk olijf olie aanprijst om te voorkomen dat men een Israelisch merk zou kopen.
Ook deze olie,als zovelen anderen,worden bijna allemaal in cooperatie geperst en gebottled...en deze cooperaties worden ook bijna allemaal door de " bezetter " beheerd.

# De Arabieren hebben getracht met de kracht van hun olie in de jaren 70 het westen te dwingen afstand te nemen van Israel...u weet de uitkomst daarvan.
# De Arabieren hebben met de zgn " niet Joods " verklaring daarna getracht het westen te dwingen afstand te nemen van zaken te doen met israel...u weet ook daarvan de uitkomst.
# Men heeft talloze oorlogen gevoerd.
# Men heeft ontelbare aanslagen gepleegd.
En nog steeds is Israel daar waar het is...en gaan de zaken beter dan ooit...en ook in uw leven niet meer weg te denken.

Hoe moesten we niet lachen om de oproep van de Islamitsche wereld om melkprodukten uit Denemarken te boycotten...Denemarken is nog steeds op de map te vinden,en hun export floreerd als nimmer te voor.
Uw oproep voor een boycot zetten wij hier in het zelfde licht....
Als de situatie niet zo zwaar was zouden we er smakelijk om kunnen lachen om uw poging een deukje aan te brengen....

Met vriendelijke groet,

Hans

Laat je hun reactie ook weten?? :D

http://www.youtube.com/watch?v=AbIQto3KPUM
Danieel
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Tue Feb 10, 2009 5:46 am

Als het komt , en ervaring leert mij dat dat meestal niet gebeurd , dan laat ik het weten..
Hans & Malie
Team Member

Postby Modigliani » Tue Feb 10, 2009 4:18 pm

Ik zou ze eerst even dit filmpje opsturen :)

Wat een feest! http://www.youtube.com/watch?v=saeky9I5T9c
Modigliani
Veteran
Veteran

Postby dennise » Wed Feb 11, 2009 2:07 pm

leuk fimpje :D ook even via de mail verstuurd
dennise
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Fri Feb 13, 2009 5:48 pm

Hier dan het antwoord...lees en maak je oordeel... :wink:

PEACE Consumentenvereniging to me
show details 5:37 PM (9 minutes ago) Reply

Wij roepen heel nadrukkeljk niet op tot een boycot van Israelische producten. We gebruiken het woord boycot bijna niet.
Mensen hebben het recht om de nederzettingen(bedrijven) niet te willen steunen. Nu doen we dat allmaal. (ook de Palestijnen) omdat we de herkomst niet kennen.
De Nederlandse wetgever (en de Europese) vindt dat Consumenten dat recht hebben. Dat de meerderheid van de Europeanen de nederzettingen niet wil steunen is een feit.
Wat betreft Palestijnse producten:
Wel willen we helpen om Palestijnse producten te promoten (in het kader van het stimuleren van de economie van ontwikkleingslanden)

Vriendelijke groeten,
Joost Hardeman
Hans & Malie
Team Member

Postby siempie » Fri Feb 13, 2009 5:55 pm

ja, mooi.
dat houdt in dat je niets van philips kunt kopen want een groot gedeelte wordt onder embarmelijke omstandigheden in China gemaakt, vaak in overtreding met de VN regelementen. En dan hebben we adidas, nike etc., die in sweatshops worden gemaakt. o, en dan hebben nog...zoveel andere producten die in tegenstrijd met mensenrechten worden gemaakt en verkocht.
maar ik snap het, die meneer is wakker als het om joden gaat.
siempie
Veteran
Veteran

Postby siempie » Fri Feb 13, 2009 6:00 pm

....en dan nog wat: de europese unie telt 493 miljoen inwoners. graag meneer zijn referentie dat de meerderheid in europa tegen de nederzettingen zijn, wat hij op een feit berust.
siempie
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Fri Feb 13, 2009 7:10 pm

Heb de beste man dus even een mailtje terug gestuurd:

Geachte Heer Hardeman,

Zich zelf inzetten voor de [alle] onderdrukte medemens is te bewonderen natuurlijk.
Enkel richten op Israel roept wat vragen op.
Ook had ik van u per ommegaand vernomen wat uw bron is van uw stelling dat de meerderheid van de 493 ofzo miljoen Europeanen tegen een nederzettings politiek zouden zijn.
Uw reactie op de Palestijnse oliijf olie laat zien dat u , of mijn mail niet goed gelezen hebt , of niet echt op de hoogte bent van de situatie ter plekke.
Ik durf derhalve de these aan dat u van beiden niet op de hoogte blijkt.

Met vriendelijke groet,

Hans.
Hans & Malie
Team Member

Postby nienke » Fri Feb 20, 2009 11:51 am

OK. Ik had dus ook een mailtje gestuurd, direct na dat ik op de hoogte was van de actie van Peace consumers. Hieronder hun reactie... iets langer dan dat Hans gekregen had...:) Interessant is dat hij zegt dat hij zelf ook Joods is..

Wij volgen het internationaal recht en de Nederlandse wet. Het internationaal recht geeft ons 100% gelijk. U kunt dat niet leuk vinden, maar het is wel een feit.
Ook u zult er geen voorstander van zijn dat de Europese en Nederlandsse wet
wordt overtreden. Ook u zult mensen het recht niet ontzeggen om via hun boodschappen te kiezen voor of tegen producten uit een bepaald land of gebied. De wet
geeft Europeanen dat recht in elk geval. Ook u zult het ieders goed recht vinden als men zijn eigen opvattingen daarover heeft.
Dat Israel zich niets aantrekt van het internationaal recht omdat er zeer conservatieve regeringen worden gekozen betekent niet dat ik/wij en
de velen die het met ons eens zijn gedesinformeerd zijn. Integendeel!
Ook u weet dat er mensen zijn met andere opvattingen in Israel. Die kan men marginaliseren, maar het gaat wel om mensen die in elk ander land zeer gerespecteerd zijn vanwege hun kennis en hun vermogen om te nuanceren. We kunnen niet allemaal een Nelson Mandela zijn, maar we kunnen wel proberen elkaar te respecteren.
Overigens, ik vind het er niet toe doen, maar ik ben zelf Joods en heb een groot deel van mijn familie op een gruwelijke manier verloren.
Een ander deel van mijn familie woont in Israel. Omdat ik zo goed geinformeerd ben weet ik dat er een aantal zaken grondig mis is in Israel. Ik wil niet dat er verschillende wetten zijn voor de Joodse en de Arabische bevolking in Israel.
Juist daarom wil ik dat Israel een rechtsstaat is en niet afglijdt naar het niveau van de staten in de omgeving.
Onze campagen zal ook die toekomst van Israel veilig stellen.
Onze campagne vindt u gevaarlijk omdat wij nu eens niet demonstreren, maar duidelijk aantonen waar Israel de wet overtreedt.
Dat Israel via vervalste invoerpapieren de EU systematisch oplicht kan men toch niet laten passeren? Het is toch te gek voor woorden dat niet de Nederlandse wet wordt toegeaoast in de Nederlandse winkels, maar de Israelische op het punt van de etikettering. Het is toch te gek voor woorden dat Israel de voorschriften van de Barcode Association niet uitvoert.
Natuurlijk zou het voor Israel prettig zijn als iedereen het met haar politiek eens was. Maar dat is niet zo.
Hier in west Europa hechten gelukkig veel mensen aan de wetten en regels, het recht op vrije meningsuiting en aan de verdragen die de landen hebben gesloten. DE VN is de hoedster daarvan. Helaas schaart Israel zich onder een reeks zeer dubieuze landen die zich niets aantrekken van deze verdragen.
Men kan de misdaden van Hamas uitvergroten, maar dat pleit Israel nog niet vrij. Of wil Israel zich met Hamas vergelijken? dat mag ik toch niet hopen. Natuurlijk deugt Hamas niet, maar dat zeggen wij ook niet. Het is aan de Palestijnen om fatsoenlijke leiders te keizen. Dat geldt ook voor de Israeli.
Leest u a.u.b de verklaring van het bestuur van PEACE op onze website. Wij denken dat het geweld elke oplossing verder weg brengt dan ooit en bovendien toekomstige generaties Israeli en Palestijnen geestelijk verminkt. Zo lang Hamas en Israel denken dat geweld iets oplost zijn we heel ver van huis.

Vriendelijke groeten,
Joost Hardeman
nienke
Veteran
Veteran

Postby siempie » Fri Feb 20, 2009 12:27 pm

Belachelijke brief, vol met gaten. Maar ik vind dat het meer hun probleem is dan het onze. Ik zou er geen tijd aan verspillen. het komt echt wel goed met ons hier.
siempie
Veteran
Veteran

Naiviteit of zelfhaat?

Postby Danieel » Fri Feb 20, 2009 1:43 pm

nienke wrote:OK. Ik had dus ook een mailtje gestuurd, direct na dat ik op de hoogte was van de actie van Peace consumers. Hieronder hun reactie... iets langer dan dat Hans gekregen had...:) Interessant is dat hij zegt dat hij zelf ook Joods is..

Triest genoeg ben ik sterk geneigd hem te geloven, het lijkt me sterk dat hij over dergelijke (controleerbare) informatie liegt. Zeker als hij zijn echte naam gebruikt onder dit mailtje. Erik Meijer, Harry de Winter en Jaap Hamburger tellen ook gewoon mee voor minje en die zijn kind aan huis bij Anja Meulenbelt. Naiviteit of zelfhaat? Ik weet het niet.

Gut sjabbes allen!
Danieel
Veteran
Veteran

Postby siempie » Fri Feb 20, 2009 1:46 pm

Nee hoor: in een land met 2.3 Moslims (waarvan volgens het CBS 63% illegaal verblijft) en enkele tienduizenden Joden, is het duidelijk waar de "symphatie" heen gaat.
siempie
Veteran
Veteran

Re: Naiviteit of zelfhaat?

Postby E.T. » Fri Feb 20, 2009 3:18 pm

Danieel wrote:Triest genoeg ben ik sterk geneigd hem te geloven,

Ik zie geen reden waarom hem niet te geloven. Vergeet even Nederland of Europa, en bekijk hoeveel mensen in Israel zelf deze doctrine volgen (vaak genoeg ook uit disinformatie en gebrek aan kennis, maar lang niet altijd).

Er zijn genoeg Joden die Israel haten, en ook genoeg Joden die veel van Israel houden maar toch (en in sommige gevallen juist als resultaat daarvan, maar door het mislezen van de situatie) bereid zijn haar in grote gevaren te brengen.

De dagen dat een Jood automatisch pro Joods was, als ze er ooit geweest zijn, zijn lang voorbij.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby imklaber » Sun Feb 22, 2009 1:45 pm

Onderste gedeelte van het 'Peace' logo:
Image
Onderste gedeelte van het 'Hamas' logo:
Image

Q.E.D.
imklaber
Veteran
Veteran

Postby Danieel » Sun Feb 22, 2009 2:32 pm

Modigliani wrote:Ik zou ze eerst even dit filmpje opsturen :)

Wat een feest! http://www.youtube.com/watch?v=saeky9I5T9c

De terroristen moeten deze boycot maar gauw in de praktijk brengen...

des te sneller zijn we van ze verlost 8)
Danieel
Veteran
Veteran

Return to Politiek Israel